2026-09-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du är långt ifrån ensam. Jag är övertygad om att manliga idrottare sexualiseras mer än kvinnliga idrottare.

Mycket möjligt. Kvinnor älskar unga vältränade och friska manskroppar. Kommer nog inte som en överraskning.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-18 kl. 13:33.
Citera
2026-09-18, 13:38
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Mycket möjligt. Kvinnor älskar unga vältränade och friska manskroppar. Kommer nog inte som en överraskning.

Men ändå ser vi inga protestkampanjer från mansaktivister eller kolumnister i kvällstidningen som klagar på denna sexualisering, när det är män som är sexobjekten.
Citera
2026-09-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Lyssna och/eller titta på exemplevis Pieces live session på Youtube. Fantastisk versitalitet i sin sångröst.

Inga överdrinva utstyrslar. Hennes extrema talang räcker gott & väl flr att få uppmärksamhet.

Det var inget svar på min fråga nånstans.
Citera
2026-09-18, 13:50
Medlem
Citat:
Men ändå ser vi inga protestkampanjer från mansaktivister eller kolumnister i kvällstidningen som klagar på denna sexualisering, när det är män som är sexobjekten.

Det är för att män aldrig har varit "negern" i förhållande till kvinnor. För kvinnor leder mäns objektifiering av dem till sexslaveri, våldtäkt, färre rättigheter, med mera. Det omvända har aldrig gällt. Kvinnor är därför mer på sin vakt gentemot objektifiering.
Citera
2026-09-18, 13:52
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är för att män aldrig har varit "negern" i förhållande till kvinnor. För kvinnor leder mäns objektifiering av dem till sexslaveri, våldtäkt, färre rättigheter, med mera. Det omvända har aldrig gällt. Kvinnor är därför mer på sin vakt gentemot objektifiering.

Ja där har du en poäng.
Citera
2026-09-18, 20:37
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Jag har inte sagt att kvinnliga idrottare ser ut som Sydney Sweeney.

Sydney Sweeney är skådespelare.....först och främst.

Jag har inte nämnt ett ord om att kvinnor inte får se olika ut.

Då har vi ju också eliminerat alla orsaker för kvinnliga idrottare att bli upprörda över reklamen.

Citat:
Varför och på vad tror du kvinnliga idrottare reagerade på?

Jag? Jag tror bara de utnyttjar den för att få exponering i media och kanske locka sponsorer.
Citera
2026-09-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Då har vi ju också eliminerat alla orsaker för kvinnliga idrottare att bli upprörda över reklamen.

Jag? Jag tror bara de utnyttjar den för att få exponering i media och kanske locka sponsorer.

Ok.

Det tror inte jag. De får troligen sina sponsorer genom att visa vad de går för på tävlingsbanan. Precis som manliga elitidrottare.
Citera
2026-09-18, 20:52
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ok.

Det tror inte jag. De får troligen sina sponsorer genom att visa vad de går för på tävlingsbanan. Precis som manliga elitidrottare.

Troligen. Men att synas i media skadar nog inte.
Citera
2026-09-18, 21:51
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ok.

Nej inte riktigt. Bara de allra största lyckas med det.

För resten av dem är det Instagram som gäller som inkomstkälla.
Citera
2026-09-18, 22:13
Medlem
Citat:
Nej inte riktigt. Bara de allra största lyckas med det.

För resten av dem är det Instagram som gäller som inkomstkälla.

Din lilla ragebaitare där. "ELITidrottare" som sagt.

Du får stänga ner trollfabriken nu och lägga upp benen på bordet, det är helg
Citera
2026-09-18, 22:40
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Din lilla ragebaitare där. "ELITidrottare" som sagt.

Du får stänga ner trollfabriken nu och lägga upp benen på bordet, det är helg

Min flickvän Khaddi hade inte klarat sig utan Instagram.

https://www.svt.se/sport/friidrott/khaddi-sagnia-om-instagramhatet-massa-kvinnor-som-skrev
Citera
2026-09-18, 23:28
Medlem
Citat:
Min flickvän Khaddi hade inte klarat sig utan Instagram.

https://www.svt.se/sport/friidrott/khaddi-sagnia-om-instagramhatet-massa-kvinnor-som-skrev

Ja, många kvinnor känner verkligen sig hotade när snyggare kvinnor visar upp sig. Intrasexuell konkurrens. Man kan ju lätt (om man konsumerar feminism) få bilden av att näthat = män som näthatar kvinnor. Men jag vet inte, jag har knappt sett en enda man som har något negativt att säga om Sydney Sweeney-reklamen t ex. Det är idel kvinnor som gnäller och hatar. Som tycker hon "horar ut sig", "gjort ett uselt val", "förstört allt kvinnor kämpat för i decennier" (), osv.

Nej, vill man ha andra kvinnors sympati och respekt är det bättre att strypa sina barn till döds än att tillfredsställa den manliga blicken. Bevisligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in