Igår, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara det att nu pratar vi inte om KROPPEN, vi pratar om HELA människan...
Vi har inga "kroppar" som går runt utan sina huvuden.

Liksom JUST den synen på andra människor, att de bara är en "kropp" ( i ditt fall då att knulla med) som ÄR innebörden av objektifiering.

Män som du är för klena i skallen för att klara ha sex med en annan HEL människa, ni måste göra om människor till OBJEKT för att få upp den.

FYI: de allra flesta män kan gå på stan och se kvinnor och fantisera om hur deras tuttar ser ut och hur de är att ha sex med. Det är inte samma sak som att de flesta män önskar att de vore Charlie Sheen i TV-serien Two and half men. Extremt få män är så.

De allra flesta kvinnor är heller inte hatiska moderna feminister, även om det möjligen ser ut så i din bekantskapskrets.

Du måste ta anonyma diskussioner på Flashback för vad de är. Ibland lite frustrationer som kommer ut, ibland renodlade provokationer. Man undrar om du somnar varje natt med hat och vaknar upp morgonen efter med samma hat. Du måste fan vara en jobbig jävel om du aldrig kan lätta på garden IRL.
Citera
Igår, 19:34
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det handlar om att kvinnliga idrottare har sexualiserats och förminskats. De kvinnliga elitidrottarna reagerade på att hon valde att anspela på dessa gamla tröttsamma fördomar och förminskande.

Men vilka fördomar och vilket förminskande? Sweeney's ad säger inte ett pip om kvinnliga idrottare. Det visar inte en endaste kvinnlig idrottare. Vem har sagt att kvinnliga idrottare ser ut som Sydney Sweeney? Hur förminskar det kvinnliga idrottare att en utvikningstjej viker ut sig i en reklam för ett spelbolag? Varför skulle inte kvinnor får lov att se olika ut? Vad är det för tröttsam fördom Sweeney anspelat på?
Citera
Igår, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Flera feminister har sagt mig att det är ett sk "power move" för kvinnliga artister att stå på scen i underkläder. Det började med The Runaways på 70-talet och ständigt varit mer eller mindre aktuellt fram till våra tiders dagar med Taylor Swift som uppträder i baddräkt.

Om man nu hävdar att detta är ett sk "power move" och att dessa kvinnliga artister tar kontrollen på något sätt med att göra så så är min fråga:

- Vem/vilka är isåfall mottagaren?

Jag skulle vilja påstå att det är Tatiana Shmayluk. En vokalist få kan mäta sig med, varken kvinnor eller män.

https://www.metal-archives.com/images/7/9/5/1/795190_artist.jpg?4415
Citera
Igår, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Men vilka fördomar och vilket förminskande? Sweeney's ad säger inte ett pip om kvinnliga idrottare. Det visar inte en endaste kvinnlig idrottare. Vem har sagt att kvinnliga idrottare ser ut som Sydney Sweeney? Hur förminskar det kvinnliga idrottare att en utvikningstjej viker ut sig i en reklam för ett spelbolag? Varför skulle inte kvinnor får lov att se olika ut? Vad är det för tröttsam fördom Sweeney anspelat på?

Jag orkar tyvärr inte fylla i dina luckor, du får läsa på på egen hand.

Jag vet.

Jag har inte sagt att kvinnliga idrottare ser ut som Sydney Sweeney.

Sydney Sweeney är skådespelare.....först och främst.

Jag har inte nämnt ett ord om att kvinnor inte får se olika ut.

Varför och på vad tror du kvinnliga idrottare reagerade på?
Utgå från den frågan när du gör dina egna eftersökningar.
Citera
Igår, 23:26
Medlem
Dom säjer underkläder jag brukar zooma in och kolla vad det kan vara för märke.
Citera
Idag, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag skulle vilja påstå att det är Tatiana Shmayluk. En vokalist få kan mäta sig med, varken kvinnor eller män.

Är hon mottagaren? Hur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in