2026-07-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Skulle säga det handlar helt om i vilket kontext som kvinnliga artister uppträder halvnakna.

Har de total kontroll över sitt artistskap
eller står de under nått skivbolag?
Vidare är det ett uttryck för egen sexualitet som individ/ kön eller handlar det om att tillfredsställa nån annan/ andra och deras ideer.

70 talet är lite för tidigt för mig så känner inte till Runaways. För mig är Madonna en av de artister som gjorde detta till ett eget uttryck.
Det är power move.

Och jag har svårt se nån skillnad på när hon ser ut att onanera på scen tillsammans med ett gäng halvnakna manliga dansare än när nån manlig artist utan skjorta tar sig i skrevet med 30 dito avklädda kvinnliga dansare.

Du svarar inte på frågan. Vem/vilka är mottagaren för "power move:et"?
Citera
2026-07-30, 14:24
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Sexualisera på bäst ni vill… men fatta att ni män inte är hela världen och det ni har i skallen inte ska kletas överallt på alla andra.

Jag sexuliserar sexiga män hela tiden i skallen, men! Jag håller det där och besparar omvärlden och oftast mannen i fråga att besväras.

Okej? Tack för input miss obvious. Skaffa en hjärna tack!

Missade hela poängen.

Kan du ens läsa?

Aha, det är merapi. Hur går det med din livslånga psykos?
Citera
2026-07-30, 14:25
Medlem
Citat:
Sexualisera på bäst ni vill… men fatta att ni män inte är hela världen och det ni har i skallen inte ska kletas överallt på alla andra.

Jag sexuliserar sexiga män hela tiden i skallen, men! Jag håller det där och besparar omvärlden och oftast mannen i fråga att besväras.

Så Pride är inte riktigt din grej?
Citera
2026-07-30, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juniebugs
Men nej. Det jag menar är att den feministiska rörelsen kritiserar sexualiseringen av kvinnor och det faktum att avklädda kvinnor är det som säljer bäst. De väljer ändå att uppträda i sexiga underkläder och kallar det för ett power move för att komma undan med kritiken. Det är det jag menar med hycklare.

Vad Elvis Presleys höftrullningar har med det att göra vet jag inte.

Förstår du att det går kritisera att allt man får lov vara i ett samhälle är ett stycke kött som andra ska dregla efter, kontra en hel människa?
Och att vara en hel människa även inkluderar
kunna uttrycka den delen av sig själv som är sexuell ?

Elvis Presley var en extremt begåvad artist
som använde sig av sin sexualitet och sexuella attraktion på scenen, till massa människors glädje utan att de därför minskade ner honom till enkom detta.
Han fick behålla sin integritet som människa.

Samma borde gälla om han hade varit kvinna.

Men kvinnliga artister under samma tid hade alltså inte den möjligheten.
Och verkar alltså fortsatt inte vara så för dig, eftersom du alltså betraktar kvinnor som agerar som Elvis, eller andra efter honom, som ” hycklare” .

Vad exakt är det de ”hycklar” över?
Citera
2026-07-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Så Pride är inte riktigt din grej?

Pride är HBTQI rörelsen manifestation
Vad har det med vad vi diskuterar att göra?

Men visst, vi kanske skulle införa div. manifestationer av kvinnlig sexualitet.
Eftersom även det har varit extremt förtryckt.
Citera
2026-07-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du svarar inte på frågan. Vem/vilka är mottagaren för "power move:et"?

Förstår inte ens den frågan.
Alla som gillar artisten i fråga?

Jag är en heterosexuell kvinna och jag kan självklart ta in all möjlig konstuttryck som handlar om kvinnlig sexualitet, precis som manlig.

Vad är problemet för dig?
Citera
2026-07-30, 14:42
Medlem
Citat:
Pride är HBTQI rörelsen manifestation
Vad har det med vad vi diskuterar att göra?

Men visst, vi kanske skulle införa div. manifestationer av kvinnlig sexualitet.
Eftersom även det har varit extremt förtryckt.

Du skrev:
"Sexualisera bäst ni vill… men fatta att ni män inte är hela världen och det ni har i skallen inte ska kletas överallt på alla andra.

Jag håller det i skallen och besparar omvärlden och oftast mannen i fråga att besväras."

Så med den inställningen borde du ju vara emot Pride här inne nu med?
Citera
2026-07-30, 14:43
Medlem
Citat:
Förstår inte ens den frågan.
Alla som gillar artisten i fråga?

Jag är en heterosexuell kvinna och jag kan självklart ta in all möjlig konstuttryck som handlar om kvinnlig sexualitet, precis som manlig.

Vad är problemet för dig?

Frågan är syftet med tråden. Hittills har ingen ens försökt att svara på den. Vi låter tråden gå lite till innan jag ställer den på ett förenklat sätt.
Citera
2026-07-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Du skrev:
"Sexualisera bäst ni vill… men fatta att ni män inte är hela världen och det ni har i skallen inte ska kletas överallt på alla andra.

Jag håller det i skallen och besparar omvärlden och oftast mannen i fråga att besväras."

Så med den inställningen borde du ju vara emot Pride här inne nu med?

Nej. Eftersom just HBTQI har en lååååång historia av att inte ha fått lov existera.

Medan manlig heterosexualitet har motsvarande evighetslång historia av att typ vara den enda acceptabla sexualiteten.
Citera
2026-07-30, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Frågan är syftet med tråden. Hittills har ingen ens försökt att svara på den. Vi låter tråden gå lite till innan jag ställer den på ett förenklat sätt.

Ok jag skulle svara att den tänkta mottagaren för div kvinnliga power moves är unga tjejer.

Men du har ju ställt en fråga i rubriken och en annan i slutet av tråden så inte konstigt detblir missförstånd.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-30 kl. 14:56.
Citera
2026-07-30, 14:56
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Var Elvis Presley med sina höftrullningar och klara anspelningar på sex en ” hycklare”?
Har aldrig hört Elvis mena på att han står och juckar i kondomtajta byxor för att han är en boss bitch feminist.
Citera
2026-07-30, 14:57
Medlem
Citat:
Nej. Eftersom just HBTQI har en lååååång historia av att inte ha fått lov existera.

Medan manlig heterosexualitet har motsvarande evighetslång historia av att typ vara den enda acceptabla sexualiteten.

Men du skriver ju att man inte ska kleta sin sexualitet på alla andra. Då borde ju den principen faktiskt gälla sen för alla, då ska det inte finnas några jävla undantag.. Så om Pride och liknande manifestationer inte skulle omfattas, varför inte?

Du påstår att manlig heterosexualtitet har motsvarande evighteslång historia av att typ vara den enda acceptable sexualiteten. Men under min uppväxt så har det varit rakt tvärtom.. Heterosexualitet och att intressera sig för kvinnor det har ofta hårdmobbats.. Medans Bögar de har beskyddats utav varenda lärare och utav hela jävla samhället. Trotts att det är uppenbart att bögarna är de som gått runt och snackat skit om folk och mobbats i hopp om att få ligga..

Så varför ska de ha en vecka där de får blotta sig för barn eller inför alla andra? Det är inte som att heterosexuella går runt i stora parader och håller på och blottar sig för andra.. Ge gärna ett sånt exempel om du kan det, men det kan du inte och det vet ju faktiskt alla..

Det är bara något du anser att vi gör.. För lyckliga par mellan kvinna och man, som kan få barn det sticker er hycklande blottar retards med annan läggning något så oerhört i ögat..
Senast redigerad av Kanonen56 2026-07-30 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in