2026-07-30, 08:31
Medlem
bithaxs avatar
Hat är ingen vinnande strategi.
Man får gilla läget.
Bäst går det för dem som även tänjer lite på reglerna, men eftersom vi lever i ett medeltida samhälle numera så kan du bli dömd för otukt om du är lättfotad. Risker man får ta.
Citera
2026-07-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag uppskattar att minst 25 % av de yngre kvinnorna är skadat gods, på ett eller annat sätt. Bland de mest fysiskt attraktiva - säkerligen mer än 90 %.
Är det medfödda skador?
Hur ser motsvarande siffror ut hos män?
Citera
2026-07-30, 08:34
Medlem
Citat:
På 80-talet och 90-talet så såg det inte så illa ut som idag. Dagens unga kvinnor lever i la-la-land.

Du är dels 60 år och dels sitter du själv framför sociala medier. Kanske att det bara är sådana unga kvinnor du ser. Som gillar att använda sociala medier. Alla andra tjejer då?

Sen finns deten gräns för hur länge vi är sexiga och attraktiva, ja även män, få suktar efter 60-åriga män faktiskt. Harrisson Ford var ett udantag, en del påstår även Sean Connrey., men tja, det är väl dom.

Personlighet väger tyngst i det långa loppet. Du har en väldigt tråkig attityd. Är inte så intagande, man mår inte så bra i ditt sällskap gissar jag. Möjligt att dina söner är likadana.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-07-30 kl. 08:39.
Citera
2026-07-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och då fjäskas det inte för yngre kvinnor eller?

De få gånger bekantskapskretsen (alla farbröder numera) träffas så har de i regel lämnat kärringen hemma och fjantar järnet för yngre kvinnor i hopp om att få lite godis vid sidan om.

Så nej, att killar/män/farbröder kommer någonsin kommer att sluta finns nog inte på kartan, då många av dem lever på hoppet att plötsligt händer det.

När man som kvinna läser det du skriver, då är det svårt att behärska sig och inte panikera av rädsla och hjärtesorg, och den akut lusen att attackera dig.

Som tur så mediterade jag igår och kan därför idag ta djupa andetag och inte "jump to conclusions".

Men jag uppskattar verkligen din brutal ärlighet. Sanningen är befriande, hur mycket det än gör ont att läsa den.

Och nu skrev du jo också "många av dem", det betyder inte alla. Så jag kan andas lugnt och inbilla mig själv att min man skulle aldrig göra så?
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-30 kl. 08:43.
Citera
2026-07-30, 08:43
Avslutad
Citat:
Killar och män, det här handlar om era relationer till det motsatta könet. Vissa av er tycker att kvinnor är underbara och saknar fel. Lätt hänt i ett land som Sverige, där myndigheter och skola domineras av kvinnor, och media präglas av ett feministiskt narrativ. I synnerhet de unga och mer attraktiva kvinnor som ni bländas av, de som ni är kåta på. Det är en illusion. Dessa kvinnor är de värsta av alla att ha att göra med. Total narcissism och parasitism. Glöm inte bort att även dessa kvinnor bajsar, pruttar, svettas och lider av psykiska problem i stor utsträckning.

Topic:

Hur ska vi förmå killar och män att sluta simpa (fjäska) för unga kvinnor? Det leder bara till mer förnedring och elände. Dessutom föds egot på korkade och ytliga kvinnor som egentligen bara gillar våldsbenägna bad boys och kriminella, och i många fall har diverse psykiska diagnoser.

Citat:
Jag är äldre och har familj och vuxna barn. Jag riktar mig till de unga stutarna. Tyvär räcker det inte med det du räknade upp. Det krävs även integritet, alla har inte det...

Var det med den här svadan du lyckades hitta en kvinna att skaffa barn tillsammans med? Har du aldrig upplevt att hon var ung och attraktiv?
Citera
2026-07-30, 08:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
När man som kvinna läser det du skriver, då är det svårt att behärska sig och inte panikera av rädsla och hjärtesorg, och den akut lusen att attackera dig.

Som tur så mediterade jag igår och kan därför idag ta djupa andetag och inte "jump to conclusions".

Men jag uppskattar verkligen din brutal ärlighet. Sanningen är befriande, hur mycket det än gör ont att läsa den.

Och nu skrev du jo också "många av dem", det betyder inte alla. Så jag kan andas lugnt och inbilla mig själv att min man skulle aldrig göra så?

Vill inte slå mig på bröstet här och framstå som årets partner, men jag brukar alltid ta med mig kärringen när det är någon bjudning eller event. Tycker man gör så när man är i min ålder.
Citera
2026-07-30, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vill inte slå mig på bröstet här och framstå som årets partner, men jag brukar alltid ta med mig kärringen när det är någon bjudning eller event. Tycker man gör så när man är i min ålder.

Helt rätt. I mina öron låter du som årets partner.
Citera
2026-07-30, 09:30
Avslutad
Citat:
Jag är äldre och har familj och vuxna barn. Jag riktar mig till de unga stutarna. Tyvär räcker det inte med det du räknade upp. Det krävs även integritet, alla har inte det...

Fint att du bryr dig om yngre män eller creepy?

Citat:
Som jag redan påpekat så berör detta inte mig själv i större utsträckning. Jag talar till yngre män, om de nu finns här. Givetvis anser jag att fenomenet måste upphöra, eller så ägnar sig killar och män åt cockflation.

Du verkar saknar verklighetsuppfattning om du tror att unga män behöver räddas av dig från kvinnor. Har dom yngre männen hört av sig till dig genom dina psykotiska drömmar medans du fantiserade om att få spänna på små pojkrumpor ”snälla rädda mig från alla kvinnor som bajsar och pruttar”
Citera
2026-07-30, 09:42
Avslutad
Citat:
Nej, det räcker inte. Våldskapital, social status och pengar är valutan idag, tyvärr. Kärleken och romantiken är död. Glad att jag är äldre och slipper dejta i denna hemska tid.

Umgås du enbart med unga män?
Varför då?

Citat:
Sa jag att de dessutom ser fördjävliga ut utan smink på morgonen?

Om du lyckats få hemsläp förvånar det i alla fall inte mig att du inte fick till det med någon du fann attraktiv haha

Citat:
Nej, det var inte tydligt överhuvudtaget. De flesta unga kvinnor är skit och inget annat. Dina kassa "dejtingråd" behöver jag inte eftersom jag är gift och har vuxna barn.

Dom flesta unga kvinnor är inte skit bara för att dom ser dig som en äckel-gubbe.
Det är såklart rimligt att unga och attraktiva kvinnor hellre dejtar någon som har en frisk hjärna.
Citera
2026-07-30, 10:10
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Killar och män, det här handlar om era relationer till det motsatta könet. Vissa av er tycker att kvinnor är underbara och saknar fel. Lätt hänt i ett land som Sverige, där myndigheter och skola domineras av kvinnor, och media präglas av ett feministiskt narrativ. I synnerhet de unga och mer attraktiva kvinnor som ni bländas av, de som ni är kåta på. Det är en illusion. Dessa kvinnor är de värsta av alla att ha att göra med. Total narcissism och parasitism. Glöm inte bort att även dessa kvinnor bajsar, pruttar, svettas och lider av psykiska problem i stor utsträckning.

Topic:

Hur ska vi förmå killar och män att sluta simpa (fjäska) för unga kvinnor? Det leder bara till mer förnedring och elände. Dessutom föds egot på korkade och ytliga kvinnor som egentligen bara gillar våldsbenägna bad boys och kriminella, och i många fall har diverse psykiska diagnoser.

Håller helt med dig i sak, men har avvikande åsikt att det skulle vara något unikt som gäller yngre generationer.

Min hemsnikrade psykosociala teori angående sk "Karens" (internetterm för en privilegierad, vit medelålders kvinna som upplevs som bortskämd, krävande och ibland rasistisk i sitt beteende mot andra, särskilt servicepersonal och personer av annan etnicitet.) är att beteendet hos dessa kvinnor - som under tonårstiden och vuxenlivet, kanske fram till 35- eller 40-års ålder sett bra ut och kunnat dra fördel av sitt utseende - uppstått som en följd av att under hela sitt liv blivit bemött som prinsessor av fjäskande simpar och white knights.

Men nu, när de inte är fertila längre och männen inte längre ser något intressant hos dem, blir behandlade som en alldeles vanlig människa och inte en prinsessa slår det slint i skallen på dem. Dagens Karens är ju födda på allt från 40-talet till mitten av 80-talet, så nog har fjäskande män alltid existerat.
Citera
2026-07-30, 10:23
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Lära dom att feta och fula brudar kan vara precis lika sköna att sätta på. Det är vad jag har fokuserat på förmodligen de senaste femton åren. Jag har passerat 40 men lever som en ungkarl fortfarande. Min storhetstid som häradsbetäckare var runt 2010 och sedan har mina "offer" blivit fetare och fulare. Men det stör mig inte mycket, ok man syns helst inte ihop med dom offentligt... Oftast är det jag som besöker dom för några glas och svettande i soffan eller sängen.
Det kanske inte är lika enkelt idag som det brukade vara att få fett på sylen iofs. Men man bör lära upp unga män att inte desperat jaga dom där tio poängarna utan att sätta på dom där med BMI från 25 och uppåt något steg. Finns det hål finns det hopp!
De flesta män har ett och endast ett grundläggande önskemål på kvinnor: ät inte som en jävla flodhäst. Resten går faktiskt att kompromissa med; intelligens, personlighet, ja till och med ansiktets fulhet.

Trots att detta borde vara jävligt känt hos kvinnorna, så äter och super sig allt fler allt fetare vid allt yngre åldrar. Och då frågar man sig: VARFÖR?
Citera
2026-07-30, 10:39
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:

Topic:

Men hur har detta hat och misogynitet vuxit fram hos dig amigo? förtydliga

Det inte så att jag inte håller med dig utan tvärtom här.
Detta har hänt mig men då fanns det ca 15 års skillnad mellan mig och den 7-8 stjärniga av 10 tjejen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in