2026-07-30, 02:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Den frågeformuleringen leder bara till det uppenbara svaret "varför ska vi överhuvudtaget uppmuntra män att bli mer avoga mot kvinnor"? Feminismens finns ju redan - minskar verkligen kulturkriget av att män får samma sjuka mentalitet fast emot kvinnor?

Sluta splittra det västerländska folket! Vi är heterosexuella och gillar folk av det motsatta könet. Bråka gärna men om rätt saker (woke) och inte över vilket kön ni tillhör!

Män är starkare på alla sätt och det måste användas för att vinna könskriget. Vi har en hel statsapparat emot oss. Ena handen har varit bakbunden länge nog. Dags att ta på handskarna.
Citera
2026-07-30, 02:24
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Män är starkare på alla sätt och det måste användas för att vinna könskriget. Vi har en hel statsapparat emot oss. Ena handen har varit bakbunden länge nog. Dags att ta på handskarna.

Det är woke som har bestämt att det ska finnas ett könskrig. Om vi köper det narrativet och börjar könskriga, DÅ VINNER WOKE! De VILL att svenskarna ska gräla och splittras internt istället för att enas mot islam och mot woke.

Jag tänker fan inte könskriga. Jag är hetero så jag gillar tjejer.
Citera
2026-07-30, 02:34
Medlem
Citat:
Nej, det räcker inte. Våldskapital, social status och pengar är valutan idag, tyvärr. Kärleken och romantiken är död. Glad att jag är äldre och slipper dejta i denna hemska tid.
I din värld kanske det är så. Jag är också äldre, och då är pengar inte längre så viktigt, om man inte har skulder och spelar.
Citera
2026-07-30, 02:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
I din värld kanske det är så. Jag är också äldre, och då är pengar inte längre så viktigt, om man inte har skulder och spelar.

Så du förnekar att ytliga och orealistiska värderingar väger tyngst idag hos unga kvinnor?
Citera
2026-07-30, 02:40
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Vilken jävla ordsallad utan någon som helst betydelse. Skaffa en ryggrad och ett par kulor för helvete!

Vad är det du inte förstår?

"Alla män är svin" är ett dåligt narrativ, inte mest för att det är män de vill bråka med, utan för att de vill splittra svenskarna/västerlänningarna överhuvudtaget.

Därför är "alla kvinnor är skit" också ett dåligt narrativ.

Var det tydligt nog?

"Identitetspolitik" handlar om att försöka lura västerlandet att glömma av ideologierna (dvs högern) och istället bråka om såna tramsiga saker som de bråkar om i Afrika, t ex "du är med i en annan stam än jag, därför måste jag döda dig".

Jag vill bevara förnuftet och allt det andra som i alla tider gjort den västerländska civilisationen till den bästa någonsin!

Om du hatar kvinnor så lös ditt problem genom dejtingråd eller något istället. Det kan jag ge gratis.
Citera
2026-07-30, 02:41
Medlem
Citat:
Så du förnekar att ytliga och orealistiska värderingar väger tyngst idag hos unga kvinnor?
Nu är jag liksom du äldre. Om du vill få tag på unga kvinnor kan jag förstå dina problem. Jag har inte ens försökt, de intresserar mig inte ens.

Kvinnor i min ålder har jag aldrig haft problem med. Jättetråkigt om du har det, men det är väl snarare ditt problem och fel än någon annans. Vill ingen ha dig så är det bara så.
Citera
2026-07-30, 02:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Därför är "alla kvinnor är skit" också ett dåligt narrativ.

Var det tydligt nog?

Nej, det var inte tydligt överhuvudtaget. De flesta unga kvinnor är skit och inget annat. Dina kassa "dejtingråd" behöver jag inte eftersom jag är gift och har vuxna barn.
Citera
2026-07-30, 02:44
Medlem
Citat:
Talande att du använder dig av extremvänsterns retorik.
Inte den minsta politik i vad jag skrev.

Om du inte får träffa någon kvinna så beror det på dig. Inte på något politiskt parti. Men pisstråkigt för dig.
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kvinnor i min ålder har jag aldrig haft problem med.

Nej, därför att dessa får sälja sig billigare eftersom de är infertila och ofta oattraktiva. Varför lurar du dig själv?
Citera
Medlem
pn222jws avatar
Visst är det en sorts slöseri att 90% av killarna fantiserar om 10% av tjejerna. Sex appeal räknas ju nästan lika högt som egenskap för en ung kvinna som hög intelligens för en ung man. Det är nedärvt eftersom varje generation definitionsmässigt blir mer sexualiserad än den föregående. Det enda som eventuellt kan dämpa den selektionen/deselektionen är mera pengar, men det kanske inte ens vore önskvärt (att bara medelklassen kunde föra sina gener vidare). Den snygga fattiga tjejen kan välja en rik man, men den fattige killen kan inte välja på samma sätt.
Citera
2026-07-30, 02:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Visst är det en sorts slöseri att 90% av killarna fantiserar om 10% av tjejerna.

I praktiken så ligger tjejerna med 10 % av killarna och 90 % av killarna blir utan. Det kallas för "jämställdhet" på womanese.
Citera
2026-07-30, 02:47
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Nej, det var inte tydligt överhuvudtaget. De flesta unga kvinnor är skit och inget annat.

Okej så de är skit? JÄMFÖRT MED VAD? Att dejta män? Jämfört med rymdvarelser?

Förstår du inte det orimliga med den typen av uttalanden?

Jag ska försöka förklara med en liknelse. Om jag säger "Volvo är skit", då kommer folk undra vad jag jämför med. Att dess kvalitet är lägre än hos en ny Bentley? Eller att en Skoda är mer prisvärd? Eller vad??? Säg istället att du hatar Volvo, för det är väl vad det handlar om isåfall. Förklara gärna också att du haft en dålig erfarenhet med en Volvo så förstår folk vad du egentligen snackar om.

Citat:
Dina kassa "dejtingråd" behöver jag inte eftersom jag är gift och har vuxna barn.

Wow, tungt! Du har lovat en kvinna evig trohet, trots att du fått dina barn. Undar just vem som är simpen här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in