Citat:
Ursprungligen postat av
Solljusets
Vet inte vart du har gått i skolan, antagligen i ett rikemansområde i Stockholm. Undertecknad hade aldrig hört talas om pedofiler förrän jag var över 40 års åldern, då man började skriva om det på 2000 talet, efter att jag fått flera barn. Fanns inga manliga eller kvinnliga lärare eller förskolelärare som var pedofiler. Problemet med pedofiler är datorer och internet där vuxna människor blir negativt påverkade även utav massmedia och en massa filmer på nätet och de vuxna kan tydligen mycket lätt att komma i kontakt med barn varsomhelst i världen. Ett visst antal vuxnas spärrar om vad som är rätt eller fel suddas ut då de är lättpåverkade och tror att det som är fel är tillåtet. Turligt nog kommer jag ifrån en stad som inte är Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Hade en lärare som fluktade på tjejer och killar i omklädningsrummen spelade ficktennis, och plockade fram den, ingen gjorde något åt det, vad hade det hänt i dag?? Ingen vågade ifrågasätta en auktoritär lärare.
Tror du verkligen att det inte fanns förr, det som är ändrat är deras metoder. I skolan har det blivit svårt och därmed väljer de lättare metoder. Inte just enbart för att det finns nya metoder som har tillkommit.
Det mesta om uppfattningen om olagligheter kommer från media, världsomspännande media var begränsad förr, inte mycket TV tid, folk hade lokaltidningen men inte så många hade rikstidningar och därmed fick man inte veta så mycket från andra län. Man var lyckligtvis ovetande, eller olyckligtvis om man vill tolka det så.
Man får ständigt påminnelser om ökat våld- brottslighet, fast statistik talar med andra data. Brottstyp ändras och självklart ska typen av brott ges olika allvarlighetsgrad, vilket inte låter sig göras på ett lätt sätt, beror ju mycket på den drabbades tolkning.
Jag funderar på om det kan finnas en medveten strategi att trycka ned befolkningen genom att hålla den i ett rädsloläge. Att hålla oss oroliga för bedrägeri stöld våld våldtäkt pedofili krigiska grannar terrorister kriminella gäng. Jag tror att det verkligen är så, studerar man TIDÖ så verkar det vara så.