Intressant att Anna-Karin inte tycks närma nämner ett ord om invandringen.
När jag var grabb fick vi ungar springa själva till butiken för att köpa mjölk till mamma. Nu vågar inte ens kvinnorna gå ut på kvällen i samma område.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solljusets
Vet inte vart du har gått i skolan, antagligen i ett rikemansområde i Stockholm. Undertecknad hade aldrig hört talas om pedofiler förrän jag var över 40 års åldern, då man började skriva om det på 2000 talet, efter att jag fått flera barn. Fanns inga manliga eller kvinnliga lärare eller förskolelärare som var pedofiler. Problemet med pedofiler är datorer och internet där vuxna människor blir negativt påverkade även utav massmedia och en massa filmer på nätet och de vuxna kan tydligen mycket lätt att komma i kontakt med barn varsomhelst i världen. Ett visst antal vuxnas spärrar om vad som är rätt eller fel suddas ut då de är lättpåverkade och tror att det som är fel är tillåtet. Turligt nog kommer jag ifrån en stad som inte är Stockholm, Göteborg eller Malmö.
Om du aldrig hade hört talas om pedofiler förrän du var 40 år, måste du vara förståndshandikappad. Jag säger inte det för att vara elak, utan jag ser verkligen inte hur det kan ha gått förbi en fullvuxen person över 40 år.
Svenska medier började inte skriva om det på 2000-talet, utan de var även på löpsedlarna tidiga 90-tal.