2026-07-27, 14:15
Medlem
Eller att dom märkt att ni gillar äpplen och ville inte att alla fina äpplen från deras lantställe skulle förfaras.
Citera
2026-07-27, 15:43
Medlem
Oavsett hur det ser ut för den som ser dig. Vad har det för betydelse vad någon annan tycker och tänker? Låt inte andras åsikter om dig, hindra det du vill göra. Så länge det är tillåtet det du gör.
Citera
2026-07-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Då är det inte körsbärsträd

Jag bör veta för att jag hade körsbärsträd i trädgården när jag växte upp. Men farsan högg ner dom efter att svartskallarna alltid var där och pallade frukten.
Du tror alltså att bara för att du har sätt ett träd, att alla träd automatiskt måste vara exakt samma höjd och identiska med ditt träd för att räknas som den typen av träd?
Citera
2026-07-27, 15:58
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Du tror alltså att bara för att du har sätt ett träd, att alla träd automatiskt måste vara exakt samma höjd och identiska med ditt träd för att räknas som den typen av träd?

Finns inga fucking körsbärsträd i Sverige som är 40 meter ditt spån.
Citera
2026-07-27, 16:27
Medlem
Plocka på
Citera
2026-07-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Finns inga fucking körsbärsträd i Sverige som är 40 meter ditt spån.
Jo faktiskt.vilda körsbär kan bli ända upp till 30 meter ja inte 40 men 30 😁
Vi bodde i ett hus från 1900
Då hade dom planterat körsbärsträd och dom var 20 meter höga.
Fanns ingen chans att plocka från dom träden
Fåglarna mådde dock gott
Citera
2026-07-27, 16:34
Medlem
Folk suger kuk utan att skämmas så varför skulle det vara pinsamt att plocka körsbär?
Citera
2026-07-27, 20:08
Medlem
Klättra upp i trädet och plocka bären istället så syns du inte så tydligt.
Frågar någon vad du gör, då säger du att du letar efter katten eller en bortflugen undulat..
Citera
2026-07-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonborg
Snackar typ orten som Angered och Bergsjön här i Göteborg. Alla blattar har plockat alla körsbär som når 1,8-2,5 cm av början av trädets längd från marken och uppåt.

Nu finns det en del träd mitt bland betongen lägenheterna, ni vet dom byggnaderna som är 7-12 våningar. Träden står precis utanför och är mellan 20-40 meter höga med många fina bär högre upp.

Hade det sett desperat ut om jag hade stått där som en cirka 34 årig man på en 7 stegs stege och plockat i några minuter? Hade det varit fult eller gett indikationer på att jag är fattig och saknar något i livet? Är det olagligt på något sätt kanske? Jag har aldrig hittat vanliga svenska körsbär i butikerna i Sverige vilket jag finner mycket konstigt och vill därför göra på detta sätt.

Hahaha kanske smått desperat. Gör det såntfall med någon/några grannar så ser det lite bättre ut.
Citera
2026-07-28, 02:21
Medlem
Foliekavajs avatar
Jag hade låst fast stegen i trädet med tanke på trakterna.
Citera
2026-07-28, 02:27
Medlem
Nej det ser inte "fult" ut att invandrare plockar frukt och bär. Att träd och buskar planteras är ett trevligt inslag och givetvisr det bättre att de plockar frukten eller bären istället för att det går till spillo. Nyttigt för barnen också.
Citera
2026-07-28, 04:37
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lejonborg
Det är kommunens, kanske Poseidons i vissa fall. Tror dock allemansrätten gäller.

Allemansrätt mitt i ett bostadsområde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in