Igår, 17:06
Medlem
Jag har aldrig utövat kampsport men är nyfiken på att börja men vet inte riktigt vad jag ska välja, vänder mig därför till Flashback.

Min tanke avseende att börja med kampsport är inte att bli bra på att slåss utan ser det mer som en bra träningsform för att få bra kondition, bli smidigare i kroppen samtidigt som det ger en motivation att fortsätta med träning. För mig är det även viktigt att det är låg skaderisk. Jag har ingen ambition av att dra på mig knäskador, blomkålsöron eller att sparra (bortsett med mitsar eller vad det nu heter).

Shoot!
Citera
Igår, 17:24
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Boxningsträning är väldigt bra för hälsan eller du kanske tycker mer om Krav Maga som kommer från Israel! https://en.wikipedia.org/wiki/Krav_Maga
Senast redigerad av FallerIfallerA Igår kl. 17:28.
Citera
Igår, 17:45
Medlem
Ninjutsu. Mycket smidighetsträning och sparring men inga tävlingar som match mot varandra. Lärorikt och en av originala formerna som inspirerat Judo och JiuJitsu. Rullningar, volter och fall tränas utomhus också. Rekommenderas starkt.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
Airwave92s avatar
Jeet kune do
Citera
Igår, 21:27
Medlem
Straminskys avatar
Thai eller kickboxning kanske. Det är lite tempo och fysiskt, så du kommer få bättre kondition.
Citera
Igår, 21:33
Medlem
Dansa salsa. Där finns många tjejer utan danspartner. Två flugor i en smäll.
Citera
Igår, 21:35
Medlem
GastonLeMans avatar
Testa Kendo.
Fräna vapen och skydd.
Helt klart den fräckaste materialsporten.
Citera
Igår, 21:46
Medlem
Jiu-jutsu och judo tror jag brukar vara rätt milda annars handlar det nog mer om att hitta rätt klubb och instruktör som fattar att man har ett liv som ska hänga ihopa vid sidan av än själva kampsporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in