Citat:
Ursprungligen postat av
sykkelpump
Den rimliga lösningen är, att man skapar NYA områden med blandad bebyggelse. Fyller hyreshusen med nyanlända (och andra som VILL bo där) och sedan får vi väl se om någon vill köpa och bebygga villatomterna som planerats i området.
Jag gissar att dom flesta tomterna förblir osålda och att det till slut byggs hyreshus även på dom.
Jag tror inte att tomterna nödvändigtvis blir osålda, det kan finnas bolag som väljer att bygga på dem men att villorna blir omöjliga att sälja med vinst. Då får de säljas med förlust och eventuellt köps de upp av kommunen till underpriser. Det finns alltid någon företagare som inte förmår extrapolera och går omkull, kanske någon idealist som själv tror på tvångsblandning.
Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Våra politiker är så djävla omoraliska att barnen skall tvingas stå för integrationen. Barn som istället skulle skyddas av vuxna.
Även om jag håller med dig, så är fenomenet knappast nytt. Fattiga barn har fått leva med det länge i hyreshusområdena.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonte400
Tänk om det blir så i varenda stad. Skötsamma och arbetsamma människor kommer få en fin belöning. Inte bara trevliga och nya grannar. De kommer få se sina livsbesparingar glida dom ur händerna. Det är tacken från S.
Dessa tillhör väl knappast S målgrupp? Jag kan tänka mig två målgrupper. Ena är invandrare som tycker att det här är ett bra sätt att komma i kontakt med fler svenskar. Andra är innerstadssvenskar med PK-komplex som inte själva påverkas eftersom det inte finns någon ny mark att bygga på där de bor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tranquility Bas
Kommer inte bli någon tvångsblandning då vi sedan länge har avskaffat inrikespass och att lokala prästen måste godkänna att man ska få flytta utanför församlingen. Att personer skuldsätter sig över taknocken beror på bostadsbristen och din bostad kommer bli mindre värd om denna byggs bort.
Jag tror inte att man ska utesluta att inrikespass återuppstår i någon form av variant. Det kommer kanske inte att motiveras enbart av integrationsskäl, utan kan också handla om att man tvingar folk att flytta till orter med arbetskraftsbrist (norrländska små samhällen t.ex.).