2026-07-25, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Jag kan berätta om Mälarhöjden. Samt orten Bredäng bredvid. "de" vill bygga Mälaräng... mitt emot skolan, strax innan centrumet och tunnelbanan. "finns ingen plats att bygga?" Här tänkte de spränga bort hela berget, ovanför pettersbergsvägen-prisklasser 20 miljoner på villorna. Villaägare protesterade. Kommunen kom ut och kollade. De sade på plats att , ja det är nog ett fel beslut då det var etablerade otroligt vackra villor i just detta gamla Mälarhöjden. De skulle ändra planen.
En vecka senare skrev de att planen står fast. De ska bygga ändå. Höghus mitt i det finaste området av villor som finns i Stockholm. Typ Bromma-Lidingö-Stocksund....
Tänk om det blir så i varenda stad. Skötsamma och arbetsamma människor kommer få en fin belöning. Inte bara trevliga och nya grannar. De kommer få se sina livsbesparingar glida dom ur händerna. Det är tacken från S.
Citera
2026-07-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Tänk om det blir så i varenda stad. Skötsamma och arbetsamma människor kommer få en fin belöning. Inte bara trevliga och nya grannar. De kommer få se sina livsbesparingar glida dom ur händerna. Det är tacken från S.

Typ lite så. Radera en massa värde som medelsvensson innehar.
Citera
2026-07-25, 18:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jag kan berätta om Mälarhöjden. Samt orten Bredäng bredvid. "de" vill bygga Mälaräng... mitt emot skolan, strax innan centrumet och tunnelbanan. "finns ingen plats att bygga?" Här tänkte de spränga bort hela berget, ovanför pettersbergsvägen-prisklasser 20 miljoner på villorna. Villaägare protesterade. Kommunen kom ut och kollade. De sade på plats att , ja det är nog ett fel beslut då det var etablerade otroligt vackra villor i just detta gamla Mälarhöjden. De skulle ändra planen.
En vecka senare skrev de att planen står fast. De ska bygga ändå. Höghus mitt i det finaste området av villor som finns i Stockholm. Typ Bromma-Lidingö-Stocksund....

Helt vansinne får man väl säga.
I ett sånt område ska det i så fall byggas lyxiga lägenheter då så de som inte längre orkar med sitt hus kan flytta några hundra meter till en trevlig våning men då vara beredd att betala för det.
Citera
2026-07-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Helt vansinne får man väl säga.
I ett sånt område ska det i så fall byggas lyxiga lägenheter då så de som inte längre orkar med sitt hus kan flytta några hundra meter till en trevlig våning men då vara beredd att betala för det.

Det hade ju kanske kunnat accepteras. Området i sig som skall bebyggas är en mycket trång och ottillgänglig illa vald plats. Mitt emot en skola, finaste husen i området. Finns inga logiska skäl än att förstöra den idyll som råder där. Finns massor av platser inte långt ifrån.
Citera
2026-07-25, 19:08
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Typ lite så. Radera en massa värde som medelsvensson innehar.

Sen när det har hänt, vad händer med deras politiska syn på saker och ting? Deras engagemang?

Det är väl något som behöver hända för att folket skall resa sig. De måste först förlora. Den veka ryggen som inte kan böja sig nog mycket får plötsligt något att stå upp för. Fast det kommer först i efterhand.
Citera
2026-07-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Sen när det har hänt, vad händer med deras politiska syn på saker och ting? Deras engagemang?

Det är väl något som behöver hända för att folket skall resa sig. De måste först förlora. Den veka ryggen som inte kan böja sig nog mycket får plötsligt något att stå upp för. Fast det kommer först i efterhand.

De försökte organisera sig. De fick ut kommunen till platsen. De fick ett lovande besked att platsen var illa vald och bygget skulle inte genomföras. Dock en kort tid senare var det beslutat ändå att bygget skall genomföras. Hur skall folket förenas och vad för metoder krävs för att få till en ändring i vår politik i stort?
Citera
2026-07-25, 19:29
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
De försökte organisera sig. De fick ut kommunen till platsen. De fick ett lovande besked att platsen var illa vald och bygget skulle inte genomföras. Dock en kort tid senare var det beslutat ändå att bygget skall genomföras. Hur skall folket förenas och vad för metoder krävs för att få till en ändring i vår politik i stort?

Många i orten kan man deportera. Ifall man väljer politiker som har den viljan. Så länge det inte görs så får alla kämpa på lokalt och bli överkörda av kommunerna om man bor i fel kommun.
Citera
2026-07-25, 19:30
Avslutad
https://youtube.com/shorts/n3bd1KYL43c

Här är en länk där sossetanten hånler mot svenska arbetare som arbetat till sig sina villor med hederliga pengar
Citera
2026-07-25, 19:45
Medlem
Citat:
Vi säger nu att politikerna bestämmer att höghus ska byggas och att socialt mindre anpassade människor nu ska bo intill dig. Vilken konsekvens!! Ja ditt huspris faller över en natt till hälften så fort beslutet är taget. Mindre kul.

Mycket deprimernade dessutom om du har lån. Då har du ett alternativ kvar och det är att bo kvar. Säljer du så har du miljonskulder. Det är inte som S säger, vill du inte ha tvångsbladning så får du flytta

Det ingår i deras planer, att det skall bli för dyrt för svenskarna att flytta. Om bostaden tappat runt hälften av sitt värde så har man ju i praktiken inte mycket till alternativ annat än att bo kvar, trots att man inte längre vill. Därav att det kallas tvångsblandning.

Men blir närmiljön allt för deprimerande så får man väl flytta trots att ekonomin förstörs. Livet är för kort för att man skall kasta bort det på att leva i misär.

Dock borde ju S planer på att utsätta oss för detta leda till att de tappar röster. Kan man tycka.
Citera
2026-07-25, 23:34
Medlem
Tranquility Bass avatar
Kommer inte bli någon tvångsblandning då vi sedan länge har avskaffat inrikespass och att lokala prästen måste godkänna att man ska få flytta utanför församlingen. Att personer skuldsätter sig över taknocken beror på bostadsbristen och din bostad kommer bli mindre värd om denna byggs bort.
Citera
2026-07-26, 08:24
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den rimliga lösningen är, att man skapar NYA områden med blandad bebyggelse. Fyller hyreshusen med nyanlända (och andra som VILL bo där) och sedan får vi väl se om någon vill köpa och bebygga villatomterna som planerats i området.
Jag gissar att dom flesta tomterna förblir osålda och att det till slut byggs hyreshus även på dom.
Jag tror inte att tomterna nödvändigtvis blir osålda, det kan finnas bolag som väljer att bygga på dem men att villorna blir omöjliga att sälja med vinst. Då får de säljas med förlust och eventuellt köps de upp av kommunen till underpriser. Det finns alltid någon företagare som inte förmår extrapolera och går omkull, kanske någon idealist som själv tror på tvångsblandning.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Våra politiker är så djävla omoraliska att barnen skall tvingas stå för integrationen. Barn som istället skulle skyddas av vuxna.
Även om jag håller med dig, så är fenomenet knappast nytt. Fattiga barn har fått leva med det länge i hyreshusområdena.

Citat:
Dessa tillhör väl knappast S målgrupp? Jag kan tänka mig två målgrupper. Ena är invandrare som tycker att det här är ett bra sätt att komma i kontakt med fler svenskar. Andra är innerstadssvenskar med PK-komplex som inte själva påverkas eftersom det inte finns någon ny mark att bygga på där de bor.

Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Kommer inte bli någon tvångsblandning då vi sedan länge har avskaffat inrikespass och att lokala prästen måste godkänna att man ska få flytta utanför församlingen. Att personer skuldsätter sig över taknocken beror på bostadsbristen och din bostad kommer bli mindre värd om denna byggs bort.
Jag tror inte att man ska utesluta att inrikespass återuppstår i någon form av variant. Det kommer kanske inte att motiveras enbart av integrationsskäl, utan kan också handla om att man tvingar folk att flytta till orter med arbetskraftsbrist (norrländska små samhällen t.ex.).
Citera
2026-07-26, 09:52
Medlem
kyrkstockens avatar
Det tog 100 år att integrera vita katoliker från Irland och Italien (sannolikt södra) in i det amerikanska samhället. NEgrer är fortfarande dåligt integrerade efter 200+ år.
Dessa irländare och italienare var ändå kristna och hade snarlik intellektuell förmåga att anpassa sig.

Nu skall sossarna trolla och integrera människor från 3e världen på rekordtid. Människor med annan kultur, med lägre IQ och sämre förutsättningar än några Italienare.

Det måste vara underbart att vara både dum och helt outbildad och inte förstå alla hinder som finns på vägen.
Att aldrig ha hört talas om svårigheterna som finns med att integrera människor från andra kulturer, aldrig hört talas om tidigare försök och erfarenheter (du ser precis samma sak hos kommunister som aldrig drar lärdom av misslyckande gång på gång).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in