2026-07-23, 18:48
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje? I decennier har Karlsson familj funnits men nu så är det just NI som sätter stopp för det. Allt i onödan för vad? Någon gång tar det ju slut, men att just det är NI som sätter stopp för det. Känns det inte konstigt? Skulle ni inte vilja att Karlsson släktet fortsätter att finnas om tex tre tusen år? Eller går ni i tänket ''mina förfädrar tänkte nog inte på mig, varför skulle jag bry mig om mina barns barns barns barns barns barns barn som jag aldrig kommer träffa?''

En löjlig bonus fråga.

OM man i framtiden uppfinner en tidsmaskin, skulle ni inte vilja att det finns en chans att dina barns barns barns barns barns barns barn kanske vill resa tillbaka till år 2026 för att just träffa dig?
Citera
2026-07-23, 19:07
Medlem
Blademasters avatar
Om Karlsson får en dotter och hon gifter sig så är risken ungefär 85% att Karlsson försvinner eller blir Karlsson-Månstråle ändå. Vad är din poäng?
Citera
2026-07-23, 19:08
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje? I decennier har Karlsson familj funnits men nu så är det just NI som sätter stopp för det. Allt i onödan för vad? Någon gång tar det ju slut, men att just det är NI som sätter stopp för det. Känns det inte konstigt? Skulle ni inte vilja att Karlsson släktet fortsätter att finnas om tex tre tusen år? Eller går ni i tänket ''mina förfädrar tänkte nog inte på mig, varför skulle jag bry mig om mina barns barns barns barns barns barns barn som jag aldrig kommer träffa?''

En löjlig bonus fråga.

OM man i framtiden uppfinner en tidsmaskin, skulle ni inte vilja att det finns en chans att dina barns barns barns barns barns barns barn kanske vill resa tillbaka till år 2026 för att just träffa dig?
Har inga barn och heter inte Karlsson heller
Citera
2026-07-23, 19:09
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje?

Då jag inte är någon A-människa - och dessutom inte tycker om barn - så känns det som det naturliga att göra. Har flera släktingar som är riktigt framgångsrika, det är bättre att de för familjen vidare.
Citera
2026-07-23, 19:11
Medlem
Är väl kul att inte vara som ALLA andra i min släkt i rakt nedstigande led.

Ingen innan har klarat av att göra det, jag är alltså lite bättre.
Citera
2026-07-23, 19:25
Medlem
flytandelyckas avatar
Om min bror och syster har två resp. tre barn. Har de gjort jobbet åt mig? Min blodlinje har redan förts vidare.

Jag och frugan har kämpat i ett år.. Nästa steg blir IVF. Inte mycket att göra!
Citera
2026-07-23, 19:26
Medlem
Jag vill ha barn men har ingen att skaffa barn med. Men jag har ju nära familjemedlemmar som skaffat barn så namnet går ju vidare iallafall.
Citera
2026-07-23, 19:31
Medlem
Det känns inget speciellt. Ska laga tacos och se en film strax.
Citera
2026-07-23, 19:32
Medlem
Varför inte läsa de hundratals trådar som redan finns ?
Citera
2026-07-23, 19:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag och sambon valde ett liv utan barn och tycker livet är underbart.
Vi är runt 50år och njuter av livet.
Citera
2026-07-23, 19:55
Medlem
Fantens avatar
Nah, jag bör inte vara en av dom som för min ätt vidare - på tok för dåliga gener. Tror att brorsan min har två skrevtroll.
Citera
2026-07-23, 21:15
Medlem
Det har med pengar att göra. skulle en tjej inom LO få ett förhållande och det skulle ta slut och hon blir ensamstående mamma. Hon har en lön på 20000 kr och hon måste ha en 3a för 10000 kr. 50% av hennes lön går bara till hyra. Skulle hon skriva här att hon har dåligt med pengar så skulle hon få skit. Det är bättre att ge fan i det och åka utomlands varje månad istället. det är bättre att kontorsfolk skaffa barn istället
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in