Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Denna värld är inte fridfull och snäll nog för att jag ska vilja föröka mig.
Det är en för brutal och elak värld för min smak.
Sämre än så, vi lever ju för fan inte ens i ett samhälle där det finns solidaritet eller sammanhållning. Folk är mer hatiska än trevliga emot varandra idag. Samhället bygger på egoism, blir du sjuk, arbetslös etc etc. Då får du skylla dig själv. Folk stannar knappt om någon ramlar ihop, och om dom mot förmodan gör det. Tar dom upp mobilerna och filmar. Fy fan.
Och som kvinna hade jag varit ännu mindre sugen. Var och varannan tråd, framför allt på Flashback. Pratar om kvinnors vikt och att dom är feta om dom inte är trådsmala. Eller feminist fittor etc etc. Det är som om dessa killar har 2-3 samtalsämnen och det handlar om hat emot kvinnor. Kul sällskap. Tala om ge oss män som inte beter oss så. Ett jävla dåligt rykte och uppförsbacke om man vill träffa en dam.
Kvinnohatet har ju ökat rejält dom senaste åren. Vilken vettig kvinna vill ha barn med en man som bevisar att han kan misshandla psykiskt? Dessutom glider könen isär mer och mer. Så det blir ännu mindre barn på det. Någonstans tycker jag det känns helt rätt. Folk förtjänar inte bättre. Då kan vi lika förgöra oss själva. På god väg är vi i alla fall.
Begår mitt förstånd, HUR i helvete man vill sätta barn till en allt sjukare och sämre värld.