2026-07-24, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Denna värld är inte fridfull och snäll nog för att jag ska vilja föröka mig.
Det är en för brutal och elak värld för min smak.

Sämre än så, vi lever ju för fan inte ens i ett samhälle där det finns solidaritet eller sammanhållning. Folk är mer hatiska än trevliga emot varandra idag. Samhället bygger på egoism, blir du sjuk, arbetslös etc etc. Då får du skylla dig själv. Folk stannar knappt om någon ramlar ihop, och om dom mot förmodan gör det. Tar dom upp mobilerna och filmar. Fy fan.

Och som kvinna hade jag varit ännu mindre sugen. Var och varannan tråd, framför allt på Flashback. Pratar om kvinnors vikt och att dom är feta om dom inte är trådsmala. Eller feminist fittor etc etc. Det är som om dessa killar har 2-3 samtalsämnen och det handlar om hat emot kvinnor. Kul sällskap. Tala om ge oss män som inte beter oss så. Ett jävla dåligt rykte och uppförsbacke om man vill träffa en dam.

Kvinnohatet har ju ökat rejält dom senaste åren. Vilken vettig kvinna vill ha barn med en man som bevisar att han kan misshandla psykiskt? Dessutom glider könen isär mer och mer. Så det blir ännu mindre barn på det. Någonstans tycker jag det känns helt rätt. Folk förtjänar inte bättre. Då kan vi lika förgöra oss själva. På god väg är vi i alla fall.

Begår mitt förstånd, HUR i helvete man vill sätta barn till en allt sjukare och sämre värld.
Citera
2026-07-24, 13:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Sämre än så, vi lever ju för fan inte ens i ett samhälle där det finns solidaritet eller sammanhållning. Folk är mer hatiska än trevliga emot varandra idag. Samhället bygger på egoism, blir du sjuk, arbetslös etc etc. Då får du skylla dig själv. Folk stannar knappt om någon ramlar ihop, och om dom mot förmodan gör det. Tar dom upp mobilerna och filmar. Fy fan.

Och som kvinna hade jag varit ännu mindre sugen. Var och varannan tråd, framför allt på Flashback. Pratar om kvinnors vikt och att dom är feta om dom inte är trådsmala. Eller feminist fittor etc etc. Det är som om dessa killar har 2-3 samtalsämnen och det handlar om hat emot kvinnor. Kul sällskap. Tala om ge oss män som inte beter oss så. Ett jävla dåligt rykte och uppförsbacke om man vill träffa en dam.

Kvinnohatet har ju ökat rejält dom senaste åren. Vilken vettig kvinna vill ha barn med en man som bevisar att han kan misshandla psykiskt? Dessutom glider könen isär mer och mer. Så det blir ännu mindre barn på det. Någonstans tycker jag det känns helt rätt. Folk förtjänar inte bättre. Då kan vi lika förgöra oss själva. På god väg är vi i alla fall.

Begår mitt förstånd, HUR i helvete man vill sätta barn till en allt sjukare och sämre värld.
Skulle tro att många medelålders utan barn är glada att slippa se sina barn växa upp I ett samhälle där folk tror att droger är nyttigt och ger inga biverkningar, folk har inte råd med mat och värme i stugorna, misshandel, rån, en värld som har fullt upp med att ta död på varandra, regeringar som skiter fullständigt i svenska folket, skänker bort pengar till andra länder istället för att lägga dom så Sverige fungerar med bland annat sjukvård listan kan göras lång

Man har varit med sedan 70 talet och sett förändringarna för varje år ingen vettig förälder vill se sina barn växa upp och må dåligt, ingen..
Citera
2026-07-24, 13:26
Medlem
Vi är för många på jorden. Vi behöver bli färre. Faktum är att vad som skulle behövas göras är att tvångsterilisera flera miljoner negrer Afrika. De som självmant avhåller från att avla idag är de som tar ansvar.
Citera
2026-07-24, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane

Båda könen är elaka mot varann.
Jag tycker inte mänskligheten fungerar något vidare.
Citera
2026-07-24, 17:42
Medlem
Sprutdeares avatar
Ser ingen vits med att skaffa barn om man inte är rik helt enkelt.

Tanken av att ungen skulle ha det sämre än någon annan tär på mig.

Fattiga människor ska inte hålla på o nuppa runt. Blir ba skit av de hela
Citera
2026-07-26, 12:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Det har med pengar att göra. skulle en tjej inom LO få ett förhållande och det skulle ta slut och hon blir ensamstående mamma. Hon har en lön på 20000 kr och hon måste ha en 3a för 10000 kr. 50% av hennes lön går bara till hyra. Skulle hon skriva här att hon har dåligt med pengar så skulle hon få skit. Det är bättre att ge fan i det och åka utomlands varje månad istället. det är bättre att kontorsfolk skaffa barn istället

Samtidigt är det ju just LO-kvinnorna samt dom som är snäppet "under" - alltså de som går på soc och inte är med i någon fackförening alls - som börjar tidigast och föder flest barn. Så det här stämmer inte alls.

Det är karriärkvinnorna som skjuter upp sitt barnafödande så länge, att de fruktsamma åren ibland hinner rinna ut innan de börjar försöka... eller så hinner det bara bli ett barn innan Naturen säger stopp, fast hon och hennes man planerat för två eller tre.
Citera
2026-07-26, 12:58
Medlem
saksis avatar
Beror på hur man ser på frågan. Så som jag bedömt det så har jag haft på tok för dåliga förutsättningar för att skapa tillräckligt goda förutsättningar för ev barn, så då tycker jag det känns helgött att inte ha barn.

Men just nu hör jag en liten knodd jollra i lekparken utanför mitt fönster och det känns som att om jag inte lyckas skapa rätt förutsättningar, så vet jag liksom inte riktigt vad jag gör här. Det känns inte helgött.

För att bli lite teknisk bara - hur kan man mörda någon som aldrig på något vis ens har funnits? Alltså i alla fall om man tänker tiden som linjär.
Citera
2026-07-27, 22:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje?

Det kliar lite i höger axel, men annars känns det bra. Tackar som frågar!
Citera
2026-07-28, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hur känns det att just ni avbryter eller mördar er egna blodlinje? I decennier har Karlsson familj funnits men nu så är det just NI som sätter stopp för det. Allt i onödan för vad? Någon gång tar det ju slut, men att just det är NI som sätter stopp för det. Känns det inte konstigt? Skulle ni inte vilja att Karlsson släktet fortsätter att finnas om tex tre tusen år? Eller går ni i tänket ''mina förfädrar tänkte nog inte på mig, varför skulle jag bry mig om mina barns barns barns barns barns barns barn som jag aldrig kommer träffa?''

En löjlig bonus fråga.

OM man i framtiden uppfinner en tidsmaskin, skulle ni inte vilja att det finns en chans att dina barns barns barns barns barns barns barn kanske vill resa tillbaka till år 2026 för att just träffa dig?

Jag ser det som man skonar barnet från att behöva uppleva allt lidande som livet innebär!
Citera
2026-07-29, 16:26
Medlem
BorgeHs avatar
När jag gick i skolan på 60-talet var jordens befolkning 3,1 miljarder. Nu beräknas den vara 8,5 miljarder! På sextio år har jordens befolkning nästan tredubblats!

Ett barn som föds nu kommer att få leva i en överbefolkad värld med brist på resurser. Att sätta barn till världen är därför egoistiskt. Kampen i framtiden om jordens resurser kommer att påverka alla. Trycket på västvärlden från övriga delar kommer att hårdna.

Politikerna är tysta om den stora rosa elefanten i rummet; överbefolkningen. Med en mindre befolkning på jorden räcker jordens resurser till alla. Alla kan äta sig mätta och ha rent vatten. Miljöförstöring och utsläpp från förbränning minskar. Temperaturökning och klimatförändringar blir mindre akut. Med en tredjedels befolkning borde miljöpåverkan vara mindre än en tredjedel!

Istället för att prata om den verkliga orsaken till många av jordens problem så väljer många att beskriva problemen, inte orsaken.

Det är därför rätt självklart att inte skaffa barn och öka befolkningen!
Citera
2026-08-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Samtidigt är det ju just LO-kvinnorna samt dom som är snäppet "under" - alltså de som går på soc och inte är med i någon fackförening alls - som börjar tidigast och föder flest barn. Så det här stämmer inte alls.

Det är karriärkvinnorna som skjuter upp sitt barnafödande så länge, att de fruktsamma åren ibland hinner rinna ut innan de börjar försöka... eller så hinner det bara bli ett barn innan Naturen säger stopp, fast hon och hennes man planerat för två eller tre.

Tidigare, för 15 år sedan cirkus, tror jag även just karriärkvinnor skulle ha barn. Den stora skillnaden tror jag kom då, i synen på kvinnor som inte skaffar barn. Tror de var rädda för att hamna utanför totalt, glida ner i knark och hemlöshet om de inte prompt skaffade barn. Det har helt enkelt blivit väldigt accepterat att inte skaffa barn, vilket är bara bra. Ser inget fel på barnlös omgivning - t ex just nu är det oerhört skönt med alla stängda skolor och förskolor på sommaren. De syns lite här och var men inte i stora flockar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in