Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Sillanpää är en utbildad konstnär, så det är inget konstigt att uppdraget gått till henne. Precis som när man anlitar en revisor och då anlitar en person som är utbildad till revisor. Eller för att måla om kommunhuset anlita en målare.
Sedan kan det ju vara en odugling eller en person som är fel för uppdraget ändå.
Men här har man fått vad man betalar för och beställaren är nöjd. Jag är fullt med på att vissa tycker det är skräp, speciellt de som inte är intresserade av konst, men det är långt ifrån detsamma som förskingring. Det är också svårt för människor att bedöma något om de är okunniga i ämnet det är frågan om. Kan man inget om konst eller inte gillar konst öht så håller man säkerligen inte med de som har mer kunskaper. Det brukar vara så, och så tillkommer tycke och smak.
Problemet är att vänsterdårar ger andra vänsterdårar lukrativa uppdrag som resulterar i rena bedrägerierna. Så, alla som inte tycker att en rishög är fin konst kan inget om konst? Skrattretande.
Men, som jag förstått så tillbeder du samma ideologi som de inblandade så jag förstår att du är förblindad i det här ärendet.