2026-07-22, 20:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Straffskalan för våldtäkt mot barn är 3-6 års fängelse. Vid grovt brott är straffskalan 5-12 år.
Lite väl lite
Citera
2026-07-22, 20:37
Medlem
fndsaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det undrar jag också. Vilken kille som helst förstår ju att det finns en baktanke om han bara helt enkelt ska få pengar av att hälsa på.

Något annat ligger bakom. Kanske få eller köpa alkohol eller droger?

15 åringar har inte världens konsekvenstänk. Dom förtjänar fortfarande inte att våldtas.
Citera
2026-07-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fndsak
15 åringar har inte världens konsekvenstänk. Dom förtjänar fortfarande inte att våldtas.
Vem har sagt att de förtjänas att våldtas?

Det jag sagt i tråden är att jag inte tror att en elvaårig pojke gått hem till en okänd man bara för att få pengar. Är ganska säker på att varenda kille i den åldern förstår det. Och ja, jag har själv varit barn.

Det måste ha handlat om något annat. Om du läser mina övriga inlägg i tråden så ser du några exempel.
Citera
2026-07-22, 21:45
Medlem
Vem är GM? Vet någon?
Citera
2026-07-22, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Vad skulle han få betalt för?
Snaska kotte?
Citera
2026-07-23, 01:41
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Varför går ens en pojke hem tiii en man?
Väldigt bra fråga.
Citera
2026-07-23, 02:33
Medlem
.
Senast redigerad av Joe88 2026-07-23 kl. 02:36.
Citera
2026-07-23, 09:50
Medlem
Ingen som vet hur man kan ta reda på detta?
Citera
2026-07-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Precis. Jag vill inte ägna mig åt victim blaming men det är ju väldigt märkligt.

Träffa en man som är dubbelt så gammal på Snapchat och gå hem till honom för att man ska få betat? Det låter som grabben förmodligen visste vad det handlade om men att det kanske spårat ur värre än vad som var avtalat. Eller är han förståndshandikappad det är också en möjlighet.

Malmö? Är du seriös med det här inlägget? Det finns utsatta områden där människor knappt har några pengar alls och brottas med räkningar, skulder och andra problem. Ändå tycker du att det är märkligt att en ung kille fattar dåliga beslut?

Ditt resonemang är väldigt förenklat. Tror du på allvar att människor börjar sälja narkotika för att de råkade klicka på fel annons hos Arbetsförmedlingen?
Citera
2026-07-23, 11:19
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Malmö? Är du seriös med det här inlägget? Det finns utsatta områden där människor knappt har några pengar alls och brottas med räkningar, skulder och andra problem. Ändå tycker du att det är märkligt att en ung kille fattar dåliga beslut?

Ja men vad tror du grabben trodde han skulle få betalt för då?

Visst finns det utsatta och fattiga men så gott som alla vet väl att man inte bara får betalt för ingenting. Så något måste han ju trott han skulle få betalt för. Vad är din geniala hypotes?
Citera
2026-07-23, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Ja men vad tror du grabben trodde han skulle få betalt för då?

Visst finns det utsatta och fattiga men så gott som alla vet väl att man inte bara får betalt för ingenting. Så något måste han ju trott han skulle få betalt för. Vad är din geniala hypotes?

Desperata människor tänker inte, dom agerar
Citera
2026-07-23, 15:14
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Ditt resonemang är väldigt förenklat. Tror du på allvar att människor börjar sälja narkotika för att de råkade klicka på fel annons hos Arbetsförmedlingen?

Nej, men de börjar heller inte med narkotikaförsäljning för att de tvingas gå i trasor eller ej har mat på bordet. De börjar med det för att äldre blattar glorifierar det, förortsmusik glorifierar det, samt för att just svartskallar har en egendomlig fäbless för skrikiga märkeskläder, vilket säkerligen bottnar i någon form av kronisk osäkerhet. Därför börjar dem. Vad det nu har med ett våldtäktsfall att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in