2026-07-22, 02:34
Medlem
Om man har ett arbetskontrakt och betalar skatt på sin lön, väljer man att rösta rött i ett sådan scenario så är man ju ta mig fan efterbliven. Bara slashasar och odugliga negrer röstar på sossarna.
Citera
2026-07-22, 03:02
Medlem
Q-Trons avatar
Ja, om man ska tro valstatistiken från 2022 så är det omanligt att rösta på Sociopatdemokraterna.

https://www.svt.se/datajournalistik/valu2022/valjargrupper/

34% av de röstberättigade kvinnorna i Sverige röstade i förra valet för att potentiellt ha t ex Anders "Datateknikern" Ygeman, Morgan "Gängkrossardvärgen" Johansson, Annika "Bag-in-boxdykaren" Strandhäll, Peter "Råa falukorvsskivor som nattsnacks" Hultqvist, Ardalan "Svensken" Shekarabi, Lawen "Den danskkurdiska tvångsblandaren" Redar och Arga Andersson i regeringsställning. 25% av de röstberättigade männen - av vilka jag misstänker att minst hälften utgörs av blattar - röstade för samma sak.

Så det är fortfarande en väsentlig del av de svenska männen som envisas med att vara sittkissande fjollor som vill ge bort sitt land till gängkriminella tredjevärldsapor, könsförvirra sina barn, betala skatt för att finansiera moskéer och Pride-övergångställen och bli cuckade och dominerade av deras känslomässigt instabila radikalfeministfruar.

Och då röstar de givetvis på det så kallade arbetarpartiet lett av en fejkgråtande, storljugande och lands- och folkförrädande argbigga som går ut i förstamajtåg varje år för att protestera mot det samhälle som hon och hennes parti själva byggt men som sedan lång tid tillbaka lagt om den politiska kursen och styrt bort från arbetarna som inte längre är bidragsberoende och har istället siktat in sig på att importera nytt, lågkvalitativt valboskap från tredje världen som lydigt byter sina röster mot mera bidrag finansierat av de redan högt beskattade svenskarna.
Senast redigerad av Q-Tron 2026-07-22 kl. 03:06.
Citera
2026-07-22, 03:09
Medlem
Ja
Citera
2026-07-22, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Vad man röstar på har ingenting med ens manlighet att göra utan det beror på vilka värderingar man har!

Sossarnas värderingar : brottslingar är värdefulla och brottsoffer värdelösa.
Citera
2026-07-22, 05:31
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jag vet att rubriken provocerar, men jag tycker ändå att frågan är värd att diskutera.

För mig handlar manlighet om ansvar. Att försörja sig själv och sin familj innan man förväntar sig att ta ansvar för andra. Att arbeta hårt, stå på egna ben och bygga sin egen trygghet.

Jag tror på att den som utbildar sig, arbetar extra, tar ansvar och anstränger sig också ska få behålla en större del av det man tjänar. Jag har svårt att identifiera mig med en politik som lägger stort fokus på högre skatter och en växande offentlig sektor.

Jag tycker också att staten ska fokusera på sina kärnuppgifter – sjukvård, polis, rättsväsende och skola – men att myndigheter samtidigt måste vara effektiva och använda skattebetalarnas pengar ansvarsfullt.

Det betyder inte att människor som hamnar i svårigheter inte ska få hjälp. Ett trygghetssystem behövs. Men enligt min uppfattning ska det främst vara ett skyddsnät, inte en livsstil eller en ersättning för eget ansvar.

Därför ställer jag frågan: Om manlighet handlar om ansvar, självständighet, arbete och att i första hand försörja sin egen familj – är det då förenligt med den synen att rösta på Socialdemokraterna? Eller ser ni sambandet mellan politiska värderingar och manlighet på ett helt annat sätt?

Jag upplever också att det finns en kulturell skillnad mellan höger- och vänsterväljande män. Min bild är att högern oftare betonar ansvar, arbete, försörjning och företagande, medan vänstern oftare lyfter frågor om identitet, normer och genus. För mig känns det mer naturligt att identifiera mig med den förstnämnda synen.

Det är förstås en generalisering och det finns många undantag, men jag upplever att män som prioriterar eget arbete, egen försörjning och ansvar för familjen oftare söker sig till borgerliga eller konservativa partier än till Socialdemokraterna eller andra partier på vänsterkanten.

Starka Män som är män röstar på högern och skyddar kärnfamiljem medan svaga män, hbtqi- sökande eller "kompismän" röstar vänster

Jag är genuint nyfiken på hur ni resonerar.
"Är landsförräderi omanligt?" är nog frågan du försöker ställa. Svaret är ja. Problemet är att de idioter till män som röstar på sossarna inte ens vet om att de begår landsförräderi, de tror att ett muslimskt Sverige nog kommer att bli rätt schysst i alla fall. Men det är ju inte särskilt manligt att vara en komplett idiot heller.
Citera
2026-07-22, 05:40
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Suck och pust.

Är det här ännu en sån där manliga män och alphas röstar på SD och Afs och endast feminiserade betacucks och soyboys röstar på sossarna och miljöpartiet och vänstern tråd.

Vad man röstar på har noll och ingenting med ens manlighet respektive kvinnlighet att göra utan vad man röstar på speglar vilka värderingar man har.

Motargumentet som blir är- lider alla som röstar på tidö av kognitiv funktionsnedsättning.
Citera
2026-07-22, 06:35
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Varken kvinna eller man ska rösta på sossarna. Det blir förödande för allt och alla. Inklusive husdjuren.
Citera
2026-07-22, 06:36
Medlem
auto-fellatios avatar
Förr röstade väl karlakarlarna på S, men det stämmer nog att det inte är så längre.
Citera
2026-07-22, 06:38
Medlem
Belters avatar
Det är förstås mer manligt att göra en ”breivik” och skjuta obeväpnade och försvarslösa ungdomar?
Tänk dig för innan du uttalar dig, tack.
Citera
2026-07-22, 07:17
Medlem
S är idag ett högerparti då dom i stort sett har samma politik som SD hade innan valet.
Citera
2026-07-22, 07:18
Medlem
Xtramarls avatar
Det är inte bara omanligt, det är rent av osvenskt.
Det var längesedan socialdemokrater/V/MP var på Sveriges och svenskars sida.

Finns ju en anledning till att socialdemokrater kör sin marknadsföring på arabiska.
Citera
2026-07-22, 07:40
Medlem
Wyrdkins avatar
Riktiga män röstar på S för att vi vill ha ett samhälle där vi tar hand om varandra oavsett om en är för sjuk för att någonsin arbeta. Att sen fjollor och judisk nyliberalism har infiltrerat vänstern är en annan femma.

Egoistiska parasiter som inte vill arbeta för ett gemensamt samhälle trots att de växte upp med alla fördelar som vänstern gett dem och inte vill leva gemensamt med sitt eget folk röstar höger och ska avskjutas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in