2026-07-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorstorm
Att orera om jämställdhet mellan könen med grund i en bok skriven av flera olika författare, långt efter tiden då bokens händelser ska ha utspelat sig, är inget annat än löjeväckande.

Det är olika människor som skrivit, men författaren är densamme genom hela bibeln.

Att det skulle vara irrelevant med hur människor är skapade avgörs knappast av hur länge sedan de skrevs. Skulle Da Vincis eller Newtons verk vara irrelevanta bara för det var länge sedan de nedtecknades?

Vi som människor är idag inte mycket annorlunda än hur människor var för 6 000 år sedan. Lär vi oss inte av historien är vi dömda att upprepa den.
Citera
2026-07-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har själv tänkt den tanken faktiskt. Kan tillägga att han även driver Academics Rights Watch, som värnar friheten och morverkar politisk korrekt censur i forskningen.

https://academicrightswatch.se/

Olsson och hans "Academic Rights Watch" värnar definitvt inte någon akademisk frihet. Dom står för cancelkultur.

Professor Erik J. Olsson är en fena på cancellering, med sina fina kontakter särskilt inom alternativ högermedia. Jag avskyr cancelkutur och tycker att hans cancel-drev är ett mycket större problem än den andra skit han försöker ta upp.
Citera
2026-07-23, 23:10
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamburgarlisa
Det är olika människor som skrivit, men författaren är densamme genom hela bibeln.

Att det skulle vara irrelevant med hur människor är skapade avgörs knappast av hur länge sedan de skrevs. Skulle Da Vincis eller Newtons verk vara irrelevanta bara för det var länge sedan de nedtecknades?

Vi som människor är idag inte mycket annorlunda än hur människor var för 6 000 år sedan. Lär vi oss inte av historien är vi dömda att upprepa den.

För din skull hoppas jag att detta är satir, annars har du ovetandes verkligen lyckats blanda äpplen och päron, och dessutom helt missförstått poängen med mitt inlägg som du citerade.
Citera
2026-07-24, 11:44
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ja

Kvinnor är värdelösa när de ges rösträtt.
De är genetiskt förprogrammerade att alltid rösta på det mest populistiska och icke kontroversiella alternativet.
Väldigt lätt att utnyttja med grupper med en agenda som inte gynnar kvinnor i slutändan men som maskerar sitt budskap som förmånligt för dessa
Exempelvis röstade en större andel kvinnor än män fram Hitler till makten.

Och idag röstar kvinnor fram islam i Sverige.

Exakt. Hade de kunnat rösta på Demokratiska folkrepubliker Nordkorea så hade dom gjort det för att demokrati finns i namnet.

Det är kvinnors nivå.
Citera
2026-07-25, 22:52
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossadNews
Varför skulle en kvinnlig ledare i Kina vara så otänkbart?

För att dom aldrig haft någon. Det säger väl något om hur dom tänker.

Men återigen, när dom släpper fram en kvinna som högsta ledare så kommer jag att böja mig.

Min personliga åsikt är att män besitter fler egenskaper som gör dom bättre lämpade som ledare för ett land.

En kvinna har mer omvårdnad som ledande egenskap som gör sig bättre i mindre grupper av människor.
Citera
2026-07-26, 07:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Men återigen, när dom släpper fram en kvinna som högsta ledare så kommer jag att böja mig.

Min personliga åsikt är att män besitter fler egenskaper som gör dom bättre lämpade som ledare för ett land.

En kvinna har mer omvårdnad som ledande egenskap som gör sig bättre i mindre grupper av människor.

Japan är världens mest maskulina land och de har en kvinnlig ledare nu. Verkar vara något av en Thatcher-typ. Extrem arbetsnarkoman som sover tre timmar per natt, barnlös.

Jag tror också att det ligger väldigt långt bort i Kina, men när det väl sker så kommer hon vara manligare än hennes manliga konkurrenter.
Citera
2026-07-26, 13:55
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Du menar precis som USA? f-n vilka stolpskott som verkar hänga på FB :-D
Citera
2026-07-26, 15:59
Medlem
Här pratar han med Aron Flam:
https://www.youtube.com/watch?v=qZX4XJkl-2Q

Sevärt.

Någon som köpt boken?
Citera
2026-07-27, 15:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
Här pratar han med Aron Flam:
https://www.youtube.com/watch?v=qZX4XJkl-2Q

Sevärt.

Någon som köpt boken?

Jag har köpt och läst båda böckerna på samma tema.
Citera
2026-07-28, 01:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaruEnCigg
Olsson och hans "Academic Rights Watch" värnar definitvt inte någon akademisk frihet. Dom står för cancelkultur.

Professor Erik J. Olsson är en fena på cancellering, med sina fina kontakter särskilt inom alternativ högermedia. Jag avskyr cancelkutur och tycker att hans cancel-drev är ett mycket större problem än den andra skit han försöker ta upp.

Rena lögner och förtal från din sida. Det går i princip inte att bedriva forskning i Sverige som på något sätt kommer fram till "fel" slusatser gällande exempelvis feminism/kvinnor eller klimatpropagandan. Narrativet får inte ifrågasättas vetenskapligt. Det finns givetvis en orsak, narrativets grundpelare står inte på vetenskapliga ben. Det finns krafter som tjänar enormt på detta, samtidigt som vanligt folk bara förlorar. Sverige är på väg mot en mörk medeltid där häxkonst och metafysik upphöjs till absolut sanning, och inte får motsägas utan allvarliga konsekvenser.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-28 kl. 01:19.
Citera
2026-07-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Rena lögner och förtal från din sida. Det går i princip inte att bedriva forskning i Sverige som på något sätt kommer fram till "fel" slusatser gällande exempelvis feminism/kvinnor eller klimatpropagandan. Narrativet får inte ifrågasättas vetenskapligt. Det finns givetvis en orsak, narrativets grundpelare står inte på vetenskapliga ben. Det finns krafter som tjänar enormt på detta, samtidigt som vanligt folk bara förlorar. Sverige är på väg mot en mörk medeltid där häxkonst och metafysik upphöjs till absolut sanning, och inte får motsägas utan allvarliga konsekvenser.

Aha, men vi kan ha rätt båda två samtidigt. Jag vet inte särskilt mycket om hur det blir om man försöker dra "fel" slutsatser om klimat och feminism, som du pratar om, kanske blir det konsekvenser då som du säger. Har du råkat ut för det? Obehagligt i så fall, och jag står i så fall på din sida när det gäller din rätt att få föra fram forskningsresultat.

Men jag har också rätt, det dessa herrar (eller om det bara är han möjligtvis) säger får inte heller motsägas utan konsekvenser. Är det förtal? Det får man kanske inte säga i så fall, och då blir det kanske konsekvenser nu då, kritiken tystnar, och dom kan fortsätta sin monolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in