2026-07-19, 20:51
Medlem
Varför måste allt uppdateras hela jävla tiden? Det går ju inte att öppna en app utan att den måste uppdateras om man inte använt den den senaste månaden. Är det för att en massa Indiska programmerare ska ha jobb eller vad? Vem fan betalar för alla dessa uppdateringar? Förr funkade en dator i flera år utan uppdatering. Nu går den typ sönder om man uppdaterar. Slänger ut datorn och telefonen från balkongen nu!
Citera
2026-07-19, 21:00
Medlem
Gör så. Backa tillbaks i tiden ett par decennier.
Jag är lika less på allt tekniskt skit som inte förbättrar ett dugg för människan. Allt är för att samla in uppgifter.
Skulle köpa ny bil... tänkte några minuter sen sket jag i den tanken. Köpte en Mercedes från 1988 istället. 90000:- mot 670000:- Den nyare såg ut som en jävla IPhone. Skärmar och android apple play... Kommer inte köpa nya bilar eller nytt piss ever.
Citera
2026-07-19, 21:04
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
De måste skicka ut uppdateringar, så grejorna vi köpt fungerar allt slöare och långsammare för varje uppdatering de trycker in, så vi bygger upp en vilja att KÖPA EN NY grej, som är snabbare och bättre (åtminstone enligt marknadsföringen).
Citera
2026-07-19, 22:10
Medlem
67arigGubbes avatar
Tänk dig fb från start utan en enda uppdatering, hade du uppskattat det? Apa!
Citera
2026-07-19, 22:37
Medlem
Crabbofixs avatar
håller med.

ett jävla tjat hela tiden.

man blir aldrig lämnad i fred. alltid är det nåt skit med appen som ska uppdatera.

jag har grejer på mobilen jag inte ens kan uppdatera för den kräver wifi !

och sen när man surfar vad händer då? jo alla desssa jävla cookies och alla dess cloudflare som ska kolla om man är människa, antar att det b eror på alla jävla hacker-bögar överallt som inte kan hitta nåt vettigt att göra med sina liv.
Citera
2026-07-19, 23:08
Medlem
Apanluktardiesels avatar
H A T A R all ny teknik med allt helvetes jävla uppdaterande hela jävla tiden!
Citera
2026-07-20, 01:52
Medlem
Man BEHÖVER inte uppdatera! Du får en fråga, svara "nej" om det stör dej!
Och NEJ det blir inte slöare av uppdateringar utan tvärtom! Småfel i operativsystemet är det som rättas till vid uppdateringar.
Citera
2026-07-20, 01:59
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Håller med TS till viss del. Senaste månaderna eller kanske halvåret så har antalet uppdateringar ökat lavinartat. Förr var det två tre appar i veckan som kom upp i listan och nu blir man fundersam om det är under tio som behöver någon uppdatering.
Kör Apple och IOS.
Citera
2026-07-20, 03:28
Medlem
exploring-mapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Varför måste allt uppdateras hela jävla tiden?
Så är det ju inte, så trådens utgångspunkt är fel. Du måste inte, du erbjuds i 99% av fallen fortsatt service - trots att du redan köpt produkten. Du måste inte acceptera erbjudandet om du inte vill.

Det är fullt möjligt att tacka nej till säkerhetsfixar, andra buggfixar, ny funktionalitet, prestandaförbättringar, kompabilitetssynkroniseringar m.m.

Citat:
Nu går den typ sönder om man uppdaterar.
Strunta i det då?

Jag skulle inte rekommendera någon människa att göra det. Men du kan ju testa och se vad som händer. Jag skulle tippa på att du får betydligt större problem, men om du har rätt i att uppdateringar som koncept är skadligt så go for it!

En annan vettig kompromiss kan vara att vänta i någon dag innan du accepterar. På det sättet blir det färre uppfattningar, och du skyddar dig mot en del 0-day-attacker (men riskerar att gå miste om skydd mot icke-0-day-attacker)

Det är ditt egna ansvar och helt upp till dig. Är du inte kapabel att hantera erbjudanden så är det faktiskt ditt egna fel.

Vad tar du dig till i andra fall, när produkten inte är mjukvara?

Byter du alltid dörr när ett nytt lås släpps? Vägrar du byta lås trots att nya släppts?
Senast redigerad av exploring-maps 2026-07-20 kl. 04:23.
Citera
2026-07-20, 04:34
Medlem
Det bästa jag gjorde var att inte uppgradera från windows 10.
Inte sett en uppdatering på över ett år.
Citera
2026-07-20, 05:54
Medlem
RoffelMaos avatar
Framstegen i snabbare hårdvara verkar ätas upp av segare och bloatigare mjukvara. Det tar lika lång tid att starta en dator idag som för 15 år sedan. Program som inte har några bättre funktioner på 20 år är inte snabbare utan sega, typ ms word. Jag fattar säkerhetsuppdateringar men mjukvara blir typ sämre och sämre
Citera
2026-07-20, 08:06
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Det bästa jag gjorde var att inte uppgradera från windows 10.
Inte sett en uppdatering på över ett år.

Det är väl bara säkerhetsuppdateringarna som kommer till Windows 10 fram till oktober i år?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in