Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jag har hänvisat till en källa, vilket är Jönssons video, i vilken han visar text från IPCCs rapport, vilken är på engelska, och sedan berättar han muntligen på svenska vad rapporten "säger", fast problemet är att han säger något helt annat än vad som faktiskt står där.
Istället för det här konstiga tjafsandet kan du väl bara gå och kolla om det jag påstår stämmer eller inte.
Du gjorde själv påståendet att IPCC's rapport säger något, då ligger "bevisbördan" på dig att göra källhänvisning till rapporten, inkl. sidnummer.
Jag bryr mig personligen inte särskilt mycket om Jönssons videor, men jag kan skulle kunna tänka mig att han inte är van att tolka forskningsrapporter och att han misstolkat vad som står, om det nu står så som du påstår att det står.
Jag kan avslöja två hemligheter för dig, det blir 30+ varje sommar i Sverige, det är inget extremt med det. Det blir skogsbränder varje år någonstans runt ekvatorn, det är inget extremt med det. Edit: måste klämma in en tredje hemlighet, att göra om en bilväg till gågata i någon stad i Sverige får ingen verkan på klimatet.