Igår, 13:57
Medlem
Vad anser Flashback, vilken medieaktör ljuger mest? Ge gärna exempel när ni svarar.

Vi minns ju t.ex Sandviken-rapporten

Eller varför inte allt trams om att ozonlagret spricker? (Det hette iaf så på min tid, nu för tiden verkar de mer köra med att Nordpolen kommer smälta)
Senast redigerad av mrs.greddelin Igår kl. 13:59.
Citera
Igår, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin
Vad anser Flashback, vilken medieaktör ljuger mest? Ge gärna exempel när ni svarar.

Vi minns ju t.ex Sandviken-rapporten

Eller varför inte allt trams om att ozonlagret spricker? (Det hette iaf så på min tid, nu för tiden verkar de mer köra med att Nordpolen kommer smälta)
TV4s ljudtekniker "ni ska ut ur Europa" ligger bra till
Citera
Igår, 14:22
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
TV4.
Aft0nbladet.
Dagens E T C .

Det maSSivt aggreSSiva utspelet gentemot Tidö, hos dessa vänsterns svärmorsdröms-media får ondingen "Der Stürmer" från tyskt 30-tal att upplevas som en pinsam skoltidning.

Editor's not:
1.) Svärmor, har karaktären Sjöröv'Jenny av Brecht/Weill som kulturförebild.
2.) Det gick illa för chefred för Stürmer i Nürnberg '47 (inte pojkbandet i svenska PK-spelfilmen).
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Även om vi tänker bort dårar som Arnstad och Hübinette är det hård konkurrens bland lügenpresse. Sandviken-rapporten och "ni ska ut ur Europa!" är dock bra exempel på komedin.
Citera
Igår, 14:24
Medlem
AI-2000s avatar
Expo och TV4.
Citera
Igår, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
TV4.
Aft0nbladet.
Dagens E T C .

Det maSSivt aggreSSiva utspelet gentemot Tidö, hos dessa vänsterns svärmorsdröms-media får ondingen "Der Stürmer" från tyskt 30-tal att upplevas som en pinsam skoltidning.

Editor's not:
1.) Svärmor, har karaktären Sjöröv'Jenny av Brecht/Weill som kulturförebild.
2.) Det gick illa för chefred för Stürmer i Nürnberg '47 (inte pojkbandet i svenska PK-spelfilmen).

Svärmor? Vad/vem åsyftas?

Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Även om vi tänker bort dårar som Arnstad och Hübinette är det hård konkurrens bland lügenpresse. Sandviken-rapporten och "ni ska ut ur Europa!" är dock bra exempel på komedin.

Juste ja, "ni ska ut ur Europa".. den hade jag glömt. Helt otroligt faktiskt att folk fortfarande är beredda att betala för TV4 efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Expo och TV4.

Vilken är din "favoritlögn" då? Edit: "favortlögner" ifall du har flera?
Senast redigerad av mrs.greddelin Igår kl. 14:39.
Citera
Igår, 14:42
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrs.greddelin

Vilken är din "favoritlögn" då?

TV4's krystade och desperata "avslöjande" om SD's påstådda trollfabrik som inte var mer än ett par satirkonton på internet och även det redan nämnda "ni ska ut ur Europa"-fiaskot.

Gällande Expo så utmålar dom varenda människa höger om Socialdemokraterna som högerextrem/nazist och det amerikanska Expo har ju nyligen ställts inför rätta efter att ha finansierat organisationer som KKK för att ge sig själva ett existensberättigande.
Citera
Igår, 14:46
Medlem
Riks, skulle aldrig kritisera de egna om de var korrupta eller gjorde fel.
Citera
Igår, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Riks, skulle aldrig kritisera de egna om de var korrupta eller gjorde fel.
Dom för ofta fram kritik (framförallt Elias), men du ser kanske inte utan går på hörsägen...
Citera
Igår, 14:50
Medlem
kyrkstockens avatar
Etc gissar jag. Men då läser jag ju inte flamman och allt vad det heter.

Eftersom vänstern alltid använder lögner medvetet och glider på ords betydelse. Men jag har dålig koll. Varför skulle jag följa ljugmedia.
Citera
Igår, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Dom för ofta fram kritik, men du ser kanske inte utan går på hörsägen...

Stämmer inte.

De kritiserar aldrig SD när de är korrupta etc. därför har jag slutat följa dem.
Citera
Igår, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Stämmer inte.

De kritiserar aldrig SD när de är korrupta etc. därför har jag slutat följa dem.
I många fall gör dom väl som MSM tar upp det dom tycker är relevant (alternativ media) t ex saker som inte MSM tar upp och belyser men låter MSM fortsätta med sin rapportering och det behövs inte hanteras då det redan publicerats för den stora massan.
Senast redigerad av tjanska Igår kl. 14:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in