Citat:
Ursprungligen postat av
Biggedy
Var precis och hälsade på mina föräldrar och min syster med familj var där. Nu vet jag varför jag är barnfri.
Vilket helvetes liv, jag klarade av knappt två dagar.
Ta ALDRIG erat lugna sköna liv för givet. Jag lever hellre ett liv på tomgång än det där.
Fast det är en jävla skillnad på att se på en familj utifrån och innifrån. Dels är det än väldigt stor skillnad på hur det funkar hemma mot när man är bortrest, samt sen lär man sig hantera saker
Saker som du upplever som verkar jättejobbiga reflekterade din syster förmodligen knappt på.
Min bror har inte barn, men när han var barnvakt nån gång tyckte han vissa grejer var sjukt svårt att hantera, sådant som varken jag eller frugan tyckte var nått problem alls.
Som utomstående får du inte heller någon tillbaka ifrån barnen, men den koppling man har med sina barn går inte förklara för någon som inte har barn själv, var likadan själv innan. Ungar verkade vara det jobbigaste som fanns, skulle aldrig vilja ha egna osv.
Självklart är det jobbigt ibland, men allt det positiva väger upp det. Du ser bara den jobbiga delen
Men nu kanske din systers ungar är exceptionellt stökiga, det är möjligt, men förmodligen är de som en vanlig familj med småbarn.
Med det sagt, har inga problem alls med att folk inte vill ha barn, men just ditt motiv ovan blir lite skevt då du bara får halva bilden av hur det är att ha barn.