Citat:
Ursprungligen postat av
LionQueen88
Och den roligaste av alla. "Du vet inte då du inte har barn". Nej men jag ser hur slitna och bittra föräldrar är, och vad dom får stå ut med.
Det mesta behöver man inte uppleva för att veta att det inte passar.
Notera hur han tror att det är fråga om knullresor en gång om året, och därmed bekräftar mitt påstående om tomt liv.
Han vet inte bättre än så helt enkelt. Hade mitt liv varit lika tomt hade jag kanske också skaffat barn i ren desperation och försökt intala mig att det är roligt med barnskrik hela vägen till Ullated, säkert mycket roligare än min barnfria väns resa till Chile.
De flesta som skaffar barn gör det pga egna behov, sen sitter de där. Vissa älskar/gillar det, vissa genomgår det för att det förväntas av en, vissa överlever blott från dag till dag tills barnen är vuxna och flyttar hemifrån. Även om de älskar sina barn så ångrar fler än man tror att de skaffade barn överhuvudtaget. It takes all kinds.
Det jag inte förstår är deras besatthet av barnfria människor. Som sagt, barnfria människor är inget större problem i samhället. Däremot dåliga föräldrar och deras barn.....Jösses.
Håller med dig om att människor som tror att ett barnfritt-val handlar om lathet och egoism framstår som mentalt fattiga och onyanserade människor.
Börjar räkna ner tills en kvinna stormar in i tråden för att berätta hur HELT UNDERBART DET ÄR ATT HA BARN OCH HUR MYCKET HON ÄLSKAR SINA BARN OCH VILKEN VÄLSIGNELSE DET ÄR ATT HA BARN OCH HUR HON BARA INTE KAN FÖRSTÅ VARFÖR INTE ALLA SKAFFAR BARN!!, osv osv osv, helt jävla tondöv.
1, 2, 3, 4....