Citat:
Ursprungligen postat av
LionQueen88
Håller med. Ingen unge som skriker mamma/pappa när man knullar. Den ljuva tystnaden och avkopplingen efter en arbetsdag. Ingen som gapar och vill ha uppmärksamhet.
Man kan åka vart man vill i världen utan att fundera på om lille Liam kommer orka den långa vandringen eller vara intresserad av den historiska sevärdheten. Eller lyssna på Liams gnäll för att han hellre spenderat ännu en dag vid poolen, istället för att vara tacksam över att jag betalat en tusing för att han ska få åka med och se mer av landet.
Preach girl! I love that shit.
Vi måste normalisera att vara barnfri, det är något att vara stolt över. Ofta har vi barnfria tänkt över detta betydligt mer än personer som skaffar barn bara för att "det är ju det man gör"
Satt nyss på ett flyg till Sydostasien, 12 timmars flyg. Ett par hade med sig en bäbis och en 4-5 åring. Bäbisen skrek hela vägen såklart, öronen håller väl på att spränga på stackarn. 4 åringen såg mest apatisk ut. För i helvete, ni har valt familjelivet, resande får vänta tills dom alla är minst 6-7. Föräldrar idag kan vara helt jävla omdömeslösa.
Tur som fan jag hade noise canceling... NEJ, ni ska fan inte resa till Bangkok.. ni får stanna i er jävla lägenhet i Säter tills barnen är minst 7 och då kanske ni kan åka till Mallis.
Eller föräldrar som klagar på att förskolor stänger för tidigt. Ni vill ju inte ens spendera tid med era jävla barn.. många jag känner ser inte ens semester som semester längre. Deras semester är på jobbet. Hell fucking no!!
"Man Fuck them kids" som Bernie Mac sa.