2026-07-17, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Men ta tag i livet då.Gör upp en budget och se till att du har råd att leva ett meningsfullt liv. Det finns ju en hel värld där ute att upptäcka och förundras av. Förutsatt att du inte är sjukskriven och därmed har låg inkomst, eller är nöjd med ett svensson-liv.

"Ta tag i ditt liv" är en klyscha som inte betyder någonting. Jag skrev aldrig att svenssonlivet är typ deprimerande eller trist, även om det inte utåt kanske verkar så spännande. Blir det tråkigt saknar man bara fantasi. Min poäng var att det är bara en liten del av barnfria vars tillvaro ser ut som något övre medelklassliv med dyra resor och prylkonsumption etc. Som lågavlönad har jag inte råd med något sånt liv men även om jag skulle har råd, så skulle jag inte palla det, precis som jag inte skulle palla ett familjeliv.
Senast redigerad av Delex 2026-07-17 kl. 19:34.
Citera
2026-07-17, 19:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Öm tå? Oj, här tog man sig själv på stort allvar.
Nej men seriöst, jag är bara trött på att folk är så jävla dense, men det är inte förbud över att vara idiot
Jag bara räknade de fula orden. En neutral fråga besvaras aldrig med fula ord av en neutral person, så frågan var inte neutral för dig.
Citera
2026-07-17, 19:34
Medlem
Citat:
Lika egoistisk som ni föräldrar. För barn skaffade ni för eran egen skull, inte för att ni tvingades.

Jag både tar hand om husdjur och hjälper mina föräldrar. Så uppenbarligen kan jag prioritera deras behov över mina.

Jag är 38 år och några sådana signaler finns fortfarande inte. Aborten jag gjorde som ung är fortfarande något av det bästa jag gjort då den gav mig chansen till ett bra liv.

En bortskämd självisk tonåring hade knappast klarat av att resa som jag gör.

Underbart att dö ensam istället för med en unge som förstört mitt liv.

Nu svamlar du igen.

När man får barn kommer allt i andrahand och vatten alltid först. Det är därför normala föräldrar sluta festa, resa omkring och leva som självrealiserande tonåringar. Men det har du ingen aning om eftersom du varken bryr dig om civilisationen eller har barn själv.

Man lämnar över sina kunskaper och erfarenheter till nästa generation och ägnar resten av sitt liv åt att förbereda och lära dem att inför livet. Det så mänskligheten utvecklas.
Citera
2026-07-17, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Haha, men lite så är det för de flesta. Majoriteten människor har inget att bidra med, de lever för att konsumera, och det är med eller utan barn. Det är samma som skulle fortsätta jobba om de vann på Eurojackpot. De vet inte vad man har sig själv till.

Men riktigt så långt vill jag ändå inte dra det. Både syrran och kussen är kulturelit och var det innan barnen kom, de hade ett starkt driv och ett kall. Och de har inte slutat med det för barnens skull.

Med "tomma liv" tänker jag snarare på när det är dags att titta tillbaka på livet och vad man åstadkommit.
Jag älskade att spendera tid på ridskolan, och har många fina minnen därifrån. Men är det något jag kan titta tillbaka på och tänka "Wow vad jag fått uppleva, vilket liv jag haft!"? Nej.
Och det hade jag definitivt inte känt med ett barn heller.
Citera
2026-07-17, 19:44
Medlem
Biggedys avatar
Fy fan va livet utan barn är gött!
Bland det bästa valen jag tagit i mitt liv.

Jag skulle inte ens skaffa barn om jag så fick 20 miljoner. Ingenting kan mätas med att vakna upp utvilad, kunna sova ut. Komma hem till ett tyst och RENT hem, kunna gå i pension vid 40. Knulla så väggarna skakar. Resa, njuta av sevärdheter och inte barnskrik vid hotellpoolen.

I fucking love this shit.
Citera
2026-07-17, 19:46
Medlem
infern4ls avatar
Jag har själv aktivt valt att inte skaffa barn p,g,a egna upplevelser under barndomen. M,a,o jag blev behandlad som skit och litar inte tillräckligt mycket på mig själv för att tro att jag skulle göra det bättre själv.
Citera
2026-07-17, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nu svamlar du igen.

När man får barn kommer allt i andrahand och vatten alltid först. Det är därför normala föräldrar sluta festa, resa omkring och leva som självrealiserande tonåringar. Men det har du ingen aning om eftersom du varken bryr dig om civilisationen eller har barn själv.

Man lämnar över sina kunskaper och erfarenheter till nästa generation och ägnar resten av sitt liv åt att förbereda och lära dem att inför livet. Det så mänskligheten utvecklas.

Dom flesta föräldrar har inte ens börjat resa omkring. Så dom har inget att förlora. Men tyvärr finns det gott om föräldrar som förstör flygresan för att deras ett-åring sitter och gapar. Ungen och medresenärerna betyder inget när mamma och pappa vill till solen.
Nej såklart jag inte skaffar barn när det finns massa länder och platser att upptäcka.

Du lever som ett djur alltså. Helt ok men acceptera att vissa har högre mål än så i livet.
Citera
2026-07-17, 19:50
Medlem
Jag är mer än OK med att folk skippar att skaffa barn. Innan barn tyckte jag synd om dom, idag är jag likgiltig. Låt var och en leva som den vill.

Med det sagt: ja, för de föräldrar som får det att fungera så växer en organisatorisk superkraft fram. Det gäller inte alla föräldrar, många lever i än värre kaos än någon barnlösa. Men för de fall där föräldrarna får ihop det så kan man verkligen snacka om folk som är grymma på struktur. Jobb, barnens skolgång, aktiviteter, semestrar, boende, ekonomi, relationer, varandras egentid, stora och små känslor osv balanseras. Man är helt enkelt mer erfaren inom det fältet.
Citera
2026-07-17, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Fy fan va livet utan barn är gött!
Bland det bästa valen jag tagit i mitt liv.

Jag skulle inte ens skaffa barn om jag så fick 20 miljoner. Ingenting kan mätas med att vakna upp utvilad, kunna sova ut. Komma hem till ett tyst och RENT hem, kunna gå i pension vid 40. Knulla så väggarna skakar. Resa, njuta av sevärdheter och inte barnskrik vid hotellpoolen.

I fucking love this shit.

Håller med. Ingen unge som skriker mamma/pappa när man knullar. Den ljuva tystnaden och avkopplingen efter en arbetsdag. Ingen som gapar och vill ha uppmärksamhet.
Man kan åka vart man vill i världen utan att fundera på om lille Liam kommer orka den långa vandringen eller vara intresserad av den historiska sevärdheten. Eller lyssna på Liams gnäll för att han hellre spenderat ännu en dag vid poolen, istället för att vara tacksam över att jag betalat en tusing för att han ska få åka med och se mer av landet.
Citera
2026-07-17, 19:53
Medlem
Citat:
Dom flesta föräldrar har inte ens börjat resa omkring. Så dom har inget att förlora. Men tyvärr finns det gott om föräldrar som förstör flygresan för att deras ett-åring sitter och gapar. Ungen och medresenärerna betyder inget när mamma och pappa vill till solen.
Nej såklart jag inte skaffar barn när det finns massa länder och platser att upptäcka.

Du lever som ett djur alltså. Helt ok men acceptera att vissa har högre mål än så i livet.

Jag har gjort båda. Det går inte ens att jämföra.

Men anledningen till att du är sån hatisk person i allmänhet och mot barn och föräldrar i synnerhet, tror jag, är för att du är avundsjuk. Du är helt enkelt inte fit for service och är oerhört bitter pga det.

Du känner dig redan ensam och missgynnsam, Vilket gör att du kommer bli betydligt mer miserabel som gammal.
Citera
2026-07-17, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Jag har gjort båda. Det går inte ens att jämföra.

Men anledningen till att du är sån hatisk person i allmänhet och mot barn och föräldrar i synnerhet, tror jag, är för att du är avundsjuk. Du är helt enkelt inte fit for service och är oerhört bitter pga det.

Du känner dig redan ensam och missgynnsam, Vilket gör att du kommer bli betydligt mer miserabel som gammal.
Hon har ju redan förklarat. Traumatisk efter en abort. Inte helt ovanligt tyvärr.
Citera
2026-07-17, 20:03
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Håller med. Ingen unge som skriker mamma/pappa när man knullar. Den ljuva tystnaden och avkopplingen efter en arbetsdag. Ingen som gapar och vill ha uppmärksamhet.
Man kan åka vart man vill i världen utan att fundera på om lille Liam kommer orka den långa vandringen eller vara intresserad av den historiska sevärdheten. Eller lyssna på Liams gnäll för att han hellre spenderat ännu en dag vid poolen, istället för att vara tacksam över att jag betalat en tusing för att han ska få åka med och se mer av landet.

Preach girl! I love that shit.

Vi måste normalisera att vara barnfri, det är något att vara stolt över. Ofta har vi barnfria tänkt över detta betydligt mer än personer som skaffar barn bara för att "det är ju det man gör"

Satt nyss på ett flyg till Sydostasien, 12 timmars flyg. Ett par hade med sig en bäbis och en 4-5 åring. Bäbisen skrek hela vägen såklart, öronen håller väl på att spränga på stackarn. 4 åringen såg mest apatisk ut. För i helvete, ni har valt familjelivet, resande får vänta tills dom alla är minst 6-7. Föräldrar idag kan vara helt jävla omdömeslösa.

Tur som fan jag hade noise canceling... NEJ, ni ska fan inte resa till Bangkok.. ni får stanna i er jävla lägenhet i Säter tills barnen är minst 7 och då kanske ni kan åka till Mallis.

Eller föräldrar som klagar på att förskolor stänger för tidigt. Ni vill ju inte ens spendera tid med era jävla barn.. många jag känner ser inte ens semester som semester längre. Deras semester är på jobbet. Hell fucking no!!

"Man Fuck them kids" som Bernie Mac sa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in