2026-07-17, 19:09
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jasså, du är en sån...

Jag är barnFRI, så jag tänker inte skaffa någon unge alls, speciellt inte när man kan skydda dem från att någonsin behöva ha kontakt med hjon som dig.
Det är många som borde skita i att skaffa barn, eftersom det fungerar som en stackars trofé i ett annars innehållslöst liv, och skaffa en handväska istället.
Och du bör nog se över din läsförmåga, för du kommer ju bara med yrt svammel, "ingen vill att du skaffar barn".........Besvära mig inte mer. Jag har ju gång på gång blivit attackerad av dense jävla breeders, till 99% mödrar, som har så svårt att fatta att alla inte vill ha barn, uppenbarligen du också.
Klart du tycker att TS har rätt, men du vet, två fel blir inte ett rätt.
Ganska mycket öm tå i det inlägget. 5-10 stycken eller så. Om man mår bra i sitt beslut så går man inte igång och man blir inte kränkt så lätt.
Citera
2026-07-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Varför lever du själv då om livet är så värdelöst? Det är den nyliberala kapitalismen, rikedom och konsumtionshets som är värdelöst. Inte livet.

Tja jag blev ju aldrig tillfrågad, sedan när du väl är här så är det väl bara att genomlida skiten, det är ju ändå 100% garanti på att vi ska dö.
Citera
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ganska mycket öm tå i det inlägget. 5-10 stycken eller så.

Öm tå? Oj, här tog man sig själv på stort allvar.
Nej men seriöst, jag är bara trött på att folk är så jävla dense, men det är inte förbud över att vara idiot
Citera
Medlem
Citat:
Jasså, du är en sån...

Jag är barnFRI, så jag tänker inte skaffa någon unge alls, speciellt inte när man kan skydda dem från att någonsin behöva ha kontakt med hjon som dig.
Det är många som borde skita i att skaffa barn, eftersom det fungerar som en stackars trofé i ett annars innehållslöst liv, och skaffa en handväska istället.
Och du bör nog se över din läsförmåga, för du kommer ju bara med yrt svammel, besvära mig inte mer. Jag har ju gång på gång blivit attackerad av dense jävla breeders, till 99% mödrar, som har så svårt att fatta att alla inte vill ha barn, uppenbarligen du också.

"Handväska istället". Alltså din jävla nazist, dra till Mars.
Barn är MÄNNISKOR inte "handväskor". Dina åsikter är så jävla vidriga så det finns inte ord.
Du bevisade precis vad jag skrev, att ditt val tyvärr beror på en sjuk, extrem-västerländsk individualism som gått så långt att det blir systemhotande (det sista skrev jag inte, men ditt resonemang ryms på trappan till folkmord).
Du kan tycka att DU SJÄLV är att likställa vid en handväska som din mamma skaffade en gång och att hon är ett par skor som din mormor använde i en säsong osv, men projicera inte dina vidriga västerländska åsikter på andra.
Citera
2026-07-17, 19:12
Medlem
Jösses. Är det så svårt att förstå att folk är olika?

Jag fattar inte att ni väljer att bli provocerade för en sån här sak.
Citera
2026-07-17, 19:13
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Så varför är det då så många barnföräldrar som skiljer sig eller flyttar isär?

Kanske människor har sett igenom propagandan om hur underbart och berikande livet är och fattar att livet mestadels innehåller lidande i olika former, så varför utsätta någon för det så kallade livet?
Det är även en jäkla massa människor utan barn som bryter upp, men det finns inte lika mycket statistik på det, så vad är din poäng?

Folk som anser att livet är ett enda lidande skaffar nog inte barn, det kan stämma. Och sådana människor kan man nog säga lever sina liv på tomgång. Jag vet inte om din plan var att bidra med argument för trådstartens fråga, men så blev det tydligen.

Men jag tror egentligen inte att det är någon större skillnad mellan folk som har barn och folk som inte har det; vad man fyller livet med, vad man värdesätter och hur man lever sitt liv är nog ganska individuellt. Själv hade jag inte velat vara utan barn, men det är ju bara min preferens.
Citera
2026-07-17, 19:13
Medlem
Citat:
Verkligen inte, vilken oerhört korkad jämförelse.
Du bekräftar ts tes lite där bara genom att göra den.
Att dricka alkohol och kaffe är onödiga nöjen som är lite guilty pleasure, i stil med att flyga till Capri, gå på shopping spree osv.
Att ett barn växer i en kvinnas kropp, med gener från både mammans och pappans släkt, och den kärleken som finns där som är den starkaste känslan i världen - livet självt, anledningen till att ni och era förfäder ens lever - det är inte samma sak som att kolla på Big Brother eller att röka på.
Men jag ser att barnlösa hela tiden ska uttala sig i sociala medier och visa vilka extrem-västerlänningar de är med nyliberal individualism, där hela livet går ut på att konsumera.

Väldigt få bryr sig om att ni inte skaffar barn, där smickrar ni er själva. Självklart gör era föräldrar det som ser hela släktträdet ta slut, men för ingen annan spelar det roll.
Det är bara det att ni argumenterat i sociala medier så länge och högljutt att ni får svar på era argument; som i sig bara handlar om att avhumanisera barn och visa enorm respektlöshet mot samhället och människans gemensamma, ömsesidiga relation.

Var exakt finns alla dessa barnfria liberala individualister som ständigt åker på resor, äter på fina restauranger, sysslar med extremsporter eller som ständigt åker på shoppingrunda och som skryter om det på sociala medier? Ditt urval är nog ganska litet och är absolut inte representativt. Den tråkiga sanningen är att de allra flesta barnfria, som jag själv, lever ett normalt och grått svenssonaktigt liv och har verkligen inte råd eller tid med allt det där.

Jag fattar heller inte hur man kan komma fram till att barn skulle avhumaniseras. Visst, själv är jag kanske en aning antinatalistisk, men för de allra flesta handlar det helt enkelt om att man inte vill eller vet att man av olika anledningar kanske inte lämpar sig för uppgiften som förälder. Att bara fortplanta sig utan att tänka på eventuella konsekvenser (genetik, psyke etc.) är bara negativt för samhället.
Senast redigerad av Delex 2026-07-17 kl. 19:22.
Citera
2026-07-17, 19:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Väldigt få bryr sig om att ni inte skaffar barn, där smickrar ni er själva. Självklart gör era föräldrar det som ser hela släktträdet ta slut, men för ingen annan spelar det roll.

TS tycker det är viktigt.

Min ena förälder tyckte det var jätteviktigt att jag eller syrran skulle ha barn. Syrran fick barn och jag fick dra en lättnadens suck. För föräldern tyckte att det var skitviktigt att hans gener med ET, CMT, autoimmunitet, grav benskörhet, ADHD och autism måste gå vidare. Om man räknar på det, är hans gener ändå borta efter 4-5 generationer och det kan finnas mer av "hans" gener i mina kusiners ättlingar. Men de tänker inte logiskt, gör de?

Jag har faktiskt noll skyldighet att föra namn och gener vidare.
Citera
2026-07-17, 19:16
Avslutad
Citat:
Jasså, du är en sån...

Och du bör nog se över din läsförmåga, för du kommer ju bara med yrt svammel, "ingen vill att du skaffar barn".........Besvära mig inte mer. Jag har ju gång på gång blivit attackerad av dense jävla breeders, till 99% mödrar, som har så svårt att fatta att alla inte vill ha barn, uppenbarligen du också.

Ja nog är barn till för dom med tomma liv.
Djur skaffar ungar för vad ska dom annars göra? Dom går och betar och ser till att inte bli uppätna. Eller jagar mat. Ett rätt trist liv, så inte mycket att förlora på att skaffa ungar.
Samma sak förr. Det skaffades massa barn då den genomsnittliga, fattiga människan som slet på åkern inte hade något att förlora. Vad skulle hon annars leva för? Årets resa till grannbyns marknad?
Och sen spelade såklart bristen på p-medel in.

Nu när människor har större möjlighet att göra något av sina liv, vad händer? Jo färre vill låta det förstöras av barn.
Men visst finns det gott om folk som lever tomma liv och inte kan ta tag i det. För dom passar barn då dom inte har något att förlora.
Och när barnen är utflugna återgår dom till sina tomma liv. En del pratar om hur dom också skulle vilja resa som jag gör, men jag vet att det kommer dom aldrig göra.
Citera
2026-07-17, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Delex
Var exakt finns alla dessa här barnfria liberala individualister som ständigt åker på resor, äter på fina restauranger, sysslar med extremsporter eller som ständigt åker på shoppingrunda och som skryter om det på sociala medier? Ditt urval är nog ganska litet och är absolut inte representativt. Den tråkiga sanningen är att de allra flesta barnfria, som jag själv, lever ett normalt och grått svenssonaktigt liv och har verkligen inte råd eller tid med allt det där.

Jag fattar heller inte hur man kan komma fram till att barn skulle avhumaniseras. Visst, själv är jag kanske en aning antinatalistisk, men för de allra flesta handlar det helt enkelt om att man inte vill eller vet att man av olika anledningar kanske inte lämpar sig för uppgiften som förälder. Att bara fortplanta sig utan att tänka på eventuella konsekvenser (genetik, psyke etc.) är bara negativt för samhället.

Men ta tag i livet då.Gör upp en budget och se till att du har råd att leva ett meningsfullt liv. Det finns ju en hel värld där ute att upptäcka och förundras av. Förutsatt att du inte är sjukskriven och därmed har låg inkomst, eller är nöjd med ett svensson-liv.
Citera
2026-07-17, 19:23
Medlem
Citat:
Du får priset för årets mest efterblivna tråd.
Är det folk som OFRIVILLIGT blivit utan barn du menar, eller klumpar du ihop dem med de som går under begreppet barnFRI? Det är vanligt bland idioter att blanda ihop det nämligen. Varför är det ett enormt mission att försöka konvertera folk, indoktrinera dem i att ett barnfritt/löst liv skulle suga? På min arbetsplats måste JAG täcka upp för kollegor som vabbar i tid och jävla otid, och varför skulle inte omsorg kunna utdelas om man inte har barn i sitt liv?
Bara för att du sprutat i någon och gjort denne dräktig, är man knappast superior. Vet många som har barn som skulle behöva få dem omplacerade, samt att föräldrarna steriliserades för att förhindra att deras skitgener sprids på nytt.
Och denna dumma skit om att "man som barnfri/lös inte har något ansvar för något", är ju bara så hjörndött.. Då skiter jag i att betala räkningar, sköta hemmet och jobba då?

Och för att inte tala om alla klipp som kvinnor delat på internet, där de har barn med en deadbeat father som hon snarare får se som ett extra barn än en försörjare och livskamrat.
Hyggligt att shamea sin partner, och synd om denne själv som inte tänkte en extra gång innan man valde att skaffa barn med någon som är kass.
Tack så mycket för utmärkelsen.
Tack så mycket också att du visade för alla precis vad jag ville säga med trådstarten.
Citera
2026-07-17, 19:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Ja nog är barn till för dom med tomma liv.

Haha, men lite så är det för de flesta. Majoriteten människor har inget att bidra med, de lever för att konsumera, och det är med eller utan barn. Det är samma som skulle fortsätta jobba om de vann på Eurojackpot. De vet inte vad man har sig själv till.

Men riktigt så långt vill jag ändå inte dra det. Både syrran och kussen är kulturelit och var det innan barnen kom, de hade ett starkt driv och ett kall. Och de har inte slutat med det för barnens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in