2026-07-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så du har rätt och statistiken fel. OK.

Vet inte om du tänkt på det, men du resonerar som MENA. Vi andra går på kunskap. Det ger ett bättre land.

Det är inte något konstigt om en massa norrmän begår brott i Sverige, en massa svenskar begår också brott i sitt grannland.

I princip är brott förbjudet i Islam och arabiska länder har oerhört få brott. De får inte ens dricka alkohol och absolut inte punda. Så extremt löjligt att diskutera detta. Sverige och svenskar är inget ideal alls när det gäller brott.
Så du säger på fullaste allvar att etniska svenskar begår fler våldsbrott än utlänningar?
Citera
2026-07-16, 15:05
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Så du säger på fullaste allvar att etniska svenskar begår fler våldsbrott än utlänningar?
Jag säger ingenting, jag länkade statistik. Läs där.

Svenskar är naturligtvis i majoritet i Sverige så inget konstigt att vi begår flest brott. Möjligen kan du själv räkna ut "relativ brottslighet". Men den verkar rätt jämn med min huvudräkning.

OM det är så att verkligheten och ditt tänkt inte stämmer överens, gå då på statistiken är mitt tips. Annars kan du verka dum.
Citera
2026-07-16, 15:07
Medlem
Citat:
Din fråga faller vid "hört talas om". Din konfirmeringsbias gör att du enbart minns brott som passar din agenda. I princip kan du tro att samtliga brott i Sverige utförs av invandrare. Det är ju bara att strunta i alla svenska brott.

Din fråga är lätt besvarad. 25% av alla brott i Sverige utförs av invandrare som döms till fängelse, varav 7.5% av europeer och nordbor och 7% asiater. Nordbor verkar utföra fler brott i Sverige än MENA. Det är norrmän du ska vara rädd för?
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/sa-stor-andel-av-landets-fangar-ar-utlandska-medborgare/
Finns enstaka brott med helt annan statistik t.ex våldtäkter där väl 65% är utlänningar. Men det är ett oerhört litet brott sett till antal.
Vill du gräva ner dig lite i hur det ligger till egentligen bör du läsa BRÅ:s rapport.

Där går de igenom land för land hur det ligger till med överrepresentation. Kan spoila lite och avslöja att icke förvånande är att ffa afghaner och negrer är duktiga som fan på en sak. Skall vi ta och killgissa att en övervägande majoritet är muslimer?
Citera
2026-07-16, 15:08
Medlem
Citat:
Jag säger ingenting, jag länkade statistik. Läs där.

OM det är så att verkligheten och ditt tänkt inte stämmer överens, gå då på statistiken är mitt tips. Annars kan du verka dum.
Förmodligen så är det den som har sammanställt statistiken som är sinnesslö och inte vill visa verkligheten. Precis så som BRÅ och Media gjorde under många år på order av Socialdemokraterna.
Citera
2026-07-16, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Uppenbarligen inte då läsförståelsen inte verkar vara din bästa sida... Du sa ju nyss att det skulle komma mer..

Får hoppas att du betalar tillbaks för SFI..

Fungerar alldeles utmärkt att bo här. Passar som handen i handsken. Ja, sverige behöver invandring.
Citera
2026-07-16, 15:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Vill du gräva ner dig lite i hur det ligger till egentligen bör du läsa BRÅ:s rapport.

Där går de igenom land för land hur det ligger till med överrepresentation. Kan spoila lite och avslöja att icke förvånande är att ffa afghaner och negrer är duktiga som fan på en sak. Skall vi ta och killgissa att en övervägande majoritet är muslimer?
Så är det säkert. MENA i Sverige är fattigare än svenskar i snitt och kanske begås en massa brott inom gruppen. T.ex så har alla dödsskjutna av ungdomar 2025 utländska namn om jag minns rätt.

Som matematiker kan jag enkelt se att det saknas fakta från dig. Lista gärna hur många brott som olika invandrargrupper begår relativt svenskar. Att gissa räknas inte.
Citera
2026-07-16, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonen56
Och som att de skulle ha något att säga till om den dagen alla tröttnar på dem och Sverige reser sig..

De verkar inte fatta att vi är landet som har har tagit kamp mot Ryssen! Och vunnit...

Sverige reser sig mot rasism i valet. Ut med brunsmörjehögern.

Exakt! Sverige vann stora nordiska kriget och 1809 års krig. Där fick ryssen på nöten! Skönt att finland fortfarande är svenskt.
Citera
2026-07-16, 15:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Förmodligen så är det den som har sammanställt statistiken som är sinnesslö och inte vill visa verkligheten. Precis så som BRÅ och Media gjorde under många år på order av Socialdemokraterna.
Jag skulle ersätta ordet "förmodligen" med "jag killgissar att".

Det är väl känt att Jerzy Sarnecki på BRÅ länge var en judisk-liberal-vänster brottslngsälskare som vägrade ta reda på fakta. Påminner lite om tråden...fast på högsta nivå. När BRå väl tog fram fakta så var 65% av alla våldtäktsdömda icke-svenskar och efter det har jag aldrig hört hans namn igen och det är bra. Han gjorde stor skada i Sverige.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-16 kl. 15:17.
Citera
2026-07-16, 15:17
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Jag skulle ersätta ordet "förmodligen" med "jag killgissar att".

Det är väl känt att Jerzy Sarnecki på BRÅ länge var en judisk-liberal brottslngsälskare som vägrade ta reda på fakta. Påminner lite om tråden...fast på högsta nivå. När BRå väl tog fram fakta så var 65% av alla våldtäktsdömda icke-svenskar och efter det har jag aldrig hört hans namn igen och det är bra. Han gjorde stor skada i Sverige.
Svenskarna låter en jude representera deras folk, då får man skylla sig själv när man förlorar sitt land.
Citera
2026-07-16, 15:18
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Bestämde mig för att ta ett kvällsdopp på Mossbystrand på Skånes sydkust.
Detta är ett fridfullt paradis där lokalbefolkningen samt turister från Sverige och Europa brukar njuta av.

Mossbystrand har varit förskonat ifrån mångkulturen tills idag.
Då jag anlände vid 19:30 tiden var där tre sällskap på vad jag skulle gissa 25-30 personer.
Dom satt där med sina vattenpipor, kolgrillar och med högtalare som spelade arabisk musik.

Det såg ut som en soptipp runtomkring dom och deras ungar sprang omkring som om dom ägde stranden, visade ingen som helst hänsyn till dom andra badgästerna.
Dessutom kände man den starka parfymdoften eller rakvatten som är signifikant för araber.
Ni som luktat på en arab vet vad jag pratar om!

Varför ska det vara såhär, varför kan dom inte bara visa hänsyn för andra?
Ska det vara så förbaskat svårt?

Fuck you Reinfeld, Löven och ni andra som förstörde detta vackra land!

Likadant när de köper hus i ett svenskt villaområde.
Lugnet förstört för all framtid.
De klarar inte av att bete sig hänsynsfullt på något sätt.
Jävla apor är vad de är! Bruna afrikaner klarar av det bättre.
Citera
2026-07-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Dom sparkar inte mig med skinnhead boots iallafall.
Det tycker jag är trevligt .

Vad tycker ni?
Ett gäng invandrare eller ett gäng skinnheads?
Vilka delar ni hellre stranden med?

Det beror faktiskt på hur dom beter sig
Citera
2026-07-16, 15:26
Medlem
krass2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Du är rasist och enfaldig. När dårar pratar så ska man utgå ifrån att de har noll koll på vad de säger, så även om den intelligente tror att den förstår vad den dumme menar så vet den dumma inte ens det själv. Dödfött således.

Det får följden att den intelligenta tror att den förstår vad den enfaldige säger, men den enfaldige är för dum för att förklara vad den menar. Så därmed vet ingen av dem vad idioten säger. Du är idioten, ifall du inte förstod det.

Och när någon inte kan ta en enda diskussion utan att avleda den till att handla om något helt annat, och slänger iväg gamla utnötta etiketter som till och med de själva borde vara trötta på vid det här laget, då vet man att man träffat på en öm punkt. Sällan det bjuds upp till diskussion då, bara pajkastning på menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in