2026-07-16, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wario-Man
Inget konstigt med folk som spelar musik på stranden. Har du aldrig gjort det?
Okej att spela musik på stranden. Men det finns något som heter "visa hänsyn" detta innebär att även om något är tillåtet enligt lagen så behöver man inte utnyttja detta. Funkar utmärkt att spela musik med låg volym. Funkar också utmärkt att ligga och lyssna på vågornas brus.
Citera
2026-07-16, 11:51
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Är inte kritisk till Kristendomen som den ser ut idag. En enorm skillnad är ju att den där banditen och pedofilen som kopierade delar av gamla/nya testamentet och beslöt sig för att skapa en helt egen totalitär miserabel version 500 år senare, ville ha allt makt för sig själv..Inte dela med någon. Även om det har gjorts försök att modernisera Islam är den religionen inte kompatibel med våra moderna samhällen. Där har Kristendomen lyckats så mycket bättre.

Jag tror också att en ökad kristen tro överlag skulle vara bättre för många länder även om jag förespråkar sekularisering.

Precis. Kristendomen uppmanar inte människor att döda andra människor eller att ens ta revansch. Tvärtom säger Jesus att älska dina fiender och gör gott mot de som hatar dig. Dessutom finns det bevis på att det inte var ärkeängeln Gabriel som visade sig för Mohammed utan djävulen. Det står i första Korintierbrevet att Satan kan utge sig för att vara en ängel för att vilseleda människor.
Senast redigerad av AttCza 2026-07-16 kl. 11:56.
Citera
2026-07-16, 11:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Okej att spela musik på stranden. Men det finns något som heter "visa hänsyn" detta innebär att även om något är tillåtet enligt lagen så behöver man inte utnyttja detta. Funkar utmärkt att spela musik med låg volym. Funkar också utmärkt att ligga och lyssna på vågornas brus.
Vi svenskar är väldigt diskreta och alltid medvetna om hur andra ser och hör oss. Detta älskar jag hos svenskar. Andra folk är mer bullriga och det ses som egoism av en svensk och passar därför inte in, men att försöka omprogrammera dem är lika omöjligt som att omprogrammera oss svenskar.

En annan svensk egenskap som spelar roll är att vi har kort stubin mot olikheter och att vi tycker vi själva är överlägset bäst på jorden. En tråd som denna är extremt svensk.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-16 kl. 11:55.
Citera
2026-07-16, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Dom sparkar inte mig med skinnhead boots iallafall.
Det tycker jag är trevligt .

Vad tycker ni?
Ett gäng invandrare eller ett gäng skinnheads?
Vilka delar ni hellre stranden med?

Haha, älskar ironi utan emoijs!

Är inte skinheads lika unika som krigare från Sparta. I det valet hade iaf jag valt skinneads.
Citera
2026-07-16, 11:54
Medlem
Citat:
Ännu en rasistisk gnälltråd. De har lika mycket rätt att leva och ha det gott och att sitta på stranden (med musik) som du har. De behöver inte vara tysta. Det är en strand, inte ett bibliotek. Vill du ha tyst så kan du sitta hemma och ruttna.

Absolut inte. Detta är svenskarnas land.
Tror du att du kan åka till irak och bete dig?
Citera
2026-07-16, 11:55
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo, vad kan någonsin gå fel när en organisation lämnar sitt huvudbudskap sedan 2000 år och provar något nytt och poppigt.

Problemet är Nya testamentets predikan om Tolerans mot andra. Det är inget fel. Men Svenska kyrkan blev så toleranta att de gjorde sig själva osynliga.

Precis. En av Jesus lärjungar, Petrus sa när Herodes, landshövdingen i Jerusalem beordrade honom att sluta predika i Jesus namn följande: Det är viktigare att lyda Gud än människor.

På samma sätt gick kyrkan i Laodycia i Uppenbarelseboken under på grund av att kyrkan i Laodycia anpassade sig efter samhällets krav. Med andra är det viktigt för kyrkan att stå upp för den kristna tron. Annars kan de bli irrelevanta och försvinna.
Citera
2026-07-16, 11:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Absolut inte. Detta är svenskarnas land.
Tror du att du kan åka till irak och bete dig?
Säga vad man vill om Irakierna men de skapar inte trådar på nätet som diskuterar "hög ljudnivå bland sanddynerna idag".
Citera
2026-07-16, 11:56
Medlem
Citat:
Det är helt lagligt att spela musik på stranden. Jag vill förbjuda folk som gnäller. Där kan vi snacka om oljud. Rasistiska gnällgubbar och gnälltrådar likt denna. Förbjud sånt.

Lagligt? Det bryr jag mig inte om. Folk som tycks utgå från att alla vill höra deras musik har i princip alltid fel.
Citera
2026-07-16, 11:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Precis. En av Jesus lärjungar, Petrus sa när Herodes, landshövdingen i Jerusalem beordrade honom att sluta predika i Jesus namn följande: Det är viktigare att lyda Gud än människor.

På samma sätt gick kyrkan i Laodycia i Uppenbarelseboken under på grund av att kyrkan i Laodycia anpassade sig efter samhällets krav. Med andra är det viktigt för kyrkan att stå upp för den kristna tron. Annars kan de bli irrelevanta och försvinna.
Så bibeln som predikar tolerans har även svar på frågan om för mycket tolerans. Imponerande.
Citera
2026-07-16, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Lagligt? Det bryr jag mig inte om. Folk som tycks utgå från att alla vill höra deras musik har i princip alltid fel.

Det är lagligt att vara ett rövhål! Problemet som denna tråd egentligen handlar om är varför rövhålen inte trivs med andra rövhål utan gärna vill vara bland skötsamma individer och bete sig som ett rövhål, samt tycker att de ska acceptera detta och att de minsann får göra exakt som de vill.
Citera
2026-07-16, 12:07
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så bibeln som predikar tolerans har även svar på frågan om för mycket tolerans. Imponerande.

Bibeln är tydlig med att man ska vara fredlig och uppvisa tålamod och självbehärskning. Däremot är man skyldig som kristen att tillrättavisa människor när de syndar, när de inte följer de tio budorden och Jesus undervisning. Man som kristen är också skyldig att sprida den kristna tron.
Senast redigerad av AttCza 2026-07-16 kl. 12:20.
Citera
2026-07-16, 12:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Du vet inte vad ateism är då.

Snark..korstågen, det var över 500 år sedan.

Kolla dina historiekunskaper..
Det finns såklart ateister som har startat krig. Men ateister startar inte krig i ateismens namn.

Jaha, vet jag inte vad "ateism är då. "

Du låter som ett vanligt ateist mongo..

Gå och gnäll om att det ringer någon kristen på din dörr någon gång vart femte år och frågar dig om du vill komma över och ta en fika.. Medans ni tar in folk som går ner på knä fem gånger om dagen för ett jävla peddo..

Det är vad ni "ateister" är allra bäst på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in