Citat:
Ursprungligen postat av
ClaesDrutt
Jag brukar säga till dom ang det senaste mordet skedde där förövarna var svenskar:
Det måste vara skönt att ni kan dra en lättnadens suck att det var svenskar denna gången.
Gå ner på bolaget och köp en flaska bubbel och fira!
Jag vill vara väldigt tydlig med att svenskar som beter sig illa och som i det fallet du refererar till är lika stora idioter och för min del kan du sätta en kula i huvudet på dom två jag bryr mig inte.
Men låt oss vara ärliga!
Hur ofta hör man om fall med misshandlar, våld med dödlig utgång och detta dominansbeteende.
Hur ofta är det att svenskar ligger bakom det?
Din fråga faller vid "hört talas om". Din konfirmeringsbias gör att du enbart minns brott som passar din agenda. I princip kan du tro att samtliga brott i Sverige utförs av invandrare. Det är ju bara att strunta i alla svenska brott.
Din fråga är lätt besvarad. 25% av alla brott i Sverige utförs av invandrare som döms till fängelse, varav 7.5% av europeer och nordbor och 7% asiater. Nordbor verkar utföra fler brott i Sverige än MENA. Det är norrmän du ska vara rädd för?
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/sa-stor-andel-av-landets-fangar-ar-utlandska-medborgare/
Finns enstaka brott med helt annan statistik t.ex våldtäkter där väl 65% är utlänningar. Men det är ett oerhört litet brott sett till antal.