Citat:
Ursprungligen postat av
kevingates
Ser det här ut som ett fall som är kopplat till gängkriminalitet?
Den här typen av (till synes) slumpmässiga våldsdåd riktade mot försvarslösa offer, särskilt när gärningsmannen är så pass ung, är typexempel på den typen av brott som begås av 764 och liknande grupper. I nuläget finns det ingenting utöver FB-användares tendens att försöka skylla saker på massinvandring som talar för att detta skulle vara gängkopplat, oavsett vad Googles AI säger om statistiken.
Om nu inte denna femåriga flicka i hemlighet är en högt uppsatt gängmedlem?
Du missar att citera hela citatet och cherry pickar för att ge ett obefogat svar.
TVÅ fall de senaste tre åren har kunnat kopplats till 764, det finns alltså inga typexempel på brott som begås av 764 som du påstår.
Däremot finns det tusentals invandrare som knivat oskyldiga i Sverige genom åren, det
är ett typexempel på ett blattebrott, en knivskärning.
Det inlägget jag svarade på, hävdade att det varit massor medial uppmärksamhet kring 764 och att det är en trolig slutsats att det är 764 som skulle ligga bakom.
Tvärtom är det trots medias försök att skylla invandrar-ungars våldsamheter på svenska "extremgrupper", invandrarungar som begått de flesta mord och mordförsöken från personer under 15 år.
Varför behöver detta vara gängrelaterat?
Det har varken jag eller googles AI hävdat, jag har presenterat fakta som motbevisade inlägget jag citerade, att majoriteten råkar vara svartingar under 15 som rör sig i kriminella kretsar.
Erfarenhet och rutin talar för att detta är en unge med invandrarbakgrund, har han kopplingar till kriminella gäng skulle det inte heller vara konstigt.
Du vet att de kriminella ger sig på helt oskyldiga människor som inte har något med dem att göra också? Eller trodde du att de bara ger sig på varandra?
Har du missat alla oskyldiga som strukit med de senaste åren, bland annat av barn under 15 med invandrarbakgrund, på grund av gängkonflikter?