2026-07-15, 23:42
Medlem
Jonah37s avatar
Om någon som vill gräva lite så finns det en Dmytr* Aleshk*v
*=o
Adress Furutorpsgatan 38, som ligger precis bredvid parken
Citera
2026-07-15, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonah37
*=o

Det är en gubbe på 43 år med 8 befattningar i svenskt näringsliv och flera filmklipp på Facebook kopplat till hans jobb

Tror namnet dnytro var pojken
Citera
2026-07-15, 23:53
Medlem
Jonah37s avatar
Citat:
*=o
Eftersom någon hört att pojken skulle heta Dmytrov på sociala medier, så kanske han tog pappans namn tänker jag.
Det är ju på tal att det eventuellt skulle vara en pojke från Ukraina. Han kan ju ha sett oerhört mycket innan han flyttade till Sverige. Bara en tanke
Citera
2026-07-16, 00:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du kan omöjligen ha egna barn om du tror att en 5-åring bryr sig om dina tillsägelser när han leker med sina kompisar .

Lägg ner svamlet .
Kallas barnuppfostra.
Att du inte kan uppfostra barnen.. säger väl mer att du inte ska ha några barn.
Citera
2026-07-16, 01:00
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevingates
Ser det här ut som ett fall som är kopplat till gängkriminalitet?

Den här typen av (till synes) slumpmässiga våldsdåd riktade mot försvarslösa offer, särskilt när gärningsmannen är så pass ung, är typexempel på den typen av brott som begås av 764 och liknande grupper. I nuläget finns det ingenting utöver FB-användares tendens att försöka skylla saker på massinvandring som talar för att detta skulle vara gängkopplat, oavsett vad Googles AI säger om statistiken.

Om nu inte denna femåriga flicka i hemlighet är en högt uppsatt gängmedlem?

Du missar att citera hela citatet och cherry pickar för att ge ett obefogat svar.

TVÅ fall de senaste tre åren har kunnat kopplats till 764, det finns alltså inga typexempel på brott som begås av 764 som du påstår.
Däremot finns det tusentals invandrare som knivat oskyldiga i Sverige genom åren, det är ett typexempel på ett blattebrott, en knivskärning.

Det inlägget jag svarade på, hävdade att det varit massor medial uppmärksamhet kring 764 och att det är en trolig slutsats att det är 764 som skulle ligga bakom.
Tvärtom är det trots medias försök att skylla invandrar-ungars våldsamheter på svenska "extremgrupper", invandrarungar som begått de flesta mord och mordförsöken från personer under 15 år.

Varför behöver detta vara gängrelaterat?
Det har varken jag eller googles AI hävdat, jag har presenterat fakta som motbevisade inlägget jag citerade, att majoriteten råkar vara svartingar under 15 som rör sig i kriminella kretsar.

Erfarenhet och rutin talar för att detta är en unge med invandrarbakgrund, har han kopplingar till kriminella gäng skulle det inte heller vara konstigt.
Du vet att de kriminella ger sig på helt oskyldiga människor som inte har något med dem att göra också? Eller trodde du att de bara ger sig på varandra?
Har du missat alla oskyldiga som strukit med de senaste åren, bland annat av barn under 15 med invandrarbakgrund, på grund av gängkonflikter?
Citera
2026-07-16, 08:26
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Kallas barnuppfostra.
Att du inte kan uppfostra barnen.. säger väl mer att du inte ska ha några barn.
Lycka till med dina fantasier , i din fantastiska värld somnar väl alla barn direkt utan protester när de lägger huvudet på kudden också ....

Här ute i den verkliga världen blir 5-åringar plötsligt knivhuggna på lekplatser , detta oavsett vad deras föräldrar kan ha sagt åt dem .

Trots allt snack i tråden har jag hittills inte sett några pålitliga uppgifter på GM:s identitet .
Typen av dåd ,att knivhugga slumpmässigt , tyder ju på en invandrad gärningsman men framtiden får utvisa om detta är något så ovanligt som en svensk knivhuggare eller om vi ännu en gång berikats av mångkultur .
Citera
2026-07-16, 08:26
Medlem
Vet inte om det redan framkommit i tråden men läste i en lokal grupp på Facebook att offret tydligen är från Norge och är på besök i Sverige.
Citera
2026-07-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Typen av dåd ,att knivhugga slumpmässigt , tyder ju på en invandrad gärningsman men framtiden får utvisa om detta är något så ovanligt som en svensk knivhuggare eller om vi ännu en gång berikats av mångkultur .

Den typen av attacker har ju varit typ bara svenskar senaste åren. Det är "no lifes matter" och 764 och sånt. Unga svenska högerkillar som blir sjuka i huvudet av internet och hugger folk. Har du glömt knivattackerna i borås? Han som blev mördad i norrköping? Knivattackerna i hässelby?
Citera
2026-07-16, 10:35
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessodel
Nu handlar väl det ändå om ett brott och inte hudfärg. TS är onekligen inne på djupt vatten när det kommer till eventuell händelse eftersom det inte handlar om en misshandel vilket hade varit av stor vikt för media att bekräfta.. Håll in dina fördomar, antagligen finns det skäl till antalet poliser oavsett brott. Kan vara så enkelt att barnet har fallit av oklara omständigheter och blod innebär inte att skada har uppstått av fysiska föremål! Jag utgår ifrån att barnet kan ha lekt på ett farligt ställe istället för att någon har gjort illa barnet.
Du borde blockad fr att skriva, det är ingen vild gissning. Vi är i Helsingborg, knivdåd och barn. Den ekvationen har aldrig gett lösningen Svensk.

Sen till TS det där med skogs områden kanske är något vi borde fästa mer uppmärksamhet på.
Det har varit tämligen fredat för vita att vistas i skog och mark samt där man inte kommer fram med bil.
Kan orkernar ha listat ut tricket hur man överlever i grönska i motsats till sand och asfalt öken?
Om dom gjort ett hopp i sin evolution och anpassat sig så pass att dom kan vistas i grönska, åtminstone under en begränsad tid kanske den sista vita bastionen, naturen, håller på att falla?
Citera
2026-07-16, 10:38
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Eftersom någon hört att pojken skulle heta Dmytrov på sociala medier, så kanske han tog pappans namn tänker jag.
Det är ju på tal att det eventuellt skulle vara en pojke från Ukraina. Han kan ju ha sett oerhört mycket innan han flyttade till Sverige. Bara en tanke
Vad bra han har en ursäkt, case closed, fortsätt importen av Ukrainare.
Citera
2026-07-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygerOmkring
Du missar att citera hela citatet och cherry pickar för att ge ett obefogat svar.

TVÅ fall de senaste tre åren har kunnat kopplats till 764, det finns alltså inga typexempel på brott som begås av 764 som du påstår.
Däremot finns det tusentals invandrare som knivat oskyldiga i Sverige genom åren, det är ett typexempel på ett blattebrott, en knivskärning.

Det inlägget jag svarade på, hävdade att det varit massor medial uppmärksamhet kring 764 och att det är en trolig slutsats att det är 764 som skulle ligga bakom.
Tvärtom är det trots medias försök att skylla invandrar-ungars våldsamheter på svenska "extremgrupper", invandrarungar som begått de flesta mord och mordförsöken från personer under 15 år.

Varför behöver detta vara gängrelaterat?
Det har varken jag eller googles AI hävdat, jag har presenterat fakta som motbevisade inlägget jag citerade, att majoriteten råkar vara svartingar under 15 som rör sig i kriminella kretsar.

Erfarenhet och rutin talar för att detta är en unge med invandrarbakgrund, har han kopplingar till kriminella gäng skulle det inte heller vara konstigt.
Du vet att de kriminella ger sig på helt oskyldiga människor som inte har något med dem att göra också? Eller trodde du att de bara ger sig på varandra?
Har du missat alla oskyldiga som strukit med de senaste åren, bland annat av barn under 15 med invandrarbakgrund, på grund av gängkonflikter?

Jag är väl medveten om att oskyldiga har blivit offer i gängkonflikter. Det har dock nästan alltid varit i skjutningar eller sprängningar, knivvåld är inte särskilt vanligt förekommande.

Du kan säga vad du vill om vad som är typiska ”blattebrott”, men du borde inte blunda för det faktum att det här våldsdådet skiljer sig i både metod och val av offer från de allra flesta våldsbrott som begås i landet.

764 och liknande grupper är internationella och har legat bakom liknande våldsdåd både i Sverige och internationellt, så det finns definitivt tillräckligt med kontext för att dra liknelser.

Jag har väldigt svårt att se ett rimligt motiv utöver att det är någon form av psykfall som har gett sig på ett litet barn, då är det inte heller helt orimligt att det skulle kunna finnas en koppling till en grupp som består av mindreåriga, ofta riktar sitt våld mot barn eller andra som inte kan försvara sig själva, och har legat bakom flera slumpmässiga knivattacker tidigare. Det lär visa sig om ett tag.
Citera
2026-07-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Vi har redan facit på varför myndigheter och media blir knäpptysta, det är valår och att politikerna och medier är medvetet ansvariga för att denna typ av bestialiska brott sker om och om igen helt i onödan får inte komma fram , för då kommer SD+AfS+Örebropartiet att snabbt få egen majoritet.

Här är facit och bevis på det jag skriver, Kevinfallet:
https://petterssonsblogg.se/2022/02/14/gw-om-kevinfallet-synnerligen-besvarande-for-statsmakten/

Samma tystnad när negern Abushi våldtog och försökte mörda ett barn:
(FB) Luna kan inte prata, röra sig eller äta själv efter överfallet
Du är ingen mästare på logiskt tänkande direkt.

Kevinfallet - De misstänkta var svennar. Deras namn och bakgrund publicerades inte.

Lunafallet - Den misstänkte var afrikan. Hans namn och bakgrund publicerades inte.

Slutsats: Svennar och afrikaner hanteras likadant i dessa fall då barn begår brott. Det finns dock tillfällen då ett misstänkt barns bakgrund beskrivs. Det är då ofta just att barnet t ex är flykting eller någon annan form av invandrare.

Kevinfallet sedan. Att man inte skulle vilja jaga en 13-årig flykting kan man kanske lite tänka att det skulle kunna vara möjligt. Men isf är det ju bara att inte hitta någon skyldig alls. Att man la ner så jävla mycket krut på de två bröderna är för mig bevis på att idioterna trodde att de var skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in