2026-07-15, 20:41
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Förstår att du inte har barn med tanke om hur du skriver. En 2-3 åring kan springa bort eftersom de inte kan bedöma avstånd, ha tidsperspektiv, veta vad föräldrar är eller se konsekvenser. En 5 åring kan man avtala med ”du får bara klättra här”, ”jag sitter här och väntar på dig”, ”du får hoppa en sista gång innan vi går hem”. Detta fixar inte en 2-3 åring.
Du kan omöjligen ha egna barn om du tror att en 5-åring bryr sig om dina tillsägelser när han leker med sina kompisar .

Lägg ner svamlet .
Citera
2026-07-15, 20:43
Medlem
kyrkstockens avatar
Lol media basunerar ut att: Abdele Abdijama var en av dem som var först på plats och hjälpte flickan.
Citera
2026-07-15, 20:43
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killacan
Min 4-åring leker fritt på lekplatsen. Hon vet vad hon får och inte får göra, och det räcker att jag sitter på en bänk och har småkoll. Hon vill leka med andra barn, inte hänga med mig i första hand.. Antingen har du inte barn, eller så har du misslyckats med det auktoritära, eller har barn med diagnoser, och säger att andra ungar är kuvade för att dom är bra uppfostrade..

Du har ju koll på dina barn, så vad är problemet? Jag är emot att vissa föräldrar skriver att ex. femåringar kan spring fritt på lekplatsen enkom för att man sagt åt dem att stanna och enkom leka där, typ... Jag har fyra barn, så jag har stenkoll och inga av dem är några kufar eller förbannade dampbarn...
Citera
2026-07-15, 20:51
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du har ju koll på dina barn, så vad är problemet? Jag är emot att vissa föräldrar skriver att ex. femåringar kan spring fritt på lekplatsen enkom för att man sagt åt dem att stanna och enkom leka där, typ... Jag har fyra barn, så jag har stenkoll och inga av dem är några kufar eller förbannade dampbarn...

Hade också stenkoll. Men hade inte reagerat på om en 12-13-14 åring hade gått in på lekplatsen. Hade en vuxen eller äldre tonåring gjort det hade jag varit mer vaken.

Man satt på en bänk eller på sandlådan och kollade när barnen lekte k den åldern. Det är ju inte så att man går efter dom i varje steg som en jävla hönsmamma.
Citera
2026-07-15, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Du kan omöjligen ha egna barn om du tror att en 5-åring bryr sig om dina tillsägelser när han leker med sina kompisar .

Lägg ner svamlet .

4 stycken och jobbar med barn ✌️

Tro inte att skolor eller ens förskolor bemannar en vuxen per barn på lekplats 🤣

Du får ta föräldraledigt under hela barnets barndom om du ska kunna ha den vuxennärvaron
Citera
2026-07-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Yeah, right! En femåring som alltid lyssnar på sina föräldrar finns inte eller är oerhört kuvad... Lägg ner det där oerhört tjatiga och löjliga argumentet om att inte ha barn - för det första vet du inte och för det andra så behöver man inte detta för att kunna använda huvudet...

Nej en femåring lyssnar inte ALLTID på sina föräldrar men ett barn på 5 år behöver inte en vuxen med sig varje minut utan klarar sig stunder själv på en lekplats med vetskapen om vad den vuxna personen är

Du kan själv gå till parken och se hur relationen mellan 5 åringar och deras föräldrar se ut
Citera
2026-07-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hade också stenkoll. Men hade inte reagerat på om en 12-13-14 åring hade gått in på lekplatsen. Hade en vuxen eller äldre tonåring gjort det hade jag varit mer vaken.

Man satt på en bänk eller på sandlådan och kollade när barnen lekte k den åldern. Det är ju inte så att man går efter dom i varje steg som en jävla hönsmamma.

Exakt det går inte att förutse absolut ingen kunde se detta hända i parken. Även om man är bredvid flickan kan det hända
Citera
2026-07-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tycker du att det någonsin utdöms rimliga straff? Vet vi ens var somalieungen som förstörde Lunas liv blev av? Han kommer göra det igen, denna också.
Om du tycker straffen är för låga är det väl inte samma som härja fritt. Och du talar om 30 år framåt, då var det länge sen de räknades som barn.
Citera
2026-07-15, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Om inte GM är svensk är tystnaden total , detta oavsett ålder på de inblandade .

Här har du ett klockrent exempel på hur det går till :

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Kevin

Utländsk förövare , ett svenskt barn som offer .
Precis som vanligt alltså .
Polisen lägger ( troligen efter order uppifrån ) skulden på två oskyldiga svenska barn som får löpa gatlopp i media med namn och foto publicerade .
Vad gäller Kevinfallet publicerade man inte namn på de små barn man från början trodde var skyldiga. Om det var en konspiration för att de var svenska borde man ju gjort det.
Citera
2026-07-15, 22:04
Moderator
OYs avatar
Diskutera era barn i en annan tråd, här är det barnen MGM och BO som är on topic.

/Mod
Citera
2026-07-15, 22:14
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Vad gäller Kevinfallet publicerade man inte namn på de små barn man från början trodde var skyldiga. Om det var en konspiration för att de var svenska borde man ju gjort det.
Jag minns ju själv hysterin kring detta fall , helt i klass med uppståndelsen kring Tomas Quick
Familjemedlemmarnas namn och porträtt valsade runt i media .
TV-kanalernas nyhetsteam stod och filmade utanför huset de bodde i och reportrarna trängdes för att få en glimt av föräldrarna .
Riktigt obehagligt lynchmobbsbeteende från MSM

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fallet_Kevin

Citat:
Leif GW Perssons teori om mörkläggning
Som möjligt motiv varför detta mörkläggande skulle ha ägt rum, la Leif GW Persson fram en alternativ förklaring. Den 13 årige pojken som han misstänkte för brottet, och hans föräldrar, var alla politiska flyktingar från kurdistan.[24] Justitiedepartementet hörde av sig nästa dagligen till utredarna för att uppdatera sig om fallet under valrörelsen 1998, detta trots att politiker inte ska kunna påverka utfallet i enskillda rättegångar.[25] Leif GW menade att två svenska pojkar beskylldes, då 1998 var ett valår ville man undvika en invandradebatt och att oppositionen skulle gynnas av eventuell flyktingkritik.

Vi får se om det blir någon utredning kring detta brott som tråden handlar om eller om det blir locket på .
Numera brukar man kunna komma åt fakta på ett helt annat sätt än på 90-talet så sanningen kryper säkert fram så småningom
Senast redigerad av sealstryper 2026-07-15 kl. 22:20.
Citera
2026-07-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Gärningsmannen i Luna-fallet var ju straffmyndig, så det är ju en ickefråga...
Straffmyndig, men mångkulturell, neger, invandrare, inkräktare, allt som krävs och mer därtill för att myndigheter och media ska tysta ned och strikt undvika snyftreportage om de stackars offren och de anhöriga, precis som i Kevin-fallet och allt tyder på exakt samma beteendemönster i detta fall.

Kevin-fallet fick alldeles extrem uppmärksamhet då det inträffade och regeringen var aktiv i fallet, trots att alla inblandade och falskt utpekade inte var straffmyndiga.

Just nu är det tvärt om nedtystning som gäller i aktuellt fakk, och det handlar därmef bevisligen om något helt annat än bara straffmyndighet.

En kniv i halsen på ett litet barn, när debatten redan är igång om invandrargäng som använder barn för att mörda och barn för att begå terrorattacker genom hänsynslösa sprängningar i klankrig i invandrarghetton. Nu i valtider måste sådant tystas ned maximalt eller förpackas som något helt annat till vilket pris som helst inklusive medvetet skuldbelägga oskyldiga svenska barn, precis som i Kevin-fallet. Hade det varit svenskar inblandade i detta fall, då hade det tvärt om fått fokus direkt inklusive tillhörande rasismpsykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in