Citat:
Ursprungligen postat av
bigbroe5
Elitstyrkor brukar ha de som vunnit genlotteriet när det kommer till träning .
Människor kan vara mycket starka och förlorat i genlotteriet. Jag var väldigt stark som ung men svag i armarna. Klarade iallafall av att lyfta män dubbla min kroppsvikt nästan. Närapå faktiskt då min maxkapacitet var män som låg strax över 90kg och jag vägde några kilo under 50.
Har ett syskon som utan tvekan verkar ha fått förlorargenerna tillsammans med mig gällande kroppen men är elittränad. Syskonet fattar inte att om 10-15 år kommer dess kropp sannolikt vara totalt utsliten. Dvs som medelålders istället för som pensionär. Pga att den inte förstår det håller den en elitnivå den egentligen sannolikt borde avveckla angående träning och istället hålla en god vardagsträning istället på mer måttlig nivå. Jag ser inte fram emot den utveckling jag tror väntar personen.
Många unga kan vara i mycket god form eller uppvisa styrka utan att vara genernas vinnare.
Det jag tänkte gällande TS är att det blir lite konstigt om kvinnor konkurrerar ut varandra men inte män samtidigt som unga idag kan vara mycket svaga. En inaktiv, späd tonårskille kan vara extremt svag när det kommer till utgållig styrka och bör vara sämre än en tjej i samma ålder som aktivt tränar.