2026-07-14, 14:10
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidledes
?

Det hade iofs varit nyttigt för Ryssland om kineserna tog över verksamheten. Kina är förbi Ryssland och visar vad Ryssland kunde varit med ett riktigt ledarskap. Dominans i teknologi, finanser och inflytande. Utan att behöva skicka en enda soldat eller artillerigranat. Nu tas Putin emot på statsbesök i Kina som en stor ledare men sanningen är att han står där patetisk och vet att han är kinesernas knähund.

Fyra år av meningslöst krig utan att uppnå ett enda mål, tvärtom har Nato blivit starkare och mer välfungerande och bomberna smäller runt stan när Putin har sitt ekonomiska möte, där snackar vi att han visar att hans makt urholkas.

Putin har ingen väg ut ur skiten han skapat, finns bara två vägar och det är att låsa in befolkningen i ett nytt NordKorea eller likt förebilden Hitler - avsluta sitt liv i bunkern.

Finns något hopp att Ryssland som land uppnår nån slags acceptabel nivå eller kommer man envisas med sin efterblivet uppblåsta självbild och vilja att förstöra allt man kommer åt?
Ja, nu senast är nästa bidrag, ballistiska missil koalitionen eller vad ska man kalla de.
Lett av Ukraina, som är experten.

Nu måste Ryssland hänga på i utvecklingen för att deras missiler inte ska tappa effekt.

Är vi de enda som diskuterar topic?
Citera
2026-07-14, 14:54
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Lägg ned din whataboutism, är synnerligen tröttsamt att höra på särskilt som du bara vill blanda om korten hela tiden så att ditt kära Ryssland ska hamna i bra dager

Ok, tack för din kritik, jag vill inte vara tröttsam.

Tycker dock det kan vara tröttsamt att Nato alltid beskrivs "fredlig försvarsallians" när det är den alliansen samt dess medlemmar som anfallit flest länder i mänsklighetens historia.

Då omformulerar jag.
Ukraina knäcker Ryssland med hjälp av den fredliga försvarsalliansen Nato.
Senast redigerad av Africagonzo 2026-07-14 kl. 14:58.
Citera
2026-07-14, 15:33
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Tycker dock det kan vara tröttsamt att Nato alltid beskrivs "fredlig försvarsallians" när det är den alliansen samt dess medlemmar som anfallit flest länder i mänsklighetens historia.

Då omformulerar jag.

Du får tycka vad du vill men sluta svälja rysk propaganda med hull och hår!

Du verkar leva i en alternativ värld!
Citera
2026-07-14, 15:37
Medlem
Citat:

Då omformulerar jag.

"Samt dess medlemmar". Så medlemmarna står för 99.9% då varav det mesta pre ww2.

Bra där vatnik.
Citera
2026-07-14, 17:13
Medlem
Citat:
Så är det. Har jag fel menar du?
Kan man kalla en organisation som anfallit flertalet länder och expanderat kraftigt samt ökar sina försvarsutgifter samt söker nya medlemsländer aktivt för defensiv?
En organisation vars medlemsländer ständigt är i krig? Finns inte ett enda år i Natos historia där inte dess medlemsländer varit i krig.

Nja, det kan låta som semantik, men egentligen är det koalitionen av länder som vill något och i händelse av att det är total enighet så använder man alliansens resurser. Att säga att NATO krigat är inte riktigt då man sätter ett suveränt värde på NATO som inte finns.
Citera
2026-07-14, 17:41
Medlem
Citat:
Nja, USA är Nato. Det finns fler länder än USA som varit i krig.
Dessa länder som tillhör defensiva försvarsalliansen har varit i krig sedan Nato grundades.

USA, Storbrittanien, Frankrike, Turkiet, Italien, Nederländerna, Kanada, Belgien, Danmark, Norge, Spanien, Portugal, Rumänien, Bulgarien, Slovakien, Slovenien, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tjeckien, Grekland och Ungern

Det är Nato och dess länder som håller på att knäcka Ryssland via Ukraina.
Det är förmodligen det bästa för oss i EU/Sverige.

Den ryska dödskulten arbetar hårt för att förstöra sitt eget land.

Alla säger åt dem hur de ska stoppa förstörelsen, men de ignorerar hjälpen och fortsätter mot avgrunden.
Citera
2026-07-14, 18:59
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
"Några dagar" är väl vad Plutten tänkte offra på att "denazifiera" Ukraina? Känns som att dom dagarna borde vara förbrukade snart...
Är Ukraina större eller mindre idag än 2022?
Citera
2026-07-14, 19:06
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILikeThisGame1
Haha ja många klassiker har man hört nu i 4 år.
Men nu när jag gick in på Youtube blev jag rekommenderad något jag inte sett förut "The Russian hunger games"
"The Russian hunger games have begun as Putin’s elite turn on each other"
Enligt The Sun och Youtubern har spelet redan börjat!
Kan bli en riktigt lång hunger games säsong det om jag själv får gissa.
Som sagt, vem ockuperar vems mark?
Citera
2026-07-14, 20:12
Medlem
Bilsemestrandet i Ryssland har sjunkit till en ny lägstanivå.
Citera
2026-07-14, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont

Det verkar som att många väljer att resa utomlands i år. En ny rapport visar bland annat att antalet ryska turister i södra Europa har ökat med 25 procent jämfört med förra året. Turkiet förväntas ta emot mellan 2,9 och 3 miljoner ryska turister under sommarsäsongen, och även Frankrike sticker ut med en stor ökning i år. Så ja, sommarens trend verkar helt klart vara utlandssemester på sydligare breddgrader. Annars brukar Armenien och Georgien vara populära resmål för ryska turister visst finns de där också men trenden iår verkar var främst Frankrike Spanien och Turkiet... Thailand.
Citera
2026-07-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Ukraina bombar ryska oljeraffinaderier med drönare oljepriserna i Ryssland skjuter i höjden hur lång tid kommer det att ta innan Putin avsätts på grund av den katastrof han orsakat Ryssland.

Ja kanske. Den som lever får se dock. Slava Ukraina
Citera
2026-07-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Där har du fel,,Den stora hitten i sommar är och tälta vid en bensinmack🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in