2026-07-12, 18:42
Medlem
Ukraina bombar ryska oljeraffinaderier med drönare oljepriserna i Ryssland skjuter i höjden hur lång tid kommer det att ta innan Putin avsätts på grund av den katastrof han orsakat Ryssland.
Senast redigerad av Barbe 2026-07-12 kl. 19:18.
Citera
2026-07-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Ukraina bombar ryska oljeraffinaderier med drönare oljepriserna i Ryssland skjuter i höjden hur lång tid kommer det att ta innan Putin avsätts på grund av den katastrof han orsakat Ryssland.
Putin kommer inte bli avsatt på ett bra tag. Blir spännande när de testar NATO snart.
Citera
2026-07-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Putin kommer inte bli avsatt på ett bra tag. Blir spännande när de testar NATO snart.
Ukraina har fått övertaget i kriget och det går snart upp för Ryssar om vilken katastrof Putin orsakat dem just nu håller Ukraina på att återta Krim genom en drönar belägring.
Citera
2026-07-12, 19:30
Medlem
Citat:

Jag tror inte att Putin önskar sig ett flerfrontskrig
Speciellt inte med Finland, Polen och Baltikum till att börja med
Ukrainas anfall kommer att verka obetydligt i jämförelse
Citera
2026-07-12, 19:33
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Jaså, ytterligare en tråd som önskedrömmer om dagen då Ryssland ”knäks” och Putin dör? Det finns ett antal sådana redan, bland annat ReijoHervonens långa fantasifoster om hur ”botten är ur” Ryssland ekonomiskt och att landet kollapsar vilken dag som helst. Den är fyra år gmmal och flera tusen inlägg lång och fylls ständigt på varje gång räntorna gått upp 0,1%. Den här gången händer det…

Jag skulle faktiskt inte hålla andan i förhoppningen om att ukrainska drönare ska bromsa Ryssland till ett drivmedelsmässigt stand-still. Önskedrömmar om militärkupper och presidentavsättningar bär heller inte sannolikhetens prägel utan är just bara det, önskedrömmar från en grupp nordiska boomergubbar som haft fel om i stort sett allt väsentligt i frågan i över fyra års tid. Konflikten tuffar på och Ryssland behåller den mark man tagit. Att Ukraina kastar sina leksaker mot oljecisterner spelar ingen större roll i sammanhanget. Det är ju inte så att olja är en bristvara i Ryssland. Det finns mer att pumpa upp ur marken. Detta kommer alltså inte påverka någonting alls. Som vanligt. Men roa er ni i tråden med fantasier om Putins sjukdomar och hur Zelensky marscherar in i Moskva, ridande på en åsna som värsta Jesus. Det är vid ren fiktion de här trådarna brukar sluta.
Citera
2026-07-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tror inte att Putin önskar sig ett flerfrontskrig
Speciellt inte med Finland, Polen och Baltikum till att börja med
Ukrainas anfall kommer att verka obetydligt i jämförelse
Man vet aldrig när det gäller Putin han var dum nog at invadera Ukraina från första början.
Citera
2026-07-12, 19:39
Medlem
Citat:
Man vet aldrig när det gäller Putin han var dum nog at invadera Ukraina från första början.

Putin är en gammal man. Precis som Trump vill han lämna ett eftermäle. Och sitter man o grubblar i en bunker så kanske det han håller på med känns vettigt.

Jag reflekterade just över något: De ryska ledarna brukar ju kröka rätt ordentligt, men Putin dricker mycket måttligt med alkohol. Och Trump dricker inte alls. Muslimerna dricker inte heller.

Är det kanske bara en sup dom behöver, för att lugna ner sig?
Citera
2026-07-12, 19:54
Medlem
JohnnySamhalls avatar
vem fan orkar bry sig om denna meningslösa konflikt. (inte jag i alla fall)
Citera
2026-07-12, 19:58
Medlem
Citat:

Med vadå? Diktaturen Ryssland är rökt, de har ingenting kvar att komma med.

Lilla Finland skulle kunna gå in i Ryssland imorgon plocka Moskva lagom tills på Fredag.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
vem fan orkar bry sig om denna meningslösa konflikt. (inte jag i alla fall)

Jag bryr mig och det finns ingen större glädje än att läsa nyheterna varje morgon och höra att det brinner i en ny stad långt inne i Ryssland. Eller se klipp på gråtande Ryssar som gråter över att de inte kan tanka bilen.
Senast redigerad av korvstofft 2026-07-12 kl. 20:01.
Citera
2026-07-12, 20:01
Medlem
Ukrainarna kämpar mycket smartare än Ryssarna och deras alkoholiserade generaler.
Citera
2026-07-12, 20:08
Medlem
Citat:
Finns ingen som kan avsätta Putin ingen. Många försök har gjorts. Eventuellt nån livvakt nära han som skulle ta livet av han. Sen tycker man eller vad jag är mest orolig för är att han utplånar ukraina med kärnvapen. Och det kan han göra som sista utväg.Det är största katastrofen, och starten på 3 världskrigen och utplånande av mänskligheten.
Citera
2026-07-12, 20:16
Medlem
Citat:
Och NEJ, jag e inte på nåns sida, varken Ryssland elr Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in