Citat:
Ursprungligen postat av
Anthraxious
Du kan alltid hitta på en urskt som gör ditt hem "inte barnsäkert" så att du har verktyg liggandes då du har olika projekt på gång eller liknande.
Jag är inte för att ljuga och du verkar inte vilja säga som det är ("Jag vill helst inte ha ett barn i mitt hem") så då har du iaf en out.
Dock låter det väldigt mysko att barn vill komma hem till dig. Är detta ngn form av "Jag skriver detta inlägg så har jag ryggen fri när de kommer på mig som pedo"? Man blir lite misstänksam....
Vi kan ta ett exempel.
För två veckor sen stod jag och pratade med en granne + hans dotter. Jättetrevligt samtal, men ungen är ju som ungar är och började prata och fråga en massa. Och så frågade hon plötsligt om hon kunde få komma in till mig. Jag är en rätt skarp person mot vuxna, normalt sätt så frågar vuxna mig aldrig om känsliga saker då jag utstrålar en rätt hård aura.
Men när det kommer till barn så har ju inte dom den uppfattningen. De är ju helt ovetandes om våra
koder så de kan ju fråga lite vad som helst. Och det tycker jag är skitjobbigt.
Jag vill ju vara snäll men samtidigt vill jag absolut inte ha nån random unge hos mig. :/
Vet inte om det blev klarare..