Igår, 17:02
Medlem
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn. Men det gäller även privat då jag har en del barn omkring mig. Typ grannar, bekanta osv.

Jag är medelålders man, singel och vill verkligen inte ha barn själv, men jag gillar dom ändå, ungar kan vara för jävla roliga i lagoma doser. Barn har också en förmåga att ty sig till mig. Jag vet inte vad det beror på men rätt ofta tycker jag det blir jobbigt och jag har svårt att veta vad jag ska säga åt dom när de börjar fråga om saker som att de vill komma in till mig och liknande.

Jag är en sån människa som vill vara snäll mot alla och jag gillar inte att avvisa folk.

Vad säger man till ett barn som vill komma hem till mig samtidigt som mamma eller pappa står bredvid och tittar på?? 🫤
Citera
Igår, 17:05
Medlem
Du kan alltid hitta på en urskt som gör ditt hem "inte barnsäkert" så att du har verktyg liggandes då du har olika projekt på gång eller liknande.

Jag är inte för att ljuga och du verkar inte vilja säga som det är ("Jag vill helst inte ha ett barn i mitt hem") så då har du iaf en out.

Dock låter det väldigt mysko att barn vill komma hem till dig. Är detta ngn form av "Jag skriver detta inlägg så har jag ryggen fri när de kommer på mig som pedo"? Man blir lite misstänksam....
Citera
Igår, 17:12
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du kan alltid hitta på en urskt som gör ditt hem "inte barnsäkert" så att du har verktyg liggandes då du har olika projekt på gång eller liknande.

Jag är inte för att ljuga och du verkar inte vilja säga som det är ("Jag vill helst inte ha ett barn i mitt hem") så då har du iaf en out.

Dock låter det väldigt mysko att barn vill komma hem till dig. Är detta ngn form av "Jag skriver detta inlägg så har jag ryggen fri när de kommer på mig som pedo"? Man blir lite misstänksam....

Barn gillar vissa vuxna; oftast vuxna som inte fjantar eller försöker ställa sig in.
Inget konstigt med det.
Citera
Igår, 17:15
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApHank
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn. Men det gäller även privat då jag har en del barn omkring mig. Typ grannar, bekanta osv.

Jag är medelålders man, singel och vill verkligen inte ha barn själv, men jag gillar dom ändå, ungar kan vara för jävla roliga i lagoma doser. Barn har också en förmåga att ty sig till mig. Jag vet inte vad det beror på men rätt ofta tycker jag det blir jobbigt och jag har svårt att veta vad jag ska säga åt dom när de börjar fråga om saker som att de vill komma in till mig och liknande.

Jag är en sån människa som vill vara snäll mot alla och jag gillar inte att avvisa folk.

Vad säger man till ett barn som vill komma hem till mig samtidigt som mamma eller pappa står bredvid och tittar på?? 🫤

Försök bli kort i tonen när ni (Du och ungarna) träffas.
Inte otrevligt kort, utan mer tidsmässigt kort.
Verka stressad.
Efter ett tag kommer de tröttna på Dig (om Du nu vill det).

Till barnet som har mamma / pappa bredvid - samma sak.
Säg vänligt att Du inte har tid; att Du har något Du måste göra.
Citera
Igår, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious

Vi kan ta ett exempel.

För två veckor sen stod jag och pratade med en granne + hans dotter. Jättetrevligt samtal, men ungen är ju som ungar är och började prata och fråga en massa. Och så frågade hon plötsligt om hon kunde få komma in till mig. Jag är en rätt skarp person mot vuxna, normalt sätt så frågar vuxna mig aldrig om känsliga saker då jag utstrålar en rätt hård aura.

Men när det kommer till barn så har ju inte dom den uppfattningen. De är ju helt ovetandes om våra
koder så de kan ju fråga lite vad som helst. Och det tycker jag är skitjobbigt.

Jag vill ju vara snäll men samtidigt vill jag absolut inte ha nån random unge hos mig. :/

Vet inte om det blev klarare..
Citera
Igår, 17:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vi kan ta ett exempel.

För två veckor sen stod jag och pratade med en granne + hans dotter. Jättetrevligt samtal, men ungen är ju som ungar är och började prata och fråga en massa. Och så frågade hon plötsligt om hon kunde få komma in till mig. Jag är en rätt skarp person mot vuxna, normalt sätt så frågar vuxna mig aldrig om känsliga saker då jag utstrålar en rätt hård aura.

Men när det kommer till barn så har ju inte dom den uppfattningen. De är ju helt ovetandes om våra
koder så de kan ju fråga lite vad som helst. Och det tycker jag är skitjobbigt.

Jag vill ju vara snäll men samtidigt vill jag absolut inte ha nån random unge hos mig. :/

Vet inte om det blev klarare..

Du säger ifrån med en klämkäck stämma att det går inte eftersom du är upptagen.

Du ska inte säga ifrån på ett sätt som inbjuder till förhandling till varför du säger ifrån.

Kom ihåg att ett nej är en hel mening och slutet på en förhandling.
Citera
Igår, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Hank? Är inte det ett av de mest kända namnen på dumpen?
De kanske tror att det är du och vill få fem minuter av berömmelse?
Mitt jobb är säkerhetsklassat så åtminstone polismyndigheten anser mig vara betrodd. Är det svar nog på din fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du säger ifrån med en klämkäck stämma att det går inte eftersom du är upptagen.

Du ska inte säga ifrån på ett sätt som inbjuder till förhandling till varför du säger ifrån.

Kom ihåg att ett nej är en hel mening och slutet på en förhandling.
Ok. Fan, är dålig på det dock.

Inte mot vuxna. Men ungar har jag en sweet spot mot av nån anledning.
Senast redigerad av ApHank Igår kl. 17:31.
Citera
Igår, 17:30
Medlem
Citat:
Mitt jobb är säkerhetsklassat så åtminstone polismyndigheten anser mig vara betrodd. Är det svar nog på din fråga?
Tror du barnen vet det?
Citera
Igår, 17:32
Medlem
Citat:
Tror du barnen vet det?
Det var en förklaring mot din pedofilanklagelse. Inget annat.

Tror du en suspekt pedofil får jobba med barn?
Citera
Igår, 17:38
Medlem
Citat:
Det var en förklaring mot din pedofilanklagelse. Inget annat.

Tror du en suspekt pedofil får jobba med barn?
Nej det hoppas jag de inte får.
Jag har inte anklagat dig att vara pedofil.
Men barnen kanske tror att de kan få bli kända på TikTok om de träffar Hank och tror att du är han fast du inte är det.
De där små barnen är inte så smarta.
De saknar livserfarenhet.
Citera
Igår, 17:39
Medlem
Citat:
Nej det hoppas jag de inte får.
Jag har inte anklagat dig att vara pedofil.
Men barnen kanske tror att de kan få bli kända på TikTok om de träffar Hank och tror att du är han fast du inte är det.
De där små barnen är inte så smarta.
De saknar livserfarenhet.
Det låter inte som du har några egna barn. Eller för den delen har mycket erfarenhet av barn.

Vår konversation slutar här.
Citera
Igår, 17:42
Medlem
Citat:
Det låter inte som du har några egna barn. Eller för den delen har mycket erfarenhet av barn.

Så vår konversation slutar här.
Jo just därför vet jag att de inte är så smarta när de är små.
Gick att lura till vad som helst.
Men du däremot hade väl inga barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här