Citat:
Ursprungligen postat av
ApHank
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
ApHank
Mitt jobb är säkerhetsklassat så åtminstone polismyndigheten anser mig vara betrodd.
Citat:
Ursprungligen postat av
ApHank
Tror du en suspekt pedofil får jobba med barn?
Säkerhetsklassat? Barn? Kan du utveckla utan att outa? Menar inte att snoka, men det finns väl inga säkerhetsklassade arbeten med barn förutom Kungahuset?
Efter Kapten Klänning så kan man nog lugnt säga att fältet ligger vidöppet. De flesta länder har sina misstänkta när det kommer till Epstein men av någon egendomlig anledning är det locket på när det kommer till Sverige, trots att vi hade bordell-mamman Barbro på Handelshögskolan.
Citat:
Ursprungligen postat av
ApHank
Det låter så enkelt när man snckar om det så här online. När man har tid att tänka och fundera. Men i stundens hetta så blir jag oftast helt ställd. Tycker det är skitjobbigt. Kommer aldrig på såna här smarta grejor när de frågar.
Säkerhetsklassad och kan inte lösa en enkel situation? Det väcker frågor.
Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Du säger ifrån med en klämkäck stämma att det går inte eftersom du är upptagen.
Du ska inte säga ifrån på ett sätt som inbjuder till förhandling till varför du säger ifrån.
Kom ihåg att ett nej är en hel mening och slutet på en förhandling.
Haha, det där tar jag rygg på. Klockrent!!
Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
”Mitt hem är faktiskt ett barnförbjudet hem

*blink*” Blinken får du anpassa till barna då.
Kan funka beroende på ålder och föräldrarna hör dig om dom är med.
Jag hade inte haft några problem att släppa in andras ungar i mitt hem. Hade tom kunnat tänka mig att låna andras barn till att baka och pyssla. Helst på en bestämd tid men skulle släppa in någon nyfiken. Som du säger så svårt att säga nej. Extra svårt om det är busiga och roliga barn. Men helst att deras föräldrar är med då så man inte riskerar att bli peddostämplad.
Jag gillade själv att prata med barn förr i tiden innan jag fick egna. Idag kan jag tycka att det är trevligt i korta doser, men jag vill inte ha dem nära mig och jag skulle 100% aldrig släppa in dem i mitt hus eller vistas ensam med andras barn, närmaste familjen undantagen. Risken för att saker ska explodera i ansiktet är för alla del minimal men konsekvensen om det händer är katastrofal. Som vit, heterosexuell, kristen man är du helt rättslös i Sverige.