2026-07-11, 19:41
Medlem
santos_devilles avatar
Vill du tappa kilon så slopa allt salt. Inget salt i något, varken ketchup eller senap. Kommer ju komma tillbaka så fort du börjar igen
Citera
2026-07-11, 19:57
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Tappa fett på 2 dagar

Vad är det för jävla brådska då?
Citera
2026-07-11, 19:59
Medlem
flexschemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vill du tappa kilon så slopa allt salt. Inget salt i något, varken ketchup eller senap. Kommer ju komma tillbaka så fort du börjar igen

Vad är det här för värdelöst tips? Att skippa en nypa salt i en maträtt gör inte att du helt plötsligt tappar flera kilo.

Kalorier in versus kalorier ut. Det är det enda som gäller.
Att springa ger dig bättre kondition, men det är inget som bränner fett. Däremot så lär du storkna och falla ihop av att springa i två dagar och bara dricka lite vatten här och där, speciellt i den här värmen.

Håll kalorierna till ~1500-2000, ät bra och mycket protein, dra ner lite på kolhydraterna och minska på det feta innehållet i mat, såsom olja, fet fisk, fläskfärs, salami och sånt.

Du kommer inte nå några vettiga resultat på två dagar eftersom viktnedgång tar tid.
Citera
2026-07-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flexschema
Vad är det här för värdelöst tips? Att skippa en nypa salt i en maträtt gör inte att du helt plötsligt tappar flera kilo.

Kalorier in versus kalorier ut. Det är det enda som gäller.
Att springa ger dig bättre kondition, men det är inget som bränner fett. Däremot så lär du storkna och falla ihop av att springa i två dagar och bara dricka lite vatten här och där, speciellt i den här värmen.

Håll kalorierna till ~1500-2000, ät bra och mycket protein, dra ner lite på kolhydraterna och minska på det feta innehållet i mat, såsom olja, fet fisk, fläskfärs, salami och sånt.

Du kommer inte nå några vettiga resultat på två dagar eftersom viktnedgång tar tid.

Du kanske läka kolla hur folk som går ner mkt på kort tid faktiskt gör, för du verkar inte ha koll.
Citera
2026-07-11, 21:19
Medlem
Norrbagg79s avatar
Kutt inte all mat, halvera t.ex med mycket protein och inga dåliga kolhydrater.
Kör sen 4x4 intervallöpning med ca. 80% puls två dagar, ca. 40 min tilsamman. Då flyger fettet snabbt av.
Citera
2026-07-11, 21:21
Medlem
sneakydudes avatar
Tappa synligt fett på två dagar? Inte en chans.
Tappa vikt på två dagar? Absolut. Kör en strikt vattenfasta, käka vitamintillskott för att dämpa hjärndimman men undvik få i dig onödigt salt. Däremot kan du tappa upp ett badkar varmt vatten och hälla i en jävla massa salt för att svettas ut lite mer. Kolla lite videos på hur kampsportare gör för en snabb viktnedgång innan invägning, t.ex om de accepterat en match med kort varsel. Finns dokumenterade exempel på fighters som gått ner 7-8 kg på bara några dagar. Men, då skall man vara medveten om att de bara behöver hålla den vikten under några timmar. Så direkt de vägt in så är det vätska/vätskeersättning som gäller, och fram till så sent som 2015 var till och med dropp tillåtet.

Du kommer se helt förjävlig ut, och sannolikt må ännu jävligare, men 2 kg är faktiskt ganska enkelt på 2 dagar om man gör rätt.
Citera
2026-07-11, 21:24
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Tja, hur tappar jag fett på 2 dagar? Vill inte gå på vätska. Vet folk som gått på juice cleansings som fått synliga resultat på några dagar.

Jag tänkte fasta 2 dagar samtidigt som jag springer och dricker en jäkla massa vatten. Lär det funka?
Du lär gå igenom glykogenreserverna på den tiden, ja. Men som nämnt så är det mest vätska som följer med.
Citera
2026-07-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Ja? Du börjar inte förbränna faktiskt fett förrän efter ca 2 dagar, det tar så lång tid för att kroppen ska gå över till fettförbränning jämfört med en kolhydrat / socker-diet. Svälter du dig själv så går kroppen över till att förbränna muskler istället för fett, men du kanske inte förstår skillnaden?

All vikt och "mage" du förlorar de första två veckorna är vatten enbart, det som syns uppenbarligen, vilket är vad TS efterfrågar. Det är helt jävla omöjligt att bränna fett under två dagar så att det syns.

Keto-dieten är vad jag tar upp för att ts vill förlora fett så fort det bara går, är du tappad efter födseln eller något? Ska jag vara mer tydlig med budskapet att det inte går att förlora fett så att det syns förrän efter 4 veckor, och att det som syns är vattenförlusten utan att påpeka att du börjar förbränna fett (och ev muskler) beroende på vilken diet???
Gäsp du tappar inte fett snabbare för att du går på keto.
Du tappar vikt snabbare i början givet samma mängd kalorier och macros fördelning där den totala termogena effekten är lika stor i genomsnitt på en keto diet.
Utan det är för att glykogenlagret töms i musklerna, dvs vätska som gör att man får försprång i viktnedgång men som inte är i fett.

Annars så tappar man vikt lika fort givet de premisser jag nämnde ovan om det nu inte är avsevärda skillnader i innehållet av näring i de olika dieterna så att det blir en större hormonell skillnad som i sin tur påverkar ämnesomsättningen.
Eller något så enkelt som för lite protein så att man får en större förlust i muskelmassa vilket leder till en snabbare nedgång av ens BMR givet att kaloriunderskottet anpassas efter ens vikt och fysiska aktivitet och inte ens exakta BMR.

Summa summarum så är det kalorierna som avgör oavsett diet. Men alla kalorier är i slutändan inte likvärdiga.
Citera
2026-07-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ja? Du börjar inte förbränna faktiskt fett förrän efter ca 2 dagar, det tar så lång tid för att kroppen ska gå över till fettförbränning jämfört med en kolhydrat / socker-diet. Svälter du dig själv så går kroppen över till att förbränna muskler istället för fett, men du kanske inte förstår skillnaden?

All vikt och "mage" du förlorar de första två veckorna är vatten enbart, det som syns uppenbarligen, vilket är vad TS efterfrågar. Det är helt jävla omöjligt att bränna fett under två dagar så att det syns.

Keto-dieten är vad jag tar upp för att ts vill förlora fett så fort det bara går, är du tappad efter födseln eller något? Ska jag vara mer tydlig med budskapet att det inte går att förlora fett så att det syns förrän efter 4 veckor, och att det som syns är vattenförlusten utan att påpeka att du börjar förbränna fett (och ev muskler) beroende på vilken diet???
Det stämmer ju inte. Springer jag ett marathon en kväll så kommer jag garanterat bränna fett.
Citera
2026-07-11, 22:47
Medlem
Citat:

Du verkar inte ha jättebra koll på hur keto fungerar, du tappar inte mer netto fett snabbare. Märks att du är en lchf-tomte, sluta vara efterbliven nu.

Nu är du otrevlig igen, är det så jobbigt att ha fel att du kör på personangrepp istället?

Jag hänger inte med på varför du tar upp att TS vill tappa fett på två dagar, det är inte det jag har påpekat. Jag har påpekat dina inlägg då du har fel.

Vadå går inte att tappa en synlig mängd fett på mindre än fyra veckor? Bara för att du inte har bra koll nog och kan se det betyder inte att vi andra är lika dåliga som dig.
Citera
2026-07-11, 23:01
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Det stämmer ju inte. Springer jag ett marathon en kväll så kommer jag garanterat bränna fett.
Precis, skall man tappa lite fett snabbt så är det löpning som gäller. Då fuckar man inte upp förbränningen med att svälta sig.
Citera
2026-07-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Precis, skall man tappa lite fett snabbt så är det löpning som gäller. Då fuckar man inte upp förbränningen med att svälta sig.

Exakt så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in