2026-07-11, 23:43
Medlem
Du kan se något annorlunda ut när glykogendepåerna töms samt tappar några hundra gram fett max. Men det ser nästan alltid sämre ut utan glykogen och i början av en diet.

Sanningen är att det tar nån vecka även med stort kaloriunderskott att se större resultat.
Citera
2026-07-12, 00:08
Medlem
hejiors avatar
Keto ftw. 2 veckor å du märker skillnad
Citera
2026-07-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Du kan omöjligt tappa fett på två dagar enbart, inte ens svält efter en eller två veckor.

Kör du ketos kan du börja tappa / bränna fett enbart genom dieten efter fyra veckor minst (inga som helst kolhydrater).

Allt annat är vätska, även om du får en plattare mage.

Kroppen behöver ungefär 2000 kalorier om dagen. Menar du att kroppen lever på muskulatur i 4 veckor?
Citera
2026-07-12, 00:51
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Så ingenting nämnvärt med andra ord, särskilt eftersom TS efterfrågar just att gå ner i fett.
Om man inte är gravt överviktig eller gör det inför invägning är det kontraproduktivt.
Att förlora fett på två dagar är marginellt, ett halvt kilo om man fastar och är aktiv möjligtvis.

Det här är inte ts första tråd om samma ämne, personen vill bara bli lite mer fit inför sommarfesten.
Citera
2026-07-12, 04:25
Medlem
Pungsvings avatar
Viktnedgång tar väldigt lång tid. Det är en livsstilsförändring som måste till. Jojobantning fungerar inte. Höj blicken mot horisonten.
Citera
2026-07-12, 08:05
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det här är inte ts första tråd om samma ämne, personen vill bara bli lite mer fit inför sommarfesten.

Han kan bli riktigt fit inför sommarfesten... 2027.

Proper preplanning prevents piss-poor performance.
Citera
2026-07-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Tja, hur tappar jag fett på 2 dagar? Vill inte gå på vätska. Vet folk som gått på juice cleansings som fått synliga resultat på några dagar.

Jag tänkte fasta 2 dagar samtidigt som jag springer och dricker en jäkla massa vatten. Lär det funka?

Det är faktiskt precis vad jag hade gjort och emellanåt gör.

Fasta, röra på mig och dricka vatten. Flera tusen år av beprövad metod faktiskt, finns inget som är bättre dokumenterat och som just dessa tre.

Mår du illa kan du få dricka lite benbuljong pulver i varmt vatten för att pigga upp och det bryter inte så mycket av din fasta
Citera
Igår, 10:20
Medlem
Vad hände med tråden hur man tappade fett på 1 dag?
Citera
Igår, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayiy31000
Det är faktiskt precis vad jag hade gjort och emellanåt gör.

Fasta, röra på mig och dricka vatten. Flera tusen år av beprövad metod faktiskt, finns inget som är bättre dokumenterat och som just dessa tre.

Mår du illa kan du få dricka lite benbuljong pulver i varmt vatten för att pigga upp och det bryter inte så mycket av din fasta

Kunniga och medvetna sågar dock dessa skräpmetoder. Du hittar dem ofta i blaskor som Expressen och Aftonbladet. Tidningar som vänder sig till den obildade arbetarklassen. På ett sätt är jag emot hur man ofta utnyttjar denna grupp i befolkningen. På ett sätt idiotförklarar tidningarna sina kunder vilket jag inte tycker om. Samhället hade mått bättre om man lärde ut rätt saker.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in