2026-07-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baradumheter
Det är skillnad mellan två veckor och fyra som du skrev. Först tappar kroppen vätska sen går den över till lipolys och detta tar runt två veckor.

Vad har keto med detta att göra? Handlar om kaloriunderskott.

Är du autistisk månntro? Skrev 2-4 veckor, att fettförminskning sällan sker inom det förloppet om man inte svälter sig själv, enda alternativet att förbränna fett på ett sunt sätt är via ketos. Dvs att få kroppen att anpassa sig till att förbränna fett som energi istället för kolhydrater (som de flesta är vana vid annars). Herregud. Fast svälter man sig själv så bränner man mer muskler än fett snarare.

Även om det tar kroppen ca 2 dagar för att anpassas sig till ketos så får man inte resultat direkt...

Edit: Fast du kanske tror att man kan få synliga resultat på 2 dagar som ts hoppas på?
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-07-11 kl. 17:10.
Citera
2026-07-11, 17:00
Medlem
Eehhh. Hur kan man vara så okunnig?
Citera
2026-07-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Är du autistisk månntro? Skrev 2-4 veckor, att fettförminskning sällan sker inom det förloppet om man inte svälter sig själv, enda alternativet att förbränna fett på ett sunt sätt är via ketos. Dvs att få kroppen att anpassa sig till att förbränna fett som energi istället för kolhydrater (som de flesta är vana vid annars). Herregud. Fast svälter man sig själv så bränner man mer muskler än fett snarare.

Även om det tar kroppen ca 2 dagar för att anpassas sig till ketos så får man inte resultat direkt...

Edit: Fast du kanske tror att man kan få synliga resultat på 2 dagar som ts hoppas på?
Är jag autistiskt för att du är efterbliven? Du skrev "Kör du ketos kan du börja tappa / bränna fett enbart genom dieten efter fyra veckor minst".

Vem pratar om att svälta sig själv? och varför drar du upp ketos som att det är något magiskt? Du tappar fett lika bra med kolhydrater i dig, handlar om kalorier. "sunt sätt är via ketos"

"Även om det tar kroppen ca 2 dagar för att anpassas sig till ketos så får man inte resultat direkt...", vad pratar du om? Varför tror du att ketos är magi? Det är ingen som säger att man får resutat på två dagar?

Varför skulle jag tro det? Jag skrev tydligt att det tar runt två veckor innan kroppen börjar bränna fett, således bör det ta lite längre än två veckor innan man märker skillnad.

Det verkar vara ett återkommande problem att du inte kan läsa.
Citera
2026-07-11, 18:00
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Du tappar inget nämnvärt på två dagar oavsett diet.
Jo det gör man, har du aldrig kört ett tjackrace eller en helt vanlig fasta?

Om ts bara dricker vatten + elektrolyter kan han nog tappa 1,5-2kg.

Nu menar jag inte 2kg fett utan vikt.
Citera
2026-07-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Så ingenting nämnvärt med andra ord, särskilt eftersom TS efterfrågar just att gå ner i fett.
Om man inte är gravt överviktig eller gör det inför invägning är det kontraproduktivt.
Citera
2026-07-11, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baradumheter
Är jag autistiskt för att du är efterbliven? Du skrev "Kör du ketos kan du börja tappa / bränna fett enbart genom dieten efter fyra veckor minst".

Vem pratar om att svälta sig själv? och varför drar du upp ketos som att det är något magiskt? Du tappar fett lika bra med kolhydrater i dig, handlar om kalorier. "sunt sätt är via ketos"

"Även om det tar kroppen ca 2 dagar för att anpassas sig till ketos så får man inte resultat direkt...", vad pratar du om? Varför tror du att ketos är magi? Det är ingen som säger att man får resutat på två dagar?

Varför skulle jag tro det? Jag skrev tydligt att det tar runt två veckor innan kroppen börjar bränna fett, således bör det ta lite längre än två veckor innan man märker skillnad.

Det verkar vara ett återkommande problem att du inte kan läsa.

Ja? Du börjar inte förbränna faktiskt fett förrän efter ca 2 dagar, det tar så lång tid för att kroppen ska gå över till fettförbränning jämfört med en kolhydrat / socker-diet. Svälter du dig själv så går kroppen över till att förbränna muskler istället för fett, men du kanske inte förstår skillnaden?

All vikt och "mage" du förlorar de första två veckorna är vatten enbart, det som syns uppenbarligen, vilket är vad TS efterfrågar. Det är helt jävla omöjligt att bränna fett under två dagar så att det syns.

Keto-dieten är vad jag tar upp för att ts vill förlora fett så fort det bara går, är du tappad efter födseln eller något? Ska jag vara mer tydlig med budskapet att det inte går att förlora fett så att det syns förrän efter 4 veckor, och att det som syns är vattenförlusten utan att påpeka att du börjar förbränna fett (och ev muskler) beroende på vilken diet???
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-07-11 kl. 18:37.
Citera
2026-07-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen

Precis. Stor skillnad på vatten, vikt, fett eller muskler vilket vissa här har svårt att förstå begreppet om
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-07-11 kl. 18:34.
Citera
2026-07-11, 18:46
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Bränner man inte muskler innan fettet vid total svält?

Fasta är inte svält. Svält uppstår när man inte har något kroppsfett kvar som reserv.

Man förbränner nästan enbart fett i början av en fasta, sedan successivt mer muskelmassa för att erhålla aminosyror i ämnesomsättningen (efter tre dagar). Använder man musklerna minskar man nedbrytningen.
Citera
2026-07-11, 18:47
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Ja? Du börjar inte förbränna faktiskt fett förrän efter ca 2 dagar, det tar så lång tid för att kroppen ska gå över till fettförbränning jämfört med en kolhydrat / socker-diet. Svälter du dig själv så går kroppen över till att förbränna muskler istället för fett, men du kanske inte förstår skillnaden?

Det är du som inte förstår någonting. Glykogenförrådet tar slut efter 12 timmar. Kroppen MÅSTE då förbränna fett. Den tar INTE värdefull muskelmassa först.
Citera
2026-07-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Det är du som inte förstår någonting. Glykogenförrådet tar slut efter 12 timmar. Kroppen MÅSTE då förbränna fett. Den tar INTE värdefull muskelmassa först.

Var har jag skrivit det du påpekar? Jag påpekade bara att kroppen använder muskler vid svält och då bryter ned muskler och använder det som källa istället för kolhydrater / fett. Har jag påstått att muskler bryts ned inom 24 timmer eller något sådant? Jag skrev svält, men sedan bryts lite muskler ner även vid fasta / keto, därför är kolhydrater egentligen optimalt vid styrketräning. Herregud är hela jävla särklassen på klassresa idag eller något?

Bara för att påpeka det uppenbara för den närvarande klassen: det är skillnad på att svälta sig själv och vattenfasta i 5 dagar.

Ber om ursäkt för min dryghet, men nä...
Senast redigerad av Nudelpaj 2026-07-11 kl. 19:04.
Citera
2026-07-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Tja, hur tappar jag fett på 2 dagar? Vill inte gå på vätska. Vet folk som gått på juice cleansings som fått synliga resultat på några dagar.

Jag tänkte fasta 2 dagar samtidigt som jag springer och dricker en jäkla massa vatten. Lär det funka?

Ca 7000kal är 1kg fett.

Ska du gå ner 2kg så behöver du ligga 14000kal back.

Sen, om du överdoserar vatten, så kommer du fortfarande ”väga” lika mkt som om du får ner 2kg fett, så vad är poängen?
Citera
2026-07-11, 19:33
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
amfetamin

En del modellbrudar tar jättelågdagdos me tjack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto