Igår, 15:23
Medlem
Craiggs avatar
Tja, hur tappar jag fett på 2 dagar? Vill inte gå på vätska. Vet folk som gått på juice cleansings som fått synliga resultat på några dagar.

Jag tänkte fasta 2 dagar samtidigt som jag springer och dricker en jäkla massa vatten. Lär det funka?
Citera
Igår, 15:28
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Tja, hur tappar jag fett på 2 dagar? Vill inte gå på vätska. Vet folk som gått på juice cleansings som fått synliga resultat på några dagar.

Jag tänkte fasta 2 dagar samtidigt som jag springer och dricker en jäkla massa vatten. Lär det funka?

På två dar tappar du väl bara vätska.
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Citat:

Du tappar inget nämnvärt på två dagar oavsett diet.
Citera
Igår, 15:31
Medlem
Citat:

Fettsugning är nog enda alternativet.
Men nåt hekto kan du gå ner genom att hålla igen på maten och motionera.
Citera
Igår, 15:32
Medlem
Citat:

Har du tur så förlorar du lite muskelmassa, men tippar på 90% vatten
Finns inga genvägar.
Citera
Igår, 15:36
Medlem
Du kan omöjligt tappa fett på två dagar enbart, inte ens svält efter en eller två veckor.

Kör du ketos kan du börja tappa / bränna fett enbart genom dieten efter fyra veckor minst (inga som helst kolhydrater).

Allt annat är vätska, även om du får en plattare mage.
Citera
Igår, 15:37
Medlem
franges avatar
Det gör du inte. Punkt slut.
Citera
Igår, 15:44
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Tja, hur tappar jag fett på 2 dagar?

Äter du ingenting tar det 12 timmar innan ditt glykogenförråd är slut. Därefter har du 36 timmar fettförbränning.

Metabol vila ~ 1800 kcal / d
Lägg till aerobisk i ett par timmar ~ 1000 kcal / d

Det ger 2800 kcal / d, eller 4200 kcal på 36 timmar.

1 kg kroppsfett motsvarar 7700 kcal, så du kan tappa 4.2/7.7 = 545 gram.
Citera
Igår, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akihabara
Äter du ingenting tar det 12 timmar innan ditt glykogenförråd är slut. Därefter har du 36 timmar fettförbränning.

Metabol vila ~ 1800 kcal / d
Lägg till aerobisk i ett par timmar ~ 1000 kcal / d

Det ger 2800 kcal / d, eller 4200 kcal på 36 timmar.

1 kg kroppsfett motsvarar 7700 kcal, så du kan tappa 4.2/7.7 = 545 gram.
Bränner man inte muskler innan fettet vid total svält?
Citera
Igår, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nudelpaj
Du kan omöjligt tappa fett på två dagar enbart, inte ens svält efter en eller två veckor.

Kör du ketos kan du börja tappa / bränna fett enbart genom dieten efter fyra veckor minst (inga som helst kolhydrater).

Allt annat är vätska, även om du får en plattare mage.
tar inte flera veckor att tappa fett.
Citera
Igår, 16:28
Medlem
Det går inte att tappa Fett på 2 dagar , du kan gå ned i vikt men inte tappa fett.
För att tappa fett får du lägga om din kost och troligtvis din träning.
Citera
Igår, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baradumheter
tar inte flera veckor att tappa fett.
Förenklat nej, men inom 2 veckor (dagar menar jag egentligen) beror viktförlust på vatten (från t.ex (keto)diet eller svält) vilket tar ca 3-4 veckor, innan dess är det synliga efter de första två veckorna enbart pga vattenförlust, inte fett.

Ts frågade huruvida man tappar synligt fett (antar jag) inom två dagar, vilket är totalt omöjligt.
Senast redigerad av Nudelpaj Igår kl. 16:50.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in