Citat:
Ursprungligen postat av
Amazon-mannen
Men det smakar ju allt som oftast bajs och har en tydlig Mp-aura omkring sig..
"Inget vitt kolonialt socker från förtryckande länder. Innehåller genuscertifierad vegankakao som enbart minoriteter med avtalsenlig lön skördat utan inblandning av män i maktposition"
Skitsnack. Har gett min kompis som lever för sötsaker, sockerfri choklad och hon säger att det är väldigt bra choklad. Men dessa är ofta mindre än vanliga jättechokladkakor, så missbrukarna får ju ångest när det visar sig att man bara ska äta en 35 grams bit. De känner sig dömda för att någon säger att det inte är normalt att sätta i sig minst en 160 grams. Och sockerfri choklad har lika många kalorier. Du blir bara inte hög av högt blodsocker som man får vid fördiabetes.
Har tyvärr en sockermissbrukande kompis som mår sämre och sämre med missbruket, men ingen försöker få henne att sluta, förutom jag då. Jag vill inte att hon ska gå bort i förtid. De andra enablarna vill väll att hon ska dö.
Om man slutar med snuskgodiset får man vänta några år innan man inför fingodis. De som är beroende äter bara lägsta klassen godis, det som smakar riktigt äckligt, mycket gelatin i, låg mängd kakao, artificiella smaker. Är man fri från sådant kan man äta riktigt fingodis som är i liten mängd, men har bra smak, och man äter det med varm dryck istället för med sockrad läsk. När hjärnan slutar vara kapad av snuskgodiset vill man inte ha det längre. Då måste du ha kvalitet.