Igår, 16:22
Medlem
Jag är en man som lever för att äta godis och snacks, det är egentligen den enda njutning jag har. Vissa röker, snusar eller dricker kaffe. Ofta alla tre. Jag gör inget av det. Jag äter snacks, godis och bakelser.

Grejen är ju att jag vill egentligen inte bli tjock (är inte och har aldrig varit) men jag börjar ju se tendenser till bukfett nu och med åldern lär det bara bli värre.

Ska man acceptera att få lite gubbmage när man närmar sig 40? Godiset och främst chokladen är det enda jag har.
Citera
Igår, 16:24
Medlem
GiveMeHeads avatar
Gubbmage ska inte komma förrän tidigast 55-60 års åldern
Citera
Igår, 16:27
Medlem
magen kommer av den totala mängden du äter, inte godis eller bakelser i sig.

om du skär ner lite på något annat så lämnar du mer utrymme för godis och bakelser, t ex mindre potatis/ris/pasta.

du kan också börja promenera eller motionera med något (måste inte vara gym) så lämnar man dels mer utrymme för godis bakelser och dels kan man vara lite mer tillåtande mot en själv än om man alltid bara sitter på rumpan.
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Många fd alkoholister äter mycket godis. Hellre det än sponken, antar jag.
Nåt att skylla på, om inte annat.
Citera
Igår, 16:32
Medlem
Serlot69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Många fd alkoholister äter mycket godis. Hellre det än sponken, antar jag.
Nåt att skylla på, om inte annat.

Missbrukare är missbrukare i personligheten, sen vad de använder spelar ingen roll - De kommer alltid överdriva.
Citera
Igår, 16:36
Medlem
Ersattningstrafiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag är en man som lever för att äta godis och snacks, det är egentligen den enda njutning jag har. Vissa röker, snusar eller dricker kaffe. Ofta alla tre. Jag gör inget av det. Jag äter snacks, godis och bakelser.

Grejen är ju att jag vill egentligen inte bli tjock (är inte och har aldrig varit) men jag börjar ju se tendenser till bukfett nu och med åldern lär det bara bli värre.

Ska man acceptera att få lite gubbmage när man närmar sig 40? Godiset och främst chokladen är det enda jag har.
Jag äter inget godis och snacks alls längre. Det krävs 2-3 veckors avgiftning och efter det är sockersuget borta. Sedan får man så klart undvika halv- och helfabrikat med mycket tillsatt socker.
Går igenom godisaavdelningarna i mataffären utan att ens fundera över godis. Riktigt skönt. Testa choklad med högre procentsats, 80-90%. Mycket mindre socker än i ljus mjölkchoklad.

Att det inte syns än betyder inte att dina värden är bra. Det finns många som är smala men med mycket ”under ytan”.
Citera
Igår, 16:41
Medlem
proconsuls avatar
Det finns sockerfritt godis och choklad.
Citera
Igår, 16:54
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det finns sockerfritt godis och choklad.

Men det smakar ju allt som oftast bajs och har en tydlig Mp-aura omkring sig..

"Inget vitt kolonialt socker från förtryckande länder. Innehåller genuscertifierad vegankakao som enbart minoriteter med avtalsenlig lön skördat utan inblandning av män i maktposition"
Citera
Igår, 17:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Men det smakar ju allt som oftast bajs och har en tydlig Mp-aura omkring sig..

"Inget vitt kolonialt socker från förtryckande länder. Innehåller genuscertifierad vegankakao som enbart minoriteter med avtalsenlig lön skördat utan inblandning av män i maktposition"

Smaken vänjer man sig ganska snabbt. Det är ingen jätteskillnad.
Citera
Igår, 17:28
Medlem
laughingducks avatar
Citat:

Något gott till kaffet fredag -Lördag
Dilchips + dr pepper söndagskväll.
Så inget jag lever för .
Njuter gör jag av upplevelser i livet .
Citera
Igår, 17:35
Medlem
Testa att tugga i bullen. Sen när du ska svälja - spotta ut det istället. Då blir du inte fet, men ändå njuter du av bullen.
Citera
Igår, 17:49
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:

Acceptera att du blir äldre och att du får dra ner på mängden, själv kunne jag äta ett kilo lösgodis varje helg plus läsk och snabbmat.
Jag äter fortfarande en del men i mindre skala och läsken har jag lagt av med helt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in