2026-07-10, 17:50
Medlem
Gratulerar till att vara en ovanligt hälsosam svensson
Jag missbrukar nikotin, choklad, bakverk och kaffe varje chans jag ges.
Än har jag inga bilringar och bakelser är livet själv.
Citera
2026-07-10, 17:55
Medlem
Bara äta det du vill, men tänk på att göra av med det du äter med.

Du har en "bank" per dag med antalet kalorier - Det är upp till dig hur du väljer att göra.

Har du ett aktivt jobb, grattis, då får du gratis bonuspoäng att använda dig av.

Har du inte ett aktivt jobb, då blir det så klart tuffare, men inte omöjligt. Du får tänka utanför boxen lite. Har du en hund eller barn, gör en extra aktivitet.

Du kan så klart ha fuskdagar. Du rör dig inte. men du maxar intaget.

Det är helt okej.

Men kom ihåg, insättning måste få sitt uttag också.

Bara kör.
Citera
2026-07-10, 18:25
Medlem
Chocklad är min svaghet ..
Citera
2026-07-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Bara äta det du vill, men tänk på att göra av med det du äter med.
Du har en "bank" per dag med antalet kalorier - Det är upp till dig hur du väljer att göra.
Har du ett aktivt jobb, grattis, då får du gratis bonuspoäng att använda dig av.
Har du inte ett aktivt jobb, då blir det så klart tuffare, men inte omöjligt. Du får tänka utanför boxen lite. Har du en hund eller barn, gör en extra aktivitet.
Du kan så klart ha fuskdagar. Du rör dig inte. men du maxar intaget.
Det är helt okej.
Men kom ihåg, insättning måste få sitt uttag också.
Bara kör.

Röra på sig har tyvärr väldigt lite effekt för att motverka kalorier man äter. Man måste träna rätt hårt för att förbränna en chipspåse t ex. Det är mycket enklare och effektivare att hålla nere kalorierna i några dagar istället.. Köra några dagar på kanske 1200kca innan han ska äta bakelser och snacks på helgen.l
Citera
2026-07-10, 18:49
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag är en man som lever för att äta godis och snacks, det är egentligen den enda njutning jag har. Vissa röker, snusar eller dricker kaffe. Ofta alla tre. Jag gör inget av det. Jag äter snacks, godis och bakelser.

Grejen är ju att jag vill egentligen inte bli tjock (är inte och har aldrig varit) men jag börjar ju se tendenser till bukfett nu och med åldern lär det bara bli värre.

Ska man acceptera att få lite gubbmage när man närmar sig 40? Godiset och främst chokladen är det enda jag har.

Jag lever noll för godis, snacks och bakelser. Jag äter helt enkelt inte det, det är för onyttigt. Inte är det gott heller.
Citera
2026-07-10, 19:19
Medlem
AI-2000s avatar
Försöker strunta i godiset och hitta någon god maträtt i stället. Still searching
Citera
2026-07-10, 20:44
Medlem
Anser att godis generellt är ganska äckligt. Kakor, bakelser och kex kan väl vara goda men av någon anledning känner jag inget behov av att skaffa sådant.

Är då mer dragen till salt. Förut åt jag en hel del ostbågar på kvällarna. Numera äter jag hellre nötter: cashew, mandlar, pistage, ibland jordnötter. Vanliga saltade helst, inga konstigheter.

Men nu har det gått nån månad utan att jag knappt gjort ens det. Dricker ungefär 3-4 koppar kaffe om dagen och snusar 3-4 prillor.

Känner mig nästan oförskämt hälsosam.
Citera
2026-07-10, 21:29
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Jag är en man som lever för att äta godis och snacks, det är egentligen den enda njutning jag har. Vissa röker, snusar eller dricker kaffe. Ofta alla tre. Jag gör inget av det. Jag äter snacks, godis och bakelser.

Grejen är ju att jag vill egentligen inte bli tjock (är inte och har aldrig varit) men jag börjar ju se tendenser till bukfett nu och med åldern lär det bara bli värre.

Ska man acceptera att få lite gubbmage när man närmar sig 40? Godiset och främst chokladen är det enda jag har.

låter som att du inte äter mycket av det, om du inte märker av mer än lite bukfett? amatör!
Citera
2026-07-10, 21:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Låt mig gissa, du suger på att laga mat?

Godis är inte så jävla gott när man är kreativ i köket.
Citera
2026-07-10, 21:36
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gettherope
Chocklad är min svaghet ..
Är det verkligen så svårt att stava till choklad?

Nu med autocorrect och allt.. vad mer behöver du? Kanske lite chock-ladd

Nej jag lever inte för skit. Jag lever för ett fräscht hälsosamt liv och det syns när man tittar på mig. Ni som äter skit ofta ser oftast ut som skit också, det är ju det som är så jävla kul Nån gång är normalt men att göra det till en grej flera gånger i veckan är typ efterblivet och faktiskt barnsligt.
Citera
2026-07-10, 21:42
Medlem
Det är väl egentligen ganska kvinnligt att sluka i sig mycket sötsaker
Citera
2026-07-10, 22:54
Medlem
Studsbolls avatar
Man ska unna sig det man uppskattar. Det är klart opraktiskt om det råkar vara fitta och rökheroin, men bakelser och godis borde man inte behöva få ångest av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in