Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.
Hur ser era ölvanor ut i semestertider?
Visst slinker det ner öl och vin dagligen under semestern. Men 10-11 långburkar låter mycket. Men va fan, är man ledig så ska man njuta. Bara man kan bromsa in när jobbet börjar igen.
Har satt ett tak på 10 långburkar i veckan. Månd, tisd, onsd, en bira - torsd, fred, två bira - och på lördag öppnar vi slullportarna på vid gavel och drar tre - sönd, vit.
Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.
Helt normalt. Men de andra 48 veckorna får du hålla dig till helgerna. Vi från den verkliga Sverige som fått en traditionell uppfostran är likadana allihop.
Har satt ett tak på 10 långburkar i veckan. Månd, tisd, onsd, en bira - torsd, fred, två bira - och på lördag öppnar vi slullportarna på vid gavel och drar tre - sönd, vit.
Kör ny vecka varje dag så blir det roligare. Vägra acceptera att nån annan bestämt hur många dagar din vecka ska innehålla.
De vet du bäst själv.
Du har en rätt tilltagen rondör och minst B-kupor, va?
Själv dricker jag inte öl. Nackdelarna överväger fördelarna. Några glas vin ibland men annars är jag försiktig med alkoholen.
Jag kör alkoholfritt. Två favoriter, Guiness och A Ship Full of IPA. Funkar skitbra, kan hälla i mig hur mycket som helst och ändå ta bilen om jag behöver. Dessutom blir jag inte så jävla trött.