2026-07-10, 16:50
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Har satt ett tak på 10 långburkar i veckan. Månd, tisd, onsd, en bira - torsd, fred, två bira - och på lördag öppnar vi slullportarna på vid gavel och drar tre - sönd, vit.

Klokt dryckesschema.
Citera
2026-07-10, 17:03
Medlem
Blir nån öl efter löprundan på kvällen annars mest vin vid grillen
Citera
2026-07-10, 17:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Klokt dryckesschema.

Det är väl en förhoppning att kunna hålla det i alla fall, och visst blir det några bira till en del veckor. Men jag har festat väldigt mycket i livet då jag aldrig skaffade familj utan hängde på krogen Och visst är det gott att supa, lite för gott och det är därför jag försöker sätta gränser för mig själv.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-07-10 kl. 17:44.
Citera
2026-07-10, 17:25
Medlem
Wajis avatar
Bunkrat upp med 10 backar öl och en jävla massa backar longdrinks efter fyllt husbilen med dricka efter en tripp till Åland.

Ner i vinkällaren först. Sedan har jag 3 stora Coolers runt poolerna och en nere vid bryggan och bastun. Aldrig mindre än 100m till en påfyllning på landet🥳

Sedan dricker man lagom men öl och vin är en självklarhet på sommaren 🥳

Man lever bara en gång. Njut av livet är mitt råd
Citera
2026-07-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.
Hur ser era ölvanor ut i semestertider?
Jag har inte druckit någon öl under hela sommaren. Jag har egen brunn med gott vatten.
Citera
2026-07-10, 17:36
Medlem
Airwave92s avatar
Jo det är ungefär samma här
Citera
2026-07-10, 17:38
Medlem
Citat:
Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.

Hur många veckor har du semester??
Citera
2026-07-10, 17:45
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Känns som du inte har något annat att företa dig när du är ledig än supa.
Citera
2026-07-10, 17:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Pallar du vara små-packad dygnet runt?
Det orkade jag inte längre efter jag fyllde 35 😂
Citera
2026-07-10, 17:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Ett otroligt töntigt ord som cucks och betapojkar använder för att signalera till varandra att de gillar kuk.

En ölburk är 50 cl. Dricker man små tjejöl på 33 cl får man väl säga "en liten burk öl". Det räcker med att man säger "en öl", om man pratar om en vanlig 50 cl-burk.

En öl är 33cl för det flesta. Inte 50cl
Eller kanske egentligen 40cl
Citera
2026-07-10, 17:55
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Bunkrat upp med 10 backar öl och en jävla massa backar longdrinks efter fyllt husbilen med dricka efter en tripp till Åland.

Ner i vinkällaren först. Sedan har jag 3 stora Coolers runt poolerna och en nere vid bryggan och bastun. Aldrig mindre än 100m till en påfyllning på landet🥳

Sedan dricker man lagom men öl och vin är en självklarhet på sommaren 🥳

Man lever bara en gång. Njut av livet är mitt råd

Låter som du har rätt god ekonomi, aldrig hajat hur de går ihop med att man är alkis hahha
Citera
2026-07-10, 18:02
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Låter som du har rätt god ekonomi, aldrig hajat hur de går ihop med att man är alkis hahha

Ekonomin är mycket god. Men de är den ju för jag har jobbat 7 dagar i veckan i 30 år och byggt mina företag och investerat rätt.

Så alkis kan jag knappast kalla mig där emot livsnjutare.
Att dricka öl och vin varje dag på sommaren ser jag inte som något problem. Jobbar hemmifrån och har alkomätare som jag blåser i så jag aldrig kör onykter.

Så man ska vara försiktig att döma folk och kalla dom alkisar. Idag är det fredag och då unnar jag mig alltid ett glas fin whisky innan jag börjar med maten.

Så alkohol är fantastiskt i måttliga mängder. Men tror mängder är olika för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in