Citat:
Ursprungligen postat av
area50
Tja.
Har ni någonsin lagt märkte till dom typer utav personer som typ "skryter" med hur jävligt eller hårt dom har det på sina jobb? Som om att det är en bragd att jobba under "hårda/träliga" förhållanden?
Jag märket det ibland ifall man själv klagar eller påpekar brister i sitt eget jobb som suger fast som då nästan ska vägas emot andra knegares pissiga jobb där man får höra kommentarer som "Det där är ingenting. På mitt jobb så tvingas vi att göra X och då jäklar känner man i ryggen sen att man arbetet" alt "Det var så satans varmt den veckan men jag kämpade på".
Jag menar det finns ju gränser på vad man kan eller ska utstå på vissa jobb. Att man påpekar att vissa arbetsförhållanden kan vara stundvis sjukt påfrestande eller rent utav borde åtgärdas ska vissa arbetsmoralister försöka att förminska på nått sätt?
Typiskt boomers beteende. Min svärfar är ett bra exempel, han har monterat industri portar och lastbils portar på fabriker i 30 år. Jag har hört hans jävla tjatande om hur han har stått på egen hand i regn, blåst och driv-is och spänt dom där jävla fjädrarna på port bladen så förbannat många gånger. ”Man bör vara minst 2-3 man för att spänna dom, men jag tar dom på egen hand. Det där bryt-järnet jag använder böjer sig när jag tar i - kan du tänka dig vilken rå styrka man sitter med när man klarar av ett moment som kräver 2-3 man men jag gör det på egen hand” och ibland kräver han att man ska känna på hans ”muskliga” underarmar. ”Idag lyfte jag upp 4 portblad på egen hand, 180 kg styck, dom lyfte jag från markhöjd till 1.60 cm SJÄLV”
Och en annan är ju en fjolla som arbetar med programmering och inte arbetar med kroppen och rå styrka, det gör ju bara riktiga karlar och äkta män