2026-07-10, 03:36
Medlem
area50s avatar
Tja.
Har ni någonsin lagt märkte till dom typer utav personer som typ "skryter" med hur jävligt eller hårt dom har det på sina jobb? Som om att det är en bragd att jobba under "hårda/träliga" förhållanden?
Jag märket det ibland ifall man själv klagar eller påpekar brister i sitt eget jobb som suger fast som då nästan ska vägas emot andra knegares pissiga jobb där man får höra kommentarer som "Det där är ingenting. På mitt jobb så tvingas vi att göra X och då jäklar känner man i ryggen sen att man arbetet" alt "Det var så satans varmt den veckan men jag kämpade på".
Jag menar det finns ju gränser på vad man kan eller ska utstå på vissa jobb. Att man påpekar att vissa arbetsförhållanden kan vara stundvis sjukt påfrestande eller rent utav borde åtgärdas ska vissa arbetsmoralister försöka att förminska på nått sätt?
Citera
2026-07-10, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Tja.
Har ni någonsin lagt märkte till dom typer utav personer som typ "skryter" med hur jävligt eller hårt dom har det på sina jobb? Som om att det är en bragd att jobba under "hårda/träliga" förhållanden?
Jag märket det ibland ifall man själv klagar eller påpekar brister i sitt eget jobb som suger fast som då nästan ska vägas emot andra knegares pissiga jobb där man får höra kommentarer som "Det där är ingenting. På mitt jobb så tvingas vi att göra X och då jäklar känner man i ryggen sen att man arbetet" alt "Det var så satans varmt den veckan men jag kämpade på".
Jag menar det finns ju gränser på vad man kan eller ska utstå på vissa jobb. Att man påpekar att vissa arbetsförhållanden kan vara stundvis sjukt påfrestande eller rent utav borde åtgärdas ska vissa arbetsmoralister försöka att förminska på nått sätt?

Är du säker på att det inte är en värre-värst-typ du har att göra med? Isf har det inte något med hans jobb att göra utan bara det faktum att du säger något du själv upplevt och som en naturlig reaktion så skall han vara värre.
Citera
2026-07-10, 07:47
Avstängd
Ja detta fenomen förekommer. Att vad man än säger så blir svaret : - Ja min farsa hade en likadan fast coolare, nyare, dyrare, större... Alltid. visar man sin nybyggda pool så blir svaret, min polare byggde en pool som var 100 meter bred och 500 meter lång med karuseller och hopptorn, rutchkanor och vågmaskin...ALLT ska överdrivas ...MEN personen som rabblar detta har oftast ingenting.
Citera
2026-07-10, 09:36
Medlem
Det där är ganska mänskligt, lite tonårsbeteende. Inte enbart jobbet. Finns de som "skryter" om hur lite sömn de får. Som att de är coola som "klarar av" att göra allt fast de inte fått vila tillräckligt.

Det är helt enkelt en sak där man vill visa sig extra duktig i jämförelse med andra. Yngre gör detta oftare men äldre som inte vuxit ur det eller saknar trygghet förekommer också tyvärr.
Citera
2026-07-10, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Är du säker på att det inte är en värre-värst-typ du har att göra med? Isf har det inte något med hans jobb att göra utan bara det faktum att du säger något du själv upplevt och som en naturlig reaktion så skall han vara värre.

Säkerligen såna människor det egentligen handlar om. Om du säger att du varit på en fet 3v semester till Thailand, ja då var de där 2 mån och bodde på lyxhotell. Ägde du en fin amerikanare 1999, ja då hade de en Mustang model XYZ som bara gått 1000 mil och var helt i originalskick.

Det här med jobbet är bara samma typ av beteende men riktar sig mot olika saker beroende på vad samtalsämnet är.
Citera
2026-07-10, 10:36
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Tja.

Typiskt boomers beteende. Min svärfar är ett bra exempel, han har monterat industri portar och lastbils portar på fabriker i 30 år. Jag har hört hans jävla tjatande om hur han har stått på egen hand i regn, blåst och driv-is och spänt dom där jävla fjädrarna på port bladen så förbannat många gånger. ”Man bör vara minst 2-3 man för att spänna dom, men jag tar dom på egen hand. Det där bryt-järnet jag använder böjer sig när jag tar i - kan du tänka dig vilken rå styrka man sitter med när man klarar av ett moment som kräver 2-3 man men jag gör det på egen hand” och ibland kräver han att man ska känna på hans ”muskliga” underarmar. ”Idag lyfte jag upp 4 portblad på egen hand, 180 kg styck, dom lyfte jag från markhöjd till 1.60 cm SJÄLV”

Och en annan är ju en fjolla som arbetar med programmering och inte arbetar med kroppen och rå styrka, det gör ju bara riktiga karlar och äkta män
Citera
2026-07-10, 10:52
Medlem
Snarare de som som behöver visa/berätta om att de "jobbar så hård" i ordalag eller måste arbeta med datorn på tunnelbanan är de som jobbar minst av alla.
Citera
2026-07-10, 11:07
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Säkerligen såna människor det egentligen handlar om. Om du säger att du varit på en fet 3v semester till Thailand, ja då var de där 2 mån och bodde på lyxhotell. Ägde du en fin amerikanare 1999, ja då hade de en Mustang model XYZ som bara gått 1000 mil och var helt i originalskick.

Det här med jobbet är bara samma typ av beteende men riktar sig mot olika saker beroende på vad samtalsämnet är.

Precis. Fångade du en gädda i Vänern så fångade de en vithaj i Vättern. Jävligt tröttsamt med sådana människor. Det värsta är om man får en sådan på sin arbetsplats så man inte kan ducka att träffa denne.
Citera
2026-07-10, 12:46
Medlem
Jag känner/kände en samling såna personer. Dryga som fan är dom.
Citera
2026-07-10, 13:34
Medlem
SoulOfSophias avatar
Det är nog människor som är ute efter att stjäla positionen att vara få offret.
Citera
2026-07-10, 13:47
Medlem
laughingducks avatar
”Du är ju från stan så byt jobb då.
Om allt är så besvärligt här ”

Tada !!
så får man i bästa fall ett hej när man kommer och går från den människan
Citera
2026-07-11, 16:20
Medlem
slagskotts avatar
Tragiskt men jag kom precis från ett jobb på ett smältverk, 40 grader, heltäckande flamsäkra kläder, brillor och hjälm.

Inte roligt, unnar ingen det jobbet förutom att det var bra pröjs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in