Citat:
Ursprungligen postat av
Raggarspinn
Bilförare då det i huvudsak är bilar.
Det kan ju självklart vara olika orsaker till att bilen hamnar i vajerräcket. Förarfel är den vanligaste utlösande orsaken till olyckor.
Jag har ingen statistik på hur många som är ouppmärksamma. Men tillräckligt mycket för att EU ska införa lag på uppmärksamhetsvarnare med flera kameror i nya bilar.
Det finns många olika studier där det framkommit att med mer säkerhetssystem så är föraren mer risktagande. Har skrivit och länkat dessa studier tidigare men du vill naturligtvis inte känna till dessa.
Ok, då kanske jag misstolkat ditt eviga tjat om ”b-förare” om jag fått för mig att det handlade om en kvalitetsklassning från din sida, och inte en fordonsklassning?
Men snälla du…. Hur har du kunnat få för dig att jag inte känner till att det finns folk som utnyttjar div system på fel sätt…? Jag tycker jag varit tydlig med att det finns folk som gör fel på olika sätt.
Men tänk till lite nu, OM det dessa säkerhetssystem skulle förvärra mot hur det var utan dessa system, hur fan tror du då de skulle ens bli godkända att införa…?
Det är ju så att trots att vissa nya risker etc kan uppstå så är ändå vinsten, det positiva, större än det negativa. Ja på samma sätt som med t ex vaccin, som inte heller är 100% säkert eller effektivt, och där nya risker introduceras. Men den totala vinsten är extremt mycket större än utan vaccin.
Och när det gäller det ouppmärksamma. Är det nåt som bara började när bilar fick sina första system eller automatik…? Eller är det så enkelt att det varit välkänt att förare i alla tiden kunnat vara ouppmärksamma vilket orsakat massor med olyckor skadade dödade genom åren, och DET gjort att man när tekniken gav möjlighet började utveckla och införa olika system för att verka som stöd och underlätta för förare.