2026-07-08, 09:28
Medlem
Folk som har gröna fingrar och fullspektrum växtbelysning för optimal skörd…
Citera
2026-07-08, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Varför har alla araber skynken, lakan, mattor mm för fönstren dygnet runt? Bygger dom bomber, knullar småflickor, frun, dottern får inte synas? Vad handlar det om? Bor i ett bättre område, men tyvärr lyckades en skräpfamilj hitta dit. När man tar en promenad när det är mörkt så lyser det fint i alla fönster utom i skräpets fönster. Varför? Vad döljer dom?

Jag tycker det är mer intressant varför man väljer att bosätta sig i ett bättre område som säkert kostat multum och sedan drar för persiennerna, men visst vi ska ju tvångsblandas och dessa är ju tidigt ute i ditt område, fastän det verkar lite kontraproduktivt.
Bor själv ett invandrartätt område och har själv en ganska privat sfär i hemmet. Har man ingen vacker vy att hurra för, så är det ju skitsamma.
Ï övrigt, så tycker jag att detta är ju med ett intressant fenomen att fundera över.
Detta med den svenska exhibitionismen när det kommer till våra hem och samtidigt, så högt antal singelhushåll.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-07-08 kl. 10:23.
Citera
2026-07-08, 09:59
Medlem
Pinoputchins avatar
Svenskar är jävligt insynsrädda vad jag vet.
Citera
2026-07-08, 10:23
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Varför har alla araber skynken, lakan, mattor mm för fönstren dygnet runt? Bygger dom bomber, knullar småflickor, frun, dottern får inte synas? Vad handlar det om? Bor i ett bättre område, men tyvärr lyckades en skräpfamilj hitta dit. När man tar en promenad när det är mörkt så lyser det fint i alla fönster utom i skräpets fönster. Varför? Vad döljer dom?
Ännu en tråd med noll procent igenkänningsfaktor. Underkänner denna spaning. De flesta jag känner som tejpat upp filtar för fönstren är vita singelmän som inte orkar fixa med rullgardin eller mörkläggninger.
Citera
2026-07-08, 10:32
Avslutad
Jag frågade en som har så. Dom odlar grönsaker och vill inte ha in solljus
De har konstgjord belysning till sina gurkor som kräver speciell behandling sa han men jag är skeptisk
Citera
2026-07-08, 10:46
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Ännu en tråd med noll procent igenkänningsfaktor. Underkänner denna spaning. De flesta jag känner som tejpat upp filtar för fönstren är vita singelmän som inte orkar fixa med rullgardin eller mörkläggninger.
Plus ett på den. Bor själv i ett invandrartätt område och "Varför har alla araber skynken, lakan, mattor mm för fönstren dygnet runt?" som tråden startar med är fullkomligt nonsens.
Citera
2026-07-08, 10:58
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Kan tänka mig att de med lakan bor i sämsta våningarna, de med rakt utsikt över grannens kök osv?

Om man köper lägenhet så ska man naturligtvis slanta loss någon extra miljon för att köpa någon med extra meter till grannen som man slipper glo in i deras köksvanor.
Citera
2026-07-08, 12:06
Medlem
Weitzmanns avatar
Citat:

Förutom gardiner och solskydd, så använder vi daggardiner - tunna och fina, man ser ut men inte in.
Betydligt vanligare i flertalet europeiska länder, oavsett religion. I norra Europa gillar folk framförallt glo in hos andra, och många gillar förmodligen att visa upp sitt unika IKEA-kök och vardag. Jag tycker hemmet är alldeles för privat, vill inte känna mig som en akvariefisk. På köpet får man en behaglig känsla med perfekt ljus.
Citera
2026-07-08, 13:58
Medlem
israelisinnocents avatar
För att området ska se ruffigt ut och hålla nere hyrorna
Tack!

Att hänga upp palle-stina flagga funkar med
Citera
2026-07-08, 14:23
Medlem
Citat:

Dom gör nog väldigt mycket tveksamma saker där bakom.
Citera
2026-07-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ett liv inomhus?
Nej dom får gå ut dom som bör muslimska kläder
Men hemma vill dom gå som dom vill
Citera
2026-07-08, 18:08
Medlem
Citat:
Men varför är det bara araber som gör det?

Fel. Jag är inte arab och ogillar insyn.
Och nyfikna grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in