2026-07-07, 19:01
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Varför har alla araber skynken, lakan, mattor mm för fönstren dygnet runt? Bygger dom bomber, knullar småflickor, frun, dottern får inte synas? Vad handlar det om? Bor i ett bättre område, men tyvärr lyckades en skräpfamilj hitta dit. När man tar en promenad när det är mörkt så lyser det fint i alla fönster utom i skräpets fönster. Varför? Vad döljer dom?
Citera
2026-07-07, 19:04
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Varför har alla araber skynken, lakan, mattor mm för fönstren dygnet runt? Bygger dom bomber, knullar småflickor, frun, dottern får inte synas? Vad handlar det om? Bor i ett bättre område, men tyvärr lyckades en skräpfamilj hitta dit. När man tar en promenad när det är mörkt så lyser det fint i alla fönster utom i skräpets fönster. Varför? Vad döljer dom?

Det är för att folk inte utifrån ska kunna glo på kvinnorna när de går omkring hemma utan schal, niqab eller liknande.
Citera
2026-07-07, 19:11
Medlem
zombie-nations avatar
Beror väl på. Här har vi många källarvåningar och jag skulle också sätta upp skynken om jag bodde där, alla kan ser rakt in. Sedan i vissa fall är det för att hålla varm sol ute och sådana som behöver riktigt mörkt för att sova.

Sedan klart kan det vara inbitna muslimer också. Kvinnorna får visa sitt hår hemma, de går ju inte med alla de kläderna inomhus. Men de är rädda för att en man som inte är släkt ska få se ett hårstrå av dem så då sätter de upp insynsskydd.
Citera
2026-07-07, 19:16
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Beror väl på. Här har vi många källarvåningar och jag skulle också sätta upp skynken om jag bodde där, alla kan ser rakt in. Sedan i vissa fall är det för att hålla varm sol ute och sådana som behöver riktigt mörkt för att sova.

Sedan klart kan det vara inbitna muslimer också. Kvinnorna får visa sitt hår hemma, de går ju inte med alla de kläderna inomhus. Men de är rädda för att en man som inte är släkt ska få se ett hårstrå av dem så då sätter de upp insynsskydd.

Nu är det inte en källarvåning. Skräpet bor på fjärde våningen. Dom har skynken 24/7.
Citera
2026-07-07, 19:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nu är det inte en källarvåning. Skräpet bor på fjärde våningen. Dom har skynken 24/7.

Är det hus mittemot, annars är det väl ingen insyn? Är det inte insyn från högre våning mittemot och de vill insynsskydda fattar jag inte varför de döljer hela fönstret. Halva ned skulle funka och de får in sol.
Citera
2026-07-07, 19:36
Medlem
Citat:
Dom i sin tur diskuterar ”varför står den grannen alltid och glor in på oss?” Haha
Citera
2026-07-07, 19:39
Medlem
Citat:
De kanske är vampyrer? Nä, jag skojar men det låter onekligen konstigt och inget jag tror att araber brukar göra? Men de kanske är nudister? Men mest kan man undra varför de inte installerar rullgardiner eller persienner. Skynken och mattor verkar ju lite kaotiskt... Så de kanske är rädda för att bli spanade på med kikare eller drönare? Att tillverkar de knark, har en bordell eller vad?

Men som jag skrev så tror jag inte att araber brukar göra så . Att du kunde ju fråga men risken är att de är idioter och skjuter dig som straff för att de blev paranoida och trodde att du hade något på dem....

Intressant ändå. Jag hoppas att du skriver här om du kommer på varför de gör så?

För det konstiga är att OM de är kriminella så borde de inte vilja dra till sig uppmärksamhet och då kunde de köpt rullgardiner istället.
Citera
2026-07-07, 19:39
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Dom i sin tur diskuterar ”varför står den grannen alltid och glor in på oss?” Haha

Tvivlar jag på. Vore väl mer troligt att arabmannen glor in på ”svenska flickan”. Haha.
Citera
2026-07-07, 20:05
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Har nog inte alltid med insyn att göra i alla fall. Företeelsen att täcka fönster finns ju på alla typer av våningar och även om inga andra hus finns mittemot. Sen varierar det hur man täcker fönster. Ibland är det gardiner. Ibland är det mattor. Ibland är det lakan. Ibland är det kartonger. Ibland är det tjockare papper. Anledningen att man täcker fönster på detta viset? Ingen aning. Finns säkert olika anledningar.
Citera
2026-07-07, 20:13
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Varför bryr du dig om det? Vad tror du att du har du för rätt att fritt kunna stirra in i andras bostäder? Fönstertitteri är ett lagbrott i Sverige. Inte alla vill ha grannarnas kritiska blickar svepande över sig hemmavid. Folk vill kanske gå lättklädda eller hålla solljuset ute? ”Söderläge” är bara en positiv sak för solsvultna svennar som lever i beckmörker åtta månader om året. För människor från kulturer med en annan relation till solen är det säkert tvärtom skönt att slippa ha strålkastaren rakt in i vardagsrummet hela sommaren.
Citera
2026-07-07, 20:18
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Varför bryr du dig om det? Vad tror du att du har du för rätt att fritt kunna stirra in i andras bostäder? Fönstertitteri är ett lagbrott i Sverige. Inte alla vill ha grannarnas kritiska blickar svepande över sig hemmavid. Folk vill kanske gå lättklädda eller hålla solljuset ute? ”Söderläge” är bara en positiv sak för solsvultna svennar som lever i beckmörker åtta månader om året. För människor från kulturer med en annan relation till solen är det säkert tvärtom skönt att slippa ha strålkastaren rakt in i vardagsrummet hela sommaren.

Men varför är det bara araber som gör det?
Citera
2026-07-07, 20:25
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Men varför är det bara araber som gör det?
Det är nog inte bara araber men araber är överrepresenterade bland invandrare här i Sverige så det är därför vi ser det mest här. Men det förekommer garanterat bland en del så kallat icke-normativa svenskar också. Kanske inte skynken eller filtar utan mer flaggor eller schabrak med typ Harley Davidson-loggan på. Eller nerdragna persienner dygnet runt. Människor som inte är en del av ”vad ska andra tänka”-gruppen brukar ofta göra som de själva vill, oavsett etnicitet. Att ha gardiner, lampor och krukväxter i fönstren brukar mer handla om att försöka passa in i en Svenssonmall. Det är ofta människor som bryr sig mer om omgivningens uppfattning än de egna behoven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in